  • Data: 2009-08-10 15:32:47
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: "awygo" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:ios4l6-shk.ln1@ziutka.router...

    > Ale nadal w mojej ocenie nie jest to znacząca niedogodność.

    Nie chodzi o niedogodność, a o niezgodność z umową. O takowej można mówić
    nawet wtedy, gdy sprzęt nie posiada cech, o których sprzedawca lub producent
    zapewniał choćby w reklamach.
    Jeżeli producent oficjalnie oświadcza, że w tym konkretnym egzemplarzu jakiś
    element nie spełnia określonych norm, to nawet nie ma o czym dyskutować:
    towar jest niezgodny z umową.
    O tym, jak usunąć tę niezgodność decyduje klient. Teoretycznie ma prawo
    żądać wymiany lub naprawy. Sprzedawcy zwykle w takiej sytuacji bronią się
    przed wymianą. Sprawa trafia do sądu, który z reguły orzeka, że wymiana
    byłaby dla sprzedawcy zbyt dużym obciążeniem finansowym i zabawka wędruje do
    serwisu.
    Odstąpić od umowy można tylko wtedy, gdy naprawa lub wymiana jest
    niemożliwa.
    Ćwiczyłem to w maju, gdy zażądałem wymiany aparatu z powodu BF. Trwało to 2
    miesiące, ale się udało.
    Radzę zwrócić się do właściwego względem miejsca zamieszkania Rzecznika
    Konsumentów. Nie do Federacji Konsumentów!