  • 1. Data: 2010-07-04 20:02:53
    Temat: PS3 vs inne programy - problem z jasnością
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl>

    Witam,

    mam problem z obróbką zdjęć w PS3. Zdjęcia w wyświetlane są w nim jako
    jaśniejsze niż w innych aplikacjach (ACDSee, Paint NET, przeglądarka
    zdjęć Windowsa, Firefox).
    Wygląda to mniej więcej tak:
    http://62.129.238.227/stuff/sample.jpg

    Zdjęcie z prawej to zdjęcie takie jak jest wyświetlane przez PS3.
    Zdjęcie z lewej to to samo zdjęcie, ale zapisane na dysku i otwarte w
    innym programie (tutaj akurat w Paint NET), z którego został następnie
    wykonany zrzut z ekranu i wklejony ponownie do Photoshopa. Widać wyraźną
    różnicę w jasności i tak jest za każdym razem.
    Co przestawić w PSie (bo tylko on jeden wyświetla inaczej), żeby było
    dobrze?

    Tomek

  • 2. Data: 2010-07-05 19:08:31
    Temat: Re: PS3 vs inne programy - problem z jasnością
    Od: solar <s...@o...pl>

    W dniu 2010-07-04 22:02, ...:::Tomek:::... pisze:

    > Co przestawić w PSie (bo tylko on jeden wyświetla inaczej), żeby było
    > dobrze?

    PS obsługuje Zarządzanie kolorami (Color Management System). Trudno
    powiedzieć, jakie masz obecne ustawienia i konwersje przy otwieraniu
    pliku, ale jeśli ustawisz to dobrze, to skłaniałbym się do stwierdzenia,
    że to właśnie PS będzie wyświetlać dobrze, a reszta źle.

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424

    "Najmniej Boga jest w Kościele."
    J. Arangurena

  • 3. Data: 2010-07-05 20:20:24
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl>

    W dniu 2010-07-05 21:08, solar pisze:
> [...]
    > pliku, ale jeśli ustawisz to dobrze, to skłaniałbym się do stwierdzenia,
    > że to właśnie PS będzie wyświetlać dobrze, a reszta źle.

    Problem udało się już rozwiązać. Okazało się, że chodzi o Dot Grain.
    Może komuś się przyda na przyszłość:
    http://photoshop.pl/node/11948

    Tomek

  • 4. Data: 2010-07-06 05:14:57
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl> napisał w wiadomości
    > Problem udało się już rozwiązać. Okazało się, że chodzi o Dot Grain. Może
    > komuś się przyda na przyszłość:
    > http://photoshop.pl/node/11948

    Zmien przestrzen barwna dla b&w na "gray gamma 2.2".

    No i nie pracuj w przestrzeni barwnej monitora!

  • 5. Data: 2010-07-06 06:41:24
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    Jakub Jewuła wrote:
    > Zmien przestrzen barwna dla b&w na "gray gamma 2.2".
    > No i nie pracuj w przestrzeni barwnej monitora!

    Tzn? Dla monitora ustawić jego własny profil, a dla PSa właściwą RGB?

    Tomek

  • 6. Data: 2010-07-06 06:47:40
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Tzn? Dla monitora ustawić jego własny profil, a dla PSa właściwą RGB?

    Tak - w PS np. sRGB.

    Poczytaj troche o CMS.