  • 1. Data: 2013-04-28 20:38:15
    Temat: Niesmiertelne - co wybrac z rynku pojazdów używanych
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    Hej.
    W związku z tym, że po 10 latach użytkowania rozstałem się ze swoim
    podstawowym "dupowozem" i przyszedł czas na zakup czegoś większego do
    codziennych dojazdów, proszę szanownych użytkowników o "naprostowanie mnie"
    Średnio w roku robię 15-18 tyś km + wyjazdy na wakacje 1000-2000km.
    W założeniach będzie to bezproblemowe kombi - jestem w "okresie wózkowym"
    Założony budżet to 30-40 tyś - spora rozpiętość, ale wolę teraz zapłacić
    więcej i kilka lat mieć spokój.
    Jeździłem do tej pory prawie golasem z klimatyzacją i to mi wystarczało,
    jednak teraz trochę bajerów by się przydało.
    Potrzebuję:
    a. czujników cofania przód i tył (żona obiecuje się wziąć za naukę
    jeżdżenia), a w kombi mogą być nieodzowne, o kamerze cofania mogę pomarzyć
    (chyba tylko Accord)
    b. klimatyzacja - chyba nie musze tłumaczyć
    c. elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka - znudziło mi się
    skrobanie w zimie.
    d. elektrycznie podgrzewana szyba przednia i tylna - ewentualnie można
    zastąpić webasto
    e. podgrzewane fotele - dobrze, jak będą, lecz nie koniecznie - przewiduję
    dołożenie webasto
    f. bluetooth - niestety staje się powoli niezbędny - spora ilość telefonów
    robi swoje.
    g. światła Xenon - widoczność zdecydowanie lepsza niż przy zwykłych
    światłach
    h.tempomat - czas wreszcie na odrobinę lenistwa na długich trasach
    autostradowych
    Z wiadomych względów pomijam wyposażenie w elementy odpowiedzialne za
    bezpieczeństwo bierne - poduszki, zagłówki, napinacze,kurtyny, strefy
    zgniotu i czynne ABS,ESP - wszystkie z tych marek są w nie wyposażone.
    Mój wybór padł na kilka marek, co pozwoli się Wam zorientować co mi chodzi
    po głowie.
    W założeniach ma to być auto zadowalające się niewielką ilością
    paliwa/gazu - budżet już dość na mnie zarobił przez ostatnie 10 lat płacenia
    za benzynę :)
    1. Honda Accord - plusy silnik 2.0 nie do zarżnięcia, dobrze zagazowany nie
    stwarza problemów, trudno trafić coś bez przygód blacharsko-lakierniczych i
    w bogatym wyposażeniu.Miał to być następca, ale wk. cenami na aukcjach
    postanowiłem zdradzić markę :)
    2.Subaru Legacy - mało na rynku wtórnym, silnik 2.0 prosty do zagazowania,
    problematyczna i kosztowna regulacja zaworów w silnikach DOHC - szklanki,
    dostępne na rynku wtórnym wersje słabo wyposażone, stały napęd na 4 koła =
    wyższe spalanie.
    3.Toyota Avensis - do zagazowania nadaje się podobno tylko dość słabe 1.8,
    wersje 2.0 - bezpośredni wtrysk do cylindra = droga i mało ekonomiczna
    instalacja gazowa, można dostać wersje dobrze wyposażone i zadbane.
    4.Mazda 6 - dobre wyposażenie w dostępnych na rynku wersjach, silnik 2.0
    podobno dobrze się daje gazować, nie wiem jak wygląda sytuacja (podobno
    dalej słabo) z Fe2O3 w wersjach II generacji :)
    5.Audi A6 C6 quattro - można trafić fajne wyposażenie, spotkałem się z
    opinią, że spora ilość elektroniki potrafi (w odróżnieniu od aut japońskich)
    się psuć, podobnie jak w subaru - stały napęd na 4 koła = wyższe spalanie

    Nie ukrywam, że większość z tych "rewelacji" przeczytana jest z forów
    użytkowników poszczególnych marek, ale nie mogę spędzać czasu tylko na
    czytaniu :)
    Proszę o uzupełnienie powyższej listy o plusy i ewentualne minusy posiadaczy
    wymienionych modeli.
    A może uda się Wam nie przekonać do innej marki :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 2. Data: 2013-04-28 21:33:27
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 20:38:15 UTC+2 użytkownik WOJO napisał:
> [...]
    >
    > wymienionych modeli.
    >
    > A może uda się Wam nie przekonać do innej marki :)

    Też tak kiedyś myślałem że jak kupię droższy to będzie lepszy, mniej wytłuczony.
    Gówno prawda. Kupuj za 15 tysięcy w kiepskim stanie technicznym. Nie wydasz drugie
    tyle żeby doprowadzić go do stanu takiego za 40 tysięcy. A będziesz wiedział co masz.
    Nie masz żadnej gwarancji że w takim za 40 klocków nie poleci głowica za rok. A jak
    kupisz i od razu zrobisz głowicę bo będzie Ci z czymś podpadała to będziesz wiedział
    że nie poleci za rok. I tak ze wszystkimi podzespołami.

  • 3. Data: 2013-04-28 21:47:02
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-04-28 21:33, k...@g...com pisze:

> [...]
    kupisz i od razu zrobisz głowicę bo będzie Ci z czymś podpadała to będziesz wiedział
    że nie poleci za rok. I tak ze wszystkimi podzespołami.

    Tyle tylko, że za 15 tysięcy nie kupi tej samej generacji co za 40. Kupi
    auto o dobre kilka lat starsze. Lekko licząc.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 4. Data: 2013-04-28 22:25:18
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 21:47:02 UTC+2 użytkownik Marcin Kenickie Mydlak
    napisał:
> [...]
    mniej wyt�uczony. G�wno prawda. Kupuj za 15 tysi�cy w kiepskim stanie
    technicznym. Nie wydasz drugie tyle �eby doprowadzi� go do stanu takiego za 40
    tysi�cy. A b�dziesz wiedzia� co masz. Nie masz �adnej gwarancji �e w takim
    za 40 klock�w nie poleci g�owica za rok. A jak kupisz i od razu zrobisz
    g�owic� bo b�dzie Ci z czym� podpada�a to b�dziesz wiedzia� �e nie
    poleci za rok. I tak ze wszystkimi podzespo�ami.

    > Tyle tylko, �e za 15 tysi�cy nie kupi tej samej generacji co za 40. Kupi
    >
    > auto o dobre kilka lat starsze. Lekko licz�c.
    >

    > --
    >
    > Marcin "Kenickie" Mydlak
    >
    > Wroc�aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    >
    > P307 2.0HDi/90
    >
    > "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro�nie popyt na �wi�ty spok�j."

    A to jakiś wstyd jeździć starszym samochodem? Pytam bo jeżdżę cienkim co nie wiem ile
    ma lat. Naście na pewno. Mam jeszcze mastera z 11 lat ma. Kupiłem go za 5 tysięcy z
    bardzo porządnym radiem. Od razu na naprawę wydałem drugie 5 tysięcy i potem jeszcze
    dwa tysiące. Jak by ktoś powiedział że jutro jedziemy do Chin to wsiadamy i jedziemy.

  • 5. Data: 2013-04-28 22:38:32
    Od: tá´Ź

    WOJO wrote:

    > a. czujników cofania przód i tył (żona obiecuje się wziąć za naukę
    > jeżdżenia), a w kombi mogą być nieodzowne, o kamerze cofania mogę
    > pomarzyć (chyba tylko Accord)

    Tył to powiedzmy rozumiem, chociaż w jednym aucie mam, w drugim nie i w
    sumie dla mnie bez różnicy. Ale przód? Po co Ci czujniki z przodu?

    > d. elektrycznie podgrzewana szyba przednia i tylna - ewentualnie można
    > zastąpić webasto

    W przedniej są znacznie cieńsze druciki niż w tylnej, lubi się to czasem
    zepsuć i potem wkurwia -- a taka szyba jest droga.

> [...]
    > DOHC - szklanki, dostępne na rynku wtórnym wersje słabo wyposażone,
    > stały napęd na 4 koła = wyższe spalanie.

    Odpuść sobie, zbyt egzotyczne. To jest auto dla tych, którzy właśnie chcą
    ten napęd na 4 koła.

> [...]
    > że spora ilość elektroniki potrafi (w odróżnieniu od aut japońskich) się
    > psuć, podobnie jak w subaru - stały napęd na 4 koła = wyższe spalanie

    To wyższa klasa niż cała reszta, też odpuść, drogie w eksploatacji.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 6. Data: 2013-04-28 22:41:58
    Od: tá´Ź

    kogutek444 wrote:

> [...]
    > zrobisz głowicę bo będzie Ci z czymś podpadała to będziesz wiedział że
    > nie poleci za rok. I tak ze wszystkimi podzespołami.

    Dokładnie, moim zdaniem najlepszym wyborem będzie Polonez Truck Roy.
    Mojego Poloneza Trucka Roya kupiłem za tysiąc złotych, a jest to auto
    wygodne, komfortowe, prestiżowe i nade wszystko -- ładne. Po co płacić 40
    tys. za coś, co można mieć za tysia wspierając dodatkowo polski przemysł
    samochodowy?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 7. Data: 2013-04-28 23:02:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** WOJO pisze tak:

    > Założony budżet to 30-40 tyś - spora rozpiętość, ale wolę teraz
    > zapłacić więcej i kilka lat mieć spokój.

    Daj mi 40tyś będę Cię bezproblemowo woził przez dwa lata ;)

    Spokoju nigdy nie będzie. Kup sobie dwa po 15tyś a dycha
    zostanie na naprawy.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 8. Data: 2013-04-28 23:44:21
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    >Tył to powiedzmy rozumiem, chociaż w jednym aucie mam, w drugim nie i w
    >sumie dla mnie bez różnicy. Ale przód? Po co Ci czujniki z przodu?

    To wyobraź sobie teraz żonę (158cm) siedzącą za kółkiem i nie widzącą skraju
    maski...

    >W przedniej są znacznie cieńsze druciki niż w tylnej, lubi się to czasem
    >zepsuć i potem wkurwia -- a taka szyba jest droga.

    Rozwiązanie z Forda znam i nie specjalnie mi odpowiada. Miałem raczej na
    myśli podgrzewane miejsca parkowania wycieraczek (rozwiązanie z Subaru) -
    dzięki temu unikam wkurzającego zatrzymywania się i odladzania wycieraczek
    podczas opadów marznącego deszczu.

    >Odpuść sobie, zbyt egzotyczne. To jest auto dla tych, którzy właśnie chcą
    >ten napęd na 4 koła.

    Nigdy nie jeździłem autem z takim napędem - nie specjalnie mi to
    przeszkadzało. Domyślam się, że nisko położony ze względu na silnik, punkt
    ciężkości, powinien powodować rewelacyjne odczucia trakcyjne. Jednak
    zwróciłem uwagę na tę markę właśnie ze względu na chore ceny Hondy.
    Stylistyka i jakość materiałów mnie urzekła. Nawet w najuboższej wersji
    tapicerki materiałowej, wszystko było wykonane nadzwyczaj dobrze. Nic nie
    skrzypi, jak ma to miejsce w Toyocie Avensis II

    >To wyższa klasa niż cała reszta, też odpuść, drogie w eksploatacji.

    OK.Nie brałem specjalnie pod uwagę, ale wpadło w oko kilka ładnie
    utrzymanych egzemplarzy.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 9. Data: 2013-04-28 23:53:30
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Daj mi 40tyś będę Cię bezproblemowo woził przez dwa lata ;)

    :)

    > Spokoju nigdy nie będzie. Kup sobie dwa po 15tyś a dycha
    > zostanie na naprawy.

    To ja się jednak zaliczałem do tych szczęśliwców, którzy mieli spokój i bez
    większych problemów wyjeżdżali i wracali z trasy.
    Owszem drobnostki zdarzały się, jak w każdym aucie. Można je było
    samodzielnie naprawić w odpowiednim czasie i cieszyć się z jazdy.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 10. Data: 2013-04-28 23:57:39
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "WOJO" napisał w wiadomości:

    > Proszę o uzupełnienie powyższej listy o plusy i ewentualne minusy
    > posiadaczy wymienionych modeli.

    Minusów Ci nie podam do twoich propozycji, bo każdy egzemplarz używany
    będzie miał swój indywidualny minus.

    Mogę ci tylko doradzić to żebyś nie kupował czegoś co 3 RAZY nie sprawdzisz
    i nie przekalkulujesz.
    Nie napalaj się na konkretny model (w sumie podałeś kilka więc raczej nie
    ślinisz się do jednego).

    *Dobra* diagnostyka auta (silnika) to klucz to całej idei kupowania fury.

    A do listy dopisz koniecznie Volvo S60. Za 30 tys zł kupisz w porównaniu w
    twoimi propozycjami mega wspaniałe auto i zajfajnym wyposażeniem do 2007-8..
    Gama silników ogromna. Jedynie co trzeba omijać to skrzynie autmatyczne i
    porządnie sprawdzić zawieszenie Four-C (naprawa kosztuje 8 - 10 tys zł).
    Wnętrze, wyposażenie Volvo bije na łeb twoje propozycje.

    Pozdr.
    +

    --
    Bugatti