eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaNikon D5000 wada fabryczna.Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Date: Wed, 12 Aug 2009 16:48:05 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 72
    Message-ID: <h5ukn7$69f$1@news.onet.pl>
    References: <h5mkh2$miq$1@news.wp.pl> <h5mo1h$pk9$1@inews.gazeta.pl>
    <h5mpjm$t86$1@news.onet.pl> <h5mv0t$rnv$1@inews.gazeta.pl>
    <h5mvdi$9p9$1@news.onet.pl> <h5n07j$506$1@inews.gazeta.pl>
    <4a7f0732$1@news.home.net.pl> <h5n1mc$bv3$1@inews.gazeta.pl>
    <h5n614$4s2$1@inews.gazeta.pl> <h5n935$ke2$1@inews.gazeta.pl>
    <h5nnf2$lt6$1@inews.gazeta.pl>
    <9...@r...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: bte80.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1250088487 6447 83.29.150.80 (12 Aug 2009 14:48:07 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 12 Aug 2009 14:48:07 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:820721
    [ ukryj nagłówki ]

    XX YY wrote:
    > On 10 Aug., 01:51, "awygo" <a...@g...pl> wrote:
    >> Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah>
    >> napisał w wiadomościnews:h5n935$ke2$1@inews.gazeta.pl...
    >>
    >>> Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, art. 8.
    >>> Jeśli kupiłbym aparat z myślą o wakacyjnym wyjeździe lub,
    >>> powiedzmy, w celach zarobkowych, to są to wystarczające powody do
    >>> zaistnienia "znacznej niedogodności".
    >>
    >> W celach zarobkowych kupują przedsiębiorcy. A tych cytowana ustawa
    >> nie dotyczy. Tylko konsumentów.
    >
    >
    > wspomniany artykul
    >
    > Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący
    > może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez
    > nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo
    > wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie
    > nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową
    > oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się
    > pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób
    > zaspokojenia.
    >
    > 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    > sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    > kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia,
    > robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    >
    > 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    > ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
    > się, że uznał je za uzasadnione.
    >
    >
    >
    >
    > 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    > naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
    > takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
    > narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać
    > się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie
    > może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest
    > nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany
    > uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
    >
    > nikon wie co robi.
    >
    > czyli
    >
    > Konsument ma prawo w pierwszej kolejności żądać naprawy albo wymiany
    > towaru niezgodnego z umową.
    >
    > Odstąpienie od umowy i w konsekwencji żądanie zwrotu pieniędzy jest
    > możliwe dopiero, gdy wymiana albo naprawa są niemożliwe albo gdy
    > sprzedawca nie zdoła naprawić lub wymienić towaru w odpowiednim czasie
    > lub gdy naprawa lub wymiana produktu narażałaby kupującego na znaczne
    > niedogodności.
    >
    > Dodatkowym warunkiem jest to, że wadliwość towaru musi być istotna,
    > tzn. w znaczący sposób uniemożliwia konsumentowi korzystanie z niego.
    >
    > Podstawa prawna:
    >
    > art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach
    > sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. u. nr
    > 141, poz. 1176 z późn. zm.).

    no i wreszcię sie douczyłeś w zakresie prawa obowiązujacego w RP?

    tylko czemu w tym miejscu cytujesz te przepisy ????

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: