    From: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Niesmiertelne - co wybrac z rynku pojazdów używanych
    Date: Sun, 28 Apr 2013 20:38:15 +0200

    Hej.
    W związku z tym, że po 10 latach użytkowania rozstałem się ze swoim
    podstawowym "dupowozem" i przyszedł czas na zakup czegoś większego do
    codziennych dojazdów, proszę szanownych użytkowników o "naprostowanie mnie"
    Średnio w roku robię 15-18 tyś km + wyjazdy na wakacje 1000-2000km.
    W założeniach będzie to bezproblemowe kombi - jestem w "okresie wózkowym"
    Założony budżet to 30-40 tyś - spora rozpiętość, ale wolę teraz zapłacić
    więcej i kilka lat mieć spokój.
    Jeździłem do tej pory prawie golasem z klimatyzacją i to mi wystarczało,
    jednak teraz trochę bajerów by się przydało.
    Potrzebuję:
    a. czujników cofania przód i tył (żona obiecuje się wziąć za naukę
    jeżdżenia), a w kombi mogą być nieodzowne, o kamerze cofania mogę pomarzyć
    (chyba tylko Accord)
    b. klimatyzacja - chyba nie musze tłumaczyć
    c. elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka - znudziło mi się
    skrobanie w zimie.
    d. elektrycznie podgrzewana szyba przednia i tylna - ewentualnie można
    zastąpić webasto
    e. podgrzewane fotele - dobrze, jak będą, lecz nie koniecznie - przewiduję
    dołożenie webasto
    f. bluetooth - niestety staje się powoli niezbędny - spora ilość telefonów
    robi swoje.
    g. światła Xenon - widoczność zdecydowanie lepsza niż przy zwykłych
    światłach
    h.tempomat - czas wreszcie na odrobinę lenistwa na długich trasach
    autostradowych
    Z wiadomych względów pomijam wyposażenie w elementy odpowiedzialne za
    bezpieczeństwo bierne - poduszki, zagłówki, napinacze,kurtyny, strefy
    zgniotu i czynne ABS,ESP - wszystkie z tych marek są w nie wyposażone.
    Mój wybór padł na kilka marek, co pozwoli się Wam zorientować co mi chodzi
    po głowie.
    W założeniach ma to być auto zadowalające się niewielką ilością
    paliwa/gazu - budżet już dość na mnie zarobił przez ostatnie 10 lat płacenia
    za benzynę :)
    1. Honda Accord - plusy silnik 2.0 nie do zarżnięcia, dobrze zagazowany nie
    stwarza problemów, trudno trafić coś bez przygód blacharsko-lakierniczych i
    w bogatym wyposażeniu.Miał to być następca, ale wk. cenami na aukcjach
    postanowiłem zdradzić markę :)
    2.Subaru Legacy - mało na rynku wtórnym, silnik 2.0 prosty do zagazowania,
    problematyczna i kosztowna regulacja zaworów w silnikach DOHC - szklanki,
    dostępne na rynku wtórnym wersje słabo wyposażone, stały napęd na 4 koła =
    wyższe spalanie.
    3.Toyota Avensis - do zagazowania nadaje się podobno tylko dość słabe 1.8,
    wersje 2.0 - bezpośredni wtrysk do cylindra = droga i mało ekonomiczna
    instalacja gazowa, można dostać wersje dobrze wyposażone i zadbane.
    4.Mazda 6 - dobre wyposażenie w dostępnych na rynku wersjach, silnik 2.0
    podobno dobrze się daje gazować, nie wiem jak wygląda sytuacja (podobno
    dalej słabo) z Fe2O3 w wersjach II generacji :)
    5.Audi A6 C6 quattro - można trafić fajne wyposażenie, spotkałem się z
    opinią, że spora ilość elektroniki potrafi (w odróżnieniu od aut japońskich)
    się psuć, podobnie jak w subaru - stały napęd na 4 koła = wyższe spalanie

    Nie ukrywam, że większość z tych "rewelacji" przeczytana jest z forów
    użytkowników poszczególnych marek, ale nie mogę spędzać czasu tylko na
    czytaniu :)
    Proszę o uzupełnienie powyższej listy o plusy i ewentualne minusy posiadaczy
    wymienionych modeli.
    A może uda się Wam nie przekonać do innej marki :)
    Pozdrawiam.
    WOJO