  • Data: 2014-10-16 11:49:26
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 15 Oct 2014, Piotr Kosewski wrote:

    > Rozmawiał z Tobą człowiek na call center, a nie "przedstawiciel Sony".
    > Ten człowiek może nawet nie być pracownikiem Sony, bo mogą korzystać
    > z outsourcingu takich usług.

    Ale (przeciw i za za jednym zamachem):
    1. powierzenie wykonania lub podwykonawstwa nie zwalnia od
    zobowiązań; niebycie pracownikiem nie wyklucza faktu, że
    ewentualny dług (zobowiązanie) Sony jest Sony, a jego
    przeniesienie wymagałoby zgody wierzyciela (mającego
    prawo do roszczenia)

    2. zgadza się, że brakuje jasnego przepisu lub wykładni stanowiącej
    odpowiednik art.97 KC w przypadku "zdalnym" - na mój rozum tekst:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
    +++
    Art. 97.
    Osobę czynnš w lokalu przedsiębiorstwa przeznaczonym do obsługiwania
    publicznoœci poczytuje się w razie wštpliwoœci za umocowanš
    do dokonywania czynnoœci prawnych, które zazwyczaj bywajš dokonywane
    z osobami korzystajšcymi z usług tego przedsiębiorstwa.
    ---
    ...powinien przekładać się na "czynność w lokalu" wykonywaną przy
    dostępie zdalnym, ale literalnego zapisu takiej treści nie znam.

    pzdr, Gotfryd