eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaNikon D5000 wada fabryczna.Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
  • Data: 2009-08-12 14:48:05
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    XX YY wrote:
    > On 10 Aug., 01:51, "awygo" <a...@g...pl> wrote:
    >> Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah>
    >> napisał w wiadomościnews:h5n935$ke2$1@inews.gazeta.pl...
    >>
    >>> Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, art. 8.
    >>> Jeśli kupiłbym aparat z myślą o wakacyjnym wyjeździe lub,
    >>> powiedzmy, w celach zarobkowych, to są to wystarczające powody do
    >>> zaistnienia "znacznej niedogodności".
    >>
    >> W celach zarobkowych kupują przedsiębiorcy. A tych cytowana ustawa
    >> nie dotyczy. Tylko konsumentów.
    >
    >
    > wspomniany artykul
    >
    > Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący
    > może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez
    > nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo
    > wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie
    > nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową
    > oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się
    > pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób
    > zaspokojenia.
    >
    > 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    > sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    > kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia,
    > robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    >
    > 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    > ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
    > się, że uznał je za uzasadnione.
    >
    >
    >
    >
    > 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    > naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
    > takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
    > narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać
    > się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie
    > może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest
    > nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany
    > uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
    >
    > nikon wie co robi.
    >
    > czyli
    >
    > Konsument ma prawo w pierwszej kolejności żądać naprawy albo wymiany
    > towaru niezgodnego z umową.
    >
    > Odstąpienie od umowy i w konsekwencji żądanie zwrotu pieniędzy jest
    > możliwe dopiero, gdy wymiana albo naprawa są niemożliwe albo gdy
    > sprzedawca nie zdoła naprawić lub wymienić towaru w odpowiednim czasie
    > lub gdy naprawa lub wymiana produktu narażałaby kupującego na znaczne
    > niedogodności.
    >
    > Dodatkowym warunkiem jest to, że wadliwość towaru musi być istotna,
    > tzn. w znaczący sposób uniemożliwia konsumentowi korzystanie z niego.
    >
    > Podstawa prawna:
    >
    > art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach
    > sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. u. nr
    > 141, poz. 1176 z późn. zm.).

    no i wreszcię sie douczyłeś w zakresie prawa obowiązujacego w RP?

    tylko czemu w tym miejscu cytujesz te przepisy ????

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: