  • Data: 2012-04-12 19:58:51
    Temat: Re: Niezawodny dysk 2 TB SATA - WD20EARX?
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-04-12 19:49, Irokez wrote:
    > Użytkownik "Rafal Lukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    >
    > No właśnie w robocie 4 maszynki każda z dwoma dyskami WD w raid 1 i
    > często wypadały z RAID. Tylko że to były 250GB RE16. W końcu wszystkie
    > popadały (bady lub bady+transfer 1MB/s) i powymieniałem na nowe Seagate
    > i WD niebieskie. Na razie jest ok.

    podział AV->RE->STD (standardowe) -> Green jest raczej umowny i
    marketingowy.

    Raid Edition (RE) teoretycznie powinny lepiej pracować w RAID ze względu
    a) na niezawodność, b) na tak dopasowaną obsługę błędów, że całość nie
    wywala dysków przy pierwszym błędzie.

    W praktyce ja stara się brać pod uwage potencjalne problemy, koszty
    całości (jednorazowy zakup) i np. sam mam 2xraid na samsung green,
    jezeli wyleci mi dysk z mirrora, to trudno - dla mnie jest to
    akceptowalne, ale nie chcialbym tam żadnego Raid Edition, bo zjada
    więcej prądu i droższe. Biorac pod uwage, ze obciazenie raidow jest
    znikome (chwilowo 100%) u mnie sie sprawdza i tak warto podchodzic do
    kazdego zakupu,