  • Data: 2014-10-16 00:49:21
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: mt <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-15 23:59, Marek pisze:

    > Przy kupnie drugiego obiektywu (50mm) dokładnie sprawdziłem czy będzie
    > "w pełni zgodny" (nie mylić z kompatybilnością) z A99 - czyli czy m.in.
    > obsługuje full frame. No i był - wskutek błędu na stronie producenta.

    Nie, sprawdziłeś tylko ową kompatybilność, nie wiedząc zresztą co ona
    oznacza, gdybyś sprawdził chociaż specyfikację, to wiedziałbyś, że szkło
    jest na aps-c:
    http://www.sony.pl/electronics/obiektywy/t/obiektywy
    -do-aparatow?cameramount=a-mount&type=prime-lenses
    http://www.sony.pl/electronics/aparaty-obiektywy/sal
    50f18
    Poza tym, jak sam twierdzisz, wiedziałeś już wtedy, że szkła DT są na
    cropa, myślisz, że ktoś uwierzy, że kupując ten obiektyw, nie zauważyłeś
    nigdzie oznaczenia DT? Szukając chociażby sklepu z tym szkłem, ono jest
    oznaczone jako DT w wyszukiwarkach typu ceneo czy skąpiec. Na zdjęciu
    obiektywu i specyfikacjach w sklepach też to jest wyraźnie zaznaczone.
    Co więcej, nawet jak już kupiłeś, obiektyw przyszedł, to używałeś go z
    zamkniętymi oczami? Na kartonie największymi wołami jest napis DT 50 mm:
    http://kurtmunger.com/sony_dt_50mm_f_1_8_samid147.ht
    ml
    Na samym obiektywie to oznaczenie jest powtórzone w dwóch miejscach.
    Miałeś jeszcze 10 dni na zwrot szkła, skoro planowałeś je używać z ff.

    > Przy kupnie pierwszego obiektywu (16-50) niczego nie sprawdzałem (jak
    > mawia mt - tylko tu mówi prawdę) ale przy sprzedaży A77, teraz niedawno,
    > dokładnie sprawdziłem czy jest "w pełni zgodny" z A99 i czy warto go
    > sobie zostawić.

    A dlaczego nie sprawdziłeś przed sprzedażą, tylko najpierw wystawiłeś
    rzekomo na sprzedaż a potem sprawdzałeś jaki masz obiektyw?

    > Nawet nie pamiętałem, że jest on DT

    Bo jesteś idiotą, ale to nic nowego. Gapić się 2 lata na obiektyw i nie
    wiedzieć jaki się ma. Ogniskowych też nie pamiętałeś?

    > Klient zaakceptował spory rabat jaki uzyskał po
    > odkręceniu obiektywu mimo iż wcześniej był zdecydowany na komplet.

    Taa, i klient na początku był skłonny bez mrugnięcia okiem do dopłaty
    1500 zł za szkło w zestawie, podczas gdy sam twierdzisz, że te obiektywy
    leżą na allegro za 900 parę złotych i nikt ich nie chce, myślisz że ktoś
    w to uwierzy?

    --
    marcin