    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nieznana Zachodowi elektronika
    Date: Thu, 28 Apr 2022 23:51:11 +0200
    <1...@4...net> <t1hr1d$j39$1@dont-email.me>
    <6266d756$0$447$65785112@news.neostrada.pl> <t46scp$dqo$1@dont-email.me>
    <6267064e$0$495$65785112@news.neostrada.pl> <t4747r$bp1$1@dont-email.me>
    <626722d1$0$447$65785112@news.neostrada.pl> <t49lkv$tvs$1@dont-email.me>
    <1...@4...net> <t4bab4$pfo$1@dont-email.me>
    <1uju59uoidct6$.x73ro67b4y2s.dlg@40tude.net> <t4bgbl$b3m$1@dont-email.me>
    <1...@4...net> <t4bq9i$u5i$1@dont-email.me>
    <62697da8$0$449$65785112@news.neostrada.pl> <t4c0v4$mt9$1@dont-email.me>
    <62699a7c$0$472$65785112@news.neostrada.pl> <t4c6n2$6g4$1@dont-email.me>
    <6269a9da$0$479$65785112@news.neostrada.pl> <t4e0va$qt9$1@dont-email.me>
    <626ad693$0$470$65785112@news.neostrada.pl> <t4enc7$q42$1@dont-email.me>
    <626af1fa$0$467$65785112@news.neostrada.pl> <t4esj9$3e6$1@dont-email.me>
    <626aff39$0$492$65785112@news.neostrada.pl>

    On 28/04/2022 22:55, Mirek wrote:
    > Bo Ukraińcy mają za mało artylerii to kombinują.
    > Widać nie całkiem cywilny ten dron skoro ma celownik na ekranie.

    Nie wiadomo czym jest ten celownik, może tanią kamerą w podczerwieni.
    Nie czyni to z drona "niecywilnego", ma tylko dodatki.

    Mało prawdopodobne też, aby ta kamera była do nawigacji.

    > Fizyk teoretyczny robi średnio jedno odkrycie w życiu... jak jest dobry.
    > Wymyśliłeś broń, twierdzisz że będzie skuteczna to zrób prezentację w PP
    > i idź po grant do UE.

    To ukraińcy twierdzą, że jest skuteczna i mają na to jakies dowody. Kto
    wie, czy nie zrobią startupu po wojnie.

    > Ja gdybym był tak przekonany jak ty, to bym zrobił prototyp i
    > przetestował go.

    W tym kraju się nie da, a ja nie jestem przekonany.

    Cały czas czekam, aż ktoś mi da przekonywujący dowód, że obecny stan
    techniki wojskowej to vidicony i TO-3 i nie da się nic innego.

    Na razie dostaje "dowody" że rakieta musi się kręcić i to powód że
    matrycy nie da się stosować itp interesujące koncepcje broniące
    średniowieczne technologie.

    > Dron nie strzela rakietami do czołgów tylko bombami skrzydlatymi jak
    > już, po za tym ile takich bomb weźmie? A artyleria może nawalać z
    > kilkunastu kilometrów non stop, a dron tylko naprowadza i może latać
    > godzinami.

    A myśmy własnie tutaj płakali nad biednymi cywilami i że im pranie w
    ogródku taka artyleria zachlapie błotem, no ale choć zgodna z Genewą.
    Nie to co złośliwe drony co mogą w Seicento porysować lakier.