eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaNikon D5000 wada fabryczna.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 67

  • 61. Data: 2009-08-10 16:36:37
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Santana pisze:

    >>> Od początku mowa jest o sprzedaży "stacjonarnej" więc Twoje nawiązanie do
    >>> sprzedaży internetowej jest mocno nietrafione :)
    >> Eee, nietrafione to jest przede wszystkim Twoje cytowanie...
    >
    > A konkretnie co masz na myśli. Odpisujesz nie na temat a czepiasz się
    > cytowania?

    Odpisuję zgodnie z kontekstem, który swoim kulawym cytowaniem wywróciłeś do
    góry nogami.


  • 62. Data: 2009-08-10 16:41:02
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: XX YY <f...@g...com>

    pl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/44581/c/24..
    .
    > i cytuję:
    > "w niektórych aparatach
    > Nikon D 5000 element elektroniczny odpowiedzialny za zasilanie aparatu nie
    > spełnia normy fabrycznej , co czasami powoduje że aparat nie włącza się i
    > uniemożliwia to dalsze działanie."
    >
    > Element nie spełnia normy. Dalej już tylko trzeba sprawdzić numer...


    sa wspaniali interpretatatorzy od prawa.

    nie mozesz odstapic od umowy jesli:

    " gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest
    nieistotna"

    powie jeden ;towar funkcjonuje usterka nie nastapila niezgodnosc jest
    nieistotna ,.
    powie drugi: niezgodnosc jest istotna gdyz grozi unieruchomieniem
    aparatu.

    pierwsze jest faktem drugie domniemaniem .

    i kto tu rozstrzygnie kto ma racje ?

    sila argumnetu i talent przekonywania sa najskuteczniejsze w takiej
    sytuacji , pod warunkiem ze nie trafiles na sprzedajacego , ktoremu
    brakuje pieniedzy na wyplate pensji - taki nic zrobic nie moze , nie
    pomoze - sam potrzebowalby pomocy.



    jesli juz koniecznie chcesz dzialac , to czy proponowales
    sprzedajacemu wymiane aparatu na inny z dobrym numerem?


  • 63. Data: 2009-08-10 16:47:41
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>


    Użytkownik "awygo" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:h5pfn4$gtm$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Użytkownik "Dariusz Gasior" <d...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:h5pcil$26g$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >> istnieje szansa, ze sklep nie wywiaze sie z 14-dniowego terminu
    >> dostarczenia odpowiedzi (dostarczenia! nie wyslania)
    >
    > Sądy różnie interpretują ten zapis o terminie. Sklep ma 14 dni na
    > UDZIELENIE odpowiedzi. To niestety nie oznacza, że musisz otrzymać
    > odpowiedź 14ego dnia.

    Nie. Oznacza to, ze musze miec mozliwosc poznania odpowiedzi do 14-tego
    dnia.

    > Ustawa nie określa nawet, w jakiej formie ma być udzielona odpowiedź.

    To prawda. Dlatego strony muszą sie umowić co do tego.

    > A więc mogą nawet do Ciebie zadzwonić.

    Nie, choćby jeśli nie podam im numeru.

    > Jeżeli decydują się na pocztę, to muszą WYSŁAĆ odpowiedź najpóźniej 14ego
    > dnia.

    Niestety nie. W takim przypadku liczy się próba doręczenia listu przez
    listonosza (np. termin zostawienia awizo).

    Pozdrawiam
    Darek


    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow
    4320 (20090809) __________

    Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

    http://www.eset.pl lub http://www.eset.com




  • 64. Data: 2009-08-11 00:54:43
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: "Santana" <s...@i...pl>


    Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
    w wiadomości news:h5pib3$t6b$1@inews.gazeta.pl...
    > Santana pisze:
    >
    >>>> Od początku mowa jest o sprzedaży "stacjonarnej" więc Twoje nawiązanie
    >>>> do sprzedaży internetowej jest mocno nietrafione :)
    >>> Eee, nietrafione to jest przede wszystkim Twoje cytowanie...
    >>
    >> A konkretnie co masz na myśli. Odpisujesz nie na temat a czepiasz się
    >> cytowania?
    >
    > Odpisuję zgodnie z kontekstem, który swoim kulawym cytowaniem wywróciłeś
    > do góry nogami.

    Bełkoczesz. Dla mnie EOT


  • 65. Data: 2009-08-11 09:24:57
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    XX YY pisze:
    >> Amen niech teraz to XYZUVW przyjmie do wiadomości i przestanie ludziom
    >> wodę z mózgu robić.
    >
    > tym , ktorzy maja mozg wody zrobic sie nie da.
    > owszem typom bezmozgowym da sie.
    >
    > zobacz co to sa te wytyczne UE , przez kogo zostaly wydane i
    > podpisane.
    > Nie przypadkiem przez europejski parlament.?

    Bardzo wątpliwe, jako że parlament europejski w ogóle niewielkie
    ma kompetencje. Najwięcej do powiedzenia ma w tych obszarach, gdzie
    prawo *wspólnotowe* przewiduje procedurę "współdecydowania" parlamentu
    i Rady Unii Europejskiej, ale nie obejmuje ona obszarów:
    rolnictwa, rybołówstwa, podatków, polityki handlowej, pomocy państwa,
    polityki gospodarczej, konkurencji i Unii Gospodarczej i Walutowej.
    Czyli do wszystkiego, co naprawdę ważne...

    Zatem wytyczne zapewne wydała Rada Unii Europejskiej, która nawiasem
    mówiąc sama się tak na wyrost nazwała, jako że prawie występuje ona
    nadal jako Rada Wspólnot Europejskich.

    > Wytyczne UE sa podstawa prawna do sformulowania prawa narodowego ,
    > ktore musi byc z nimi zgodne.
    > Kraje czlonkowskie przystepujac do uni zobowiazaly sie na stosowanie
    > sie do tego prawa .

    Nie, zobowiązały się do dostosowania tego prawa, a jeśli tego nie zrobiły,
    to cóż... odpowiednie organy wspólnotowe mogą (ale nie muszą) wszcząć
    procedury, które mają je do tego nakłonić. Natomiast z całą pewnością
    wytyczne nie są prawem, na które możesz się skutecznie powoływać
    prze polskim sądem.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 66. Data: 2009-08-11 10:36:26
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jakub Witkowski wrote:
    > XX YY pisze:

    >> Wytyczne UE sa podstawa prawna do sformulowania prawa narodowego ,
    >> ktore musi byc z nimi zgodne.
    >> Kraje czlonkowskie przystepujac do uni zobowiazaly sie na stosowanie
    >> sie do tego prawa .
    >
    > Nie, zobowiązały się do dostosowania tego prawa, a jeśli tego nie
    > zrobiły, to cóż... odpowiednie organy wspólnotowe mogą (ale nie
    > muszą) wszcząć procedury, które mają je do tego nakłonić. Natomiast z
    > całą pewnością wytyczne nie są prawem, na które możesz się skutecznie
    > powoływać prze polskim sądem.

    nie znasz sie od już od dziecka stosuje prawo europejskie, może to expierd
    :) on sie powoływał zawsze na prawo amerykańskie.


  • 67. Data: 2009-08-12 14:48:05
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
    > On 10 Aug., 01:51, "awygo" <a...@g...pl> wrote:
    >> Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah>
    >> napisał w wiadomościnews:h5n935$ke2$1@inews.gazeta.pl...
    >>
    >>> Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, art. 8.
    >>> Jeśli kupiłbym aparat z myślą o wakacyjnym wyjeździe lub,
    >>> powiedzmy, w celach zarobkowych, to są to wystarczające powody do
    >>> zaistnienia "znacznej niedogodności".
    >>
    >> W celach zarobkowych kupują przedsiębiorcy. A tych cytowana ustawa
    >> nie dotyczy. Tylko konsumentów.
    >
    >
    > wspomniany artykul
    >
    > Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący
    > może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez
    > nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo
    > wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie
    > nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową
    > oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się
    > pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób
    > zaspokojenia.
    >
    > 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    > sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    > kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia,
    > robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    >
    > 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    > ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
    > się, że uznał je za uzasadnione.
    >
    >
    >
    >
    > 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    > naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
    > takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
    > narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać
    > się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie
    > może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest
    > nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany
    > uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
    >
    > nikon wie co robi.
    >
    > czyli
    >
    > Konsument ma prawo w pierwszej kolejności żądać naprawy albo wymiany
    > towaru niezgodnego z umową.
    >
    > Odstąpienie od umowy i w konsekwencji żądanie zwrotu pieniędzy jest
    > możliwe dopiero, gdy wymiana albo naprawa są niemożliwe albo gdy
    > sprzedawca nie zdoła naprawić lub wymienić towaru w odpowiednim czasie
    > lub gdy naprawa lub wymiana produktu narażałaby kupującego na znaczne
    > niedogodności.
    >
    > Dodatkowym warunkiem jest to, że wadliwość towaru musi być istotna,
    > tzn. w znaczący sposób uniemożliwia konsumentowi korzystanie z niego.
    >
    > Podstawa prawna:
    >
    > art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach
    > sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. u. nr
    > 141, poz. 1176 z późn. zm.).

    no i wreszcię sie douczyłeś w zakresie prawa obowiązujacego w RP?

    tylko czemu w tym miejscu cytujesz te przepisy ????

strony : 1 ... 6 . [ 7 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: