  • 1. Data: 2010-07-04 19:59:46
    Temat: Sortowanie/laczenie folderow ze zdjeciami z roznych aparatow
    Od: Macka <m...@W...server.pl>

    Witam,

    Od dluzszego czasu szukam programu, ktory by w miare prosty sposob
    pozwalal polaczyc zdjecia z roznych aparatow w jeden ciag posortowanych
    zdjec, POSORTOWANYCH RECZNIE. Dlatego recznie, gdyz niestety aparaty nie
    mialy poustawianych poprawnych dat i godzin i ulozenie zdjec
    chronologicznie graniczy z obledem sortujacego, przy ilosci paru tysiecy
    fotek. Sortowanie automatyczne w tym przypadku nie wchodzi w rachube:(

    Idealny bylby program w stylu drag&drop, z jednej strony foldery ze
    zdjeciami do posortowania, a po drugiej folder z ukladanymi/sortowanymi
    recznie zdjeciami (z automatyczna zmiana nazw plikow) :) Jak przeciagne
    fotke ze strony nieposortowanej na posortowana, fotka na nieposortowanej
    stronie by znikala (duze ulatwienie, co sie przerzucilo, a co nie).

    Z tego co znalazlem to tylko IrfanView, choc trzeba dodatkowo otwierac
    kilka explorerow plikow i pamietac co sie przeciagnelo, bo latwo cos
    pominac, pozwala na ustawienie kolejnosci dowolnych plikow i zmiane ich
    nazw. Mam jednak nadzieje, ze istnieje program, ktory pozwala latwiej
    wykonywac takie karkolomne operacje. Jestem gotow nawet nabyc jakas
    platna wersje, poprostu nie jestem w stanie namierzyc takiego programu.

    Moze wiec ktos z Was spotkal sie z programem, ktorego funkcjonalnosc
    opisalem. Bede wdzieczny za kazda podpowiedz.

    pzdr
    macka

  • 2. Data: 2010-07-04 21:16:05
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Macka napisała:
> [...]
    > chronologicznie graniczy z obledem sortujacego, przy ilosci paru tysiecy
    > fotek. Sortowanie automatyczne w tym przypadku nie wchodzi w rachube:(

    Czy w ramach jednego aparatu godzina była zachowana? Wtedy możesz sobie
    np. przy pomocy exiftool w trybie wsadowym skorygować masowo
    datę/godzinę i zdjęcia się posortują.

    m.

  • 3. Data: 2010-07-04 22:42:47
    Od: Macka <m...@W...server.pl>

    W dniu 2010-07-04 23:16, Mikolaj Machowski pisze:

    > Czy w ramach jednego aparatu godzina była zachowana? Wtedy możesz sobie
    > np. przy pomocy exiftool w trybie wsadowym skorygować masowo
    > datę/godzinę i zdjęcia się posortują.
    >
    > m.

    To moze zadzialac, choc z wyjatkiem jednego aparatu, ktory podczas
    zgrywania fotek zgubil daty (ma same zera). Musze tylko zobaczyc jak
    dziala exiftool i do boju:))

  • 4. Data: 2010-07-05 10:18:38
    Od: Marek <g...@w...pl>

    W dniu 2010-07-04 21:59, Macka pisze:
> [...]
    > fotke ze strony nieposortowanej na posortowana, fotka na nieposortowanej
    > stronie by znikala (duze ulatwienie, co sie przerzucilo, a co nie).

    To robi FS Viewer (choć nie zmienia nazw albo nie doszedłem do tego)

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2010-07-05 10:19:31
    Od: c...@g...pl

    > Moze wiec ktos z Was spotkal sie z programem, ktorego funkcjonalnosc
    > opisalem. Bede wdzieczny za kazda podpowiedz.

    http://breezesys.com/Downloader/index.htm

    pozdrawiam,
    gietrzy