  • 31. Data: 2009-09-29 20:14:46
    Temat: Re: Nikon D 90
    Od: "Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    Mateusz Ludwin <n...@s...org> napisał(a):

    > Nie wiem jak w D60, ale w D40 matryca jest kiepawa. Najniżej jest ISO200
    > które w cieniach robi okropny banding. Tak pogardzany Olympus E400 jest o
    > dwie klasy lepszy jeśli o to chodzi.

    Gdzie robi ten banding? Na fotkach papierowych? Albo na jakich monitorch?
    Jak w RAW robisz to też jest banding. Bo ja nie zauważyłem.
    Jakby Oly E400 był tu 2 klasy lepszy toby nie był pogardzany - jak piszesz.

  • 32. Data: 2009-09-29 20:20:57
    Od: "Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    =?ISO-8859-2?Q?Bogus=B3aw_Pazorek?= <b...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Witam.
    > Mam gorącą proźbę do osób posiadających ten aparat.Od paru tygodni nabiera
    > mnie ochota na zakup tego modelu. Mam D 60 z obiektywami 18-55 VR i 55-200
    > VR.Chcę go wymienić na D 90 18-105 VR.

    Absolutnie nie warto.
    Jestem w tej samej sytuacji, choc mam więcej szkieł do Nikona.
    Zdjęcia nie będą lepsze. Najwyżej jakiś wieczór uchwycisz z mniejszym szumem.
    Trzymaj sprzęt jeszcze dwa lata. Powinno być ciekawie na rynku. Nikon jako
    jedyny z wielkich nie robi kamer video. Powinien coś ciekawego wypuścić w
    ciągu 2 lat co będzie 2 w jednym. Teraz filmowanie D90 jest beznadziejne.
    Może nawet coś bez lustra z pasującymi obiektywami Nikor?

  • 33. Data: 2009-09-29 21:12:23
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Gil:

    > Gdzie robi ten banding? Na fotkach papierowych? Albo na jakich monitorch?
    > Jak w RAW robisz to też jest banding. Bo ja nie zauważyłem.

    A ja zauważyłem. Znajomy podesłał mi zachód słońca, podciągnąłem cienie i
    wylazły odrażające czerwone kreski.

    I co ma do bandingu odbitka? Ty w ogóle wiesz co to jest?

    > Jakby Oly E400 był tu 2 klasy lepszy toby nie był pogardzany - jak piszesz.

    Wiesz Gilu, ja mam gdzieś opinie o E400. Ufam własnym oczom.

  • 34. Data: 2009-09-30 07:10:36
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 29 Wrz, 21:53, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > A poza sloganami coś powiesz? Bo argumentów nie masz żadnych. Powtarzasz
    >   tylko mantrę, że każdym aparatem można zrobić dobre zdjęcie, ale nie
    > dociera do Ciebie, że nie w każdych warunkach.

    Mantrę o kiepskich warunkach to raczej ty powtarzasz w każdej
    wypowiedzi.

    FOTOGRAFIA - rysowanie światłem , w swobodnym przekładzie. Zastanów
    się nad tym przez chwilę.

    Jeśli przychodzisz na zachód słońca 5 minut po nim, to faktycznie bez
    D90, D300, D700, D3 faktycznie nic nie zwojujesz, tylko czy w
    fotografi chodzi o przychodzenie 5 minut po fakcie?

  • 35. Data: 2009-09-30 07:12:36
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 29 Wrz, 20:47, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > Gdy ktoś jest zbyt głupi aby zrozumieć czytany tekst - może niekiedy starać
    > się ukryć swoją głupotę próbując wykreować się na dobrą baletnicę...
    > Czas kill-file'a uaktualnić, bo co rusz mi jakiś cymbał wyskakuje myśląc, że
    > po kolejnej zmianie ksywki nikt go nie rozpozna.

    Brawo, robisz postępy ...
    Poziom twoich wypowiedzi sięga poziomu menela spod budki z piwem.
    Szczerze życzę dalszych postępów, miszczu.

  • 36. Data: 2009-09-30 07:17:43
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 29 Wrz, 20:57, cichybartko <c...@g...com> wrote:

    > Ty to zawsze umiesz wrzucić konstruktywne pięć groszy ;).

    No to jeśli ty jesteś taki konstruktywny, to powiedz gdzie w praktyce
    przydaje się ten cały onanistyczny cyrk muzykalnego Jasia?

  • 37. Data: 2009-09-30 08:43:49
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Tue, 29 Sep 2009 13:31:28 +0000 (UTC), Bogusław Pazorek napisał(a):

    > Tak. Myślałem i o szkle, ale znawcy tematu (nie z grupy) powiedzieli, że do
    > D 60 nie ma co inwestować w szklo. Ma ograniczone możliwości.

    Poproś znawców by rozwinęli myśl... :)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 38. Data: 2009-09-30 12:59:09
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Nieznajomy wrote:

    > Mantrę o kiepskich warunkach to raczej ty powtarzasz w każdej
    > wypowiedzi.
    >
    > FOTOGRAFIA - rysowanie światłem , w swobodnym przekładzie. Zastanów
    > się nad tym przez chwilę.

    No i co z tego wynika? Nic.

    > Jeśli przychodzisz na zachód słońca 5 minut po nim, to faktycznie bez
    > D90, D300, D700, D3 faktycznie nic nie zwojujesz, tylko czy w
    > fotografi chodzi o przychodzenie 5 minut po fakcie?

    Dalej dobieraj idiotyczne przykłady. Jeżeli fotografia kończy się dla
    Ciebie na fotografowaniu zachodów słońca to nic dziwnego, że każdy
    aparat jest dobry dla Ciebie.
    Po co firmy produkują serie pro aparatów? Wystarczy przecież podstawowy
    model. I nadal nie podałeś żadnego argumentu. Bzdurzysz tylko. Jak
    zaczniesz fotografować w manualu to docenisz np. dwa pokrętła
    sterowania. W ciemnym lesie docenisz wstępne podnoszenie lustra, w
    ciemnych pomieszczeniach gdzie nie wolno korzystać z lustra docenisz
    mniej szumiącą matrycę przy wyższych ISO. Przy robieniu sesji z modelką,
    która ma ograniczony czas docenisz zapis kilku predefiniowanych WB,
    docenisz śrubokręt w body. W czasie fotografowania wyścigów
    samochodowych, zawodów sportowych docenisz więcej punktów autofokusa,
    szybsze zdjęcia seryjne. Przy długich manualnych obiektywach docenisz
    ostrzenie w LV. Można jeszcze tak długo ciągnąć. Aparat ma nie
    przeszkadzać w robieniu zdjęć, a często proste modele zaczynają
    przeszkadzać.

    wer

    P.S. Miałem już trochę różnych aparatów i zmiany następowały dlatego, że
    czegoś mi brakowało.

  • 39. Data: 2009-09-30 13:20:19
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Nieznajomy pisze:

    > No to jeśli ty jesteś taki konstruktywny, to powiedz gdzie w praktyce
    > przydaje się ten cały onanistyczny cyrk muzykalnego Jasia?

    Hehehe no wiesz akurat kogo jak kogo ale Janka o onanizm bym w ogóle nie
    posądził, raczej jest przykładem jak z minimum wyciągnąć maksimum. Fakt
    jest taki że to może wielu boleć, szczególnie jak nie mają zbyt wiele do
    powiedzenia poza bełkotem a przeciwnik ma i wiedzę i przemawiające
    przykłady. To musi bardzo boleć ;). Poza tym przestał byś się
    kompromitować bo na razie umiesz tylko jad wylewać, jak dziecko a nie
    dorosły facet.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 40. Data: 2009-09-30 13:37:16
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 30 Wrz, 14:59, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > No i co z tego wynika? Nic.

    A szkoda, że dla ciebie nic nie wynika ....

> [...]
    > model. I nadal nie podałeś żadnego argumentu. Bzdurzysz tylko. Jak
    > zaczniesz fotografować w manualu to docenisz np. dwa pokrętła

    A gdzie używasz trybu M? Portret, krajobraz, architektura, macro,
    fotki u cioci ... tu naprawedę nie ma pośpiechu i jedno kółeczko
    nastaw w zupełności wystarczy, z resztą mam E-300 i mimo jednego kółka
    szybko i wygodnie można przełączać regulację czasu i przysłony.

    > W ciemnym lesie docenisz wstępne podnoszenie lustra,

    A co ty chcesz focić w ciemnym lesie z użyciem funkcji podnoszenia
    lustra? Ptaszki i zwierzątka? Nie boisz się, że ci uciekną.
    Na drzewa i grzybki, przy statywie i długim czasie naświetlania
    drgania od lustra są nieistotne.

    > ciemnych pomieszczeniach gdzie nie wolno korzystać z lustra docenisz
    > mniej szumiącą matrycę przy wyższych ISO.

    Z czego nie można korzystać? Z lustra? No to trzeba nie D90 kupić,
    tylko jakiś kompakt.

    Następnym razem pisz precyzyjniej, bo nie chce mi się domyślać o co ci
    chodzi. Lustro, lampę, statyw ...

    > Przy robieniu sesji z modelką,
    > która ma ograniczony czas docenisz zapis kilku predefiniowanych WB,

    A RAW do czego jest?
    Poza tym to modelkę gdzie fotografujemy? Studio, plener? A może plener
    w otoczeniu nastrojowych świetlówek i innych sodówek z zastosowanie
    modnej techniki światła zastanego ... hahahaha

    > docenisz śrubokręt w body.

    Takie archaiczne problemy to ma chyba tylko Nikon i Sony.

    > W czasie fotografowania wyścigów
    > samochodowych, zawodów sportowych docenisz więcej punktów autofokusa,
    > szybsze zdjęcia seryjne.

    No popatrz, to 10, 20, 30 lat temu ludzie wcale nie robili fotek z
    szybko przemieszczającymi się obiektami ...
    Jak ktoś jest myślący to i z MF zrobi dobre fotki w takich sytuacjach.

    > Przy długich manualnych obiektywach docenisz
    > ostrzenie w LV.

    Aaaa zapomiałem, że Nikon kiepsko współpracuje ze starymi manualnymi
    obiektywami ....Brak potwierdzenia ostrości ...

    > Można jeszcze tak długo ciągnąć. Aparat ma nie
    > przeszkadzać w robieniu zdjęć,

    Najwięcej przeszkadza w robieniu zdięć brak wiedzy u fotografa, a nie
    aparat.

    > a często proste modele zaczynają
    > przeszkadzać.

    Albo tak się jedynie wydaje niektórym operatorom tych prostych modeli.

    > P.S. Miałem już trochę różnych aparatów i zmiany następowały dlatego, że
    > czegoś mi brakowało.

    Zazwyczaj pewnie udanych fotek?