  • 341. Data: 2014-09-16 11:22:12
    Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał w
    "Cavallino" <c...@k...pl> napisał(a):

> [...]
    >i skupie owoców. O dziwo wszędzie tam wymagano szybkiej i wydajnej
    >pracy. I nie jest to stanie z batem tylko kontrola. Bo niestety brak
    >kontroli szybko skutkuje tym że pracownik zamiast pracować
    >opierdziela
    >się przy byle pretekście.
    >Teraz nie muszę zasuwać fizycznie. Dzięki temu że taka praca mi nie
    >odpowiadała to się po prostu uczyłem. Pracując przy okazji. I teraz
    >ja zatrudniam ludzi. I powiedz mi np. jak są mobingowani fizyczni
    >których zatrudniam np. do przygotowywania instalacji. Albo żona
    >zatrudniająca pracowników na zmywaku czy obieraku?

    A godziny pracy u zony to jakie sa ? :-)
    A u Ciebie tez, choc tu pewnie problem mniejszy.

    >Niestety ale spory odsetek pracowników fizycznych nie nauczył się
    >albo
    >odwykł od regularnej pracy i wszelką kontrole traktuje jako znęcanie
    >się nad nim. Bo zamiast pracować wolałby pogadać, fajeczkę popalić,
    >na

    Co sie dziwisz - Tobie sie robota nie podobala, im tez nie :-)

    >piwko wyskoczyć "na chwilę". O totalnej bezmyślności i doprowadzeniu
    >do
    >strat "bo to nie moje" księgi można by pisać. O tym jak pracownicy
    >kradną w firmie tak samo - "bo przecież jak wezmę 100 metrów skrętki
    >wiertła to nic się nie stanie bo ON ma tego dużo".
    >Poza tym śmieszy mnie to że piszesz o mobingu w przypadku lokalizacji
    >która jeszcze nie rozpoczęła działalności.

    No, towarow wzbudzajacych pozadanie bedzie tam duzo, a ludzie jak sam
    mowisz, i w dodatku na niskiej pensji.

    Ale kasjerki w bankach jakos sie przyzwyczajaja do roboty ... choc nie
    wszystkie ...

    J.

  • 342. Data: 2014-09-16 11:51:18
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-09-16, o godz. 11:22:12
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A godziny pracy u zony to jakie sa ? :-)

    9.00-20.00 co drugi dzień - jeśli chodzi o zmywak. 161-172 godziny
    zależnie od miesiąca. Plus płatne nadgodziny gdy trafi się impreza. I
    ciężko znaleźć solidnego pracownika - zwłaszcza młodego. Normą jest
    spóźnianie się albo w ogóle nieprzychodzenie do pracy bez powodu. Od
    dłuższego czasu pracują dwie panie w wieku ~60 lat. I są solidne - mimo
    że to praca fizyczna. Mają całkiem inne podejście do pracy niż
    20-30-40-latkowie.

    > A u Ciebie tez, choc tu pewnie problem mniejszy.

    Tu fakt bo nie mam zatrudnionej ekipy tylko gdy jest potrzeba to
    zatrudniam ludzi do konkretnej roboty. I mimo że współpracuję z nimi
    długo to muszę pilnowac.

    > Co sie dziwisz - Tobie sie robota nie podobala, im tez nie :-)

    No ale jak mi się nie podobała to nauczyłem się innej. Oni nadal robią
    to co im si ę nie podoba. Choć trafiają się wyjątki. Mam kolegę który
    jest architektem krajobrazu plus ma studia podyplomowe z zarządzania i
    zrezygnował z pracy w urzędzie by zostać konserwatorem w szkole
    prywatnej. ;-)

    > No, towarow wzbudzajacych pozadanie bedzie tam duzo, a ludzie jak sam
    > mowisz, i w dodatku na niskiej pensji.

    W stosunku do socjalu czy pracy na czarno to nie jest niska pensja.
    Niestety nawyk wynoszenia rzeczy z pracy to rzecz powszechna. Bo jak
    firmowe to "niczyje". :-(

    > Ale kasjerki w bankach jakos sie przyzwyczajaja do roboty ... choc
    > nie wszystkie ...

    Ale kasjerki to mają dopiero inwigilację. Zerknij kiedyś na ilość kamer
    w bankach czy supermarketach plus na co są skierowane. ;-)

    Zdrówko

  • 343. Data: 2014-09-16 12:53:07
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-09-09 o 22:36, Axel pisze:

    > Jak nie miałem takiej funkcji to też wiedziałem. Dalej mam odruch
    > sprawdzania świecenia reflektorów na samochodach przede mną, przy
    > wjeżdżania do garażu i obchodzenia samochodu przed dłuższymi trasami w
    > celu sprawdzenia oświetlenia.

    A ja dokładnie sprawdzam... zanim pojadę na przegląd okresowy (nie
    badanie techniczne).
    Kiedyś na przeglądzie mechanik zauważył że przepaliła się żarówka stopu:
    "to my panu od razu wymienimy". OK.
    Jak zobaczyłem potem na fakturze, że wymiana żarówki to bodajże 0,4
    roboczogodziny (faktycznie nie trwało 5 minut - jedna śrubka, dostęp
    wygodny), czyli brutto bodajże 28zł (ASO), to od tamtej pory jestem
    nieco mądrzejszy i sprawdzam. Zwłaszcza, że mam wrażenie, że żarówka
    "przepaliła" się po wstawieniu samochodu do serwisu (co za niefart :) )

    Pozdrawiam

  • 344. Data: 2014-09-16 13:14:45
    Temat: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    kamil/Endurorider.pl wrote:
    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:540c95ea$0$26855$65785112@news.neostrada.pl...

    > OIDP to do 2013 (?) roku KAŻDY samochód ma być zrobiony tak aby dało się
    > samodzielnie wymienić żarówkę bez konieczności bycia praktykującym
    > ginekologiem-modelarzem.

    Każdy nowy samochód sprzedawany na terenie UE.
    Nie trzeba przerabiać tych, które już jeżdżą i są tak skonstruowane, że
    do wymiany żarówki potrzebny jest warsztat wyposażony w specjalistyczny
    sprzęt i oprogramowanie.

    Parę lat temu w jednej z popularnych sieci sklepów motoryzacyjnych przy
    których są też stacje obsługi kupiłem radio samochodowe + głośniki i
    zamówiłem od razu montaż w aucie. Auto było stare, brak gotowych kostek,
    czy czegoś tam, więc montaż radia i głośników zajął ok. 1,5 godziny. Na
    stanowisku obok stało nówka sztuka auto zachodniej marki, w którym
    mechanicy próbowali wymienić żarówkę świateł mijania z przodu. Jak
    przyjechałem, to oni już nad tym pracowali. Jak odjeżdżałem z
    zamontowanym radiem i głośnikami, to oni nadal pracowali nad wymianą
    żarówki :-)

  • 345. Data: 2014-09-16 17:56:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:20140916084717.7f031c14@babcia-workstat
    ion...

> [...]
    > których zatrudniam np. do przygotowywania instalacji. Albo żona
    > zatrudniająca pracowników na zmywaku czy obieraku?

    Mobbing nie jest regułą, dlatego da się normalnie pracować fizycznie, w
    normalnym tempie, a nie przez cały czas "na wczoraj".
    Za to regułą jest mobbing w Amazonie, dlatego za tą samą kasę (albo nawet
    trochę większą) nie ma sensu tam się pchać.

    > Poza tym śmieszy mnie to że piszesz o mobingu w przypadku lokalizacji
    > która jeszcze nie rozpoczęła działalności.

    Rozpoczęła, tylko nie u nas.
    Świat nie kończy się za granicami naszego grajdoła, więc warto zawczasu
    wyciągnąć wnioski.

  • 346. Data: 2014-09-16 17:58:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:20140916115118.654e09df@babcia-workstat
    ion...

> [...]
    > dłuższego czasu pracują dwie panie w wieku ~60 lat. I są solidne - mimo
    > że to praca fizyczna. Mają całkiem inne podejście do pracy niż

    Dokładnie tak samo zatrudniałem panie na zmywak.
    Ale nie miały nadmiaru roboty, nie musiały co 5 sekund czegoś umyć po groźbą
    opr.

  • 347. Data: 2014-09-16 18:33:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał
> [...]
    >Za to regułą jest mobbing w Amazonie, dlatego za tą samą kasę (albo
    >nawet trochę większą) nie ma sensu tam się pchać.

    A jak ten mobbing w Amazonie w/g Ciebie wyglada ?

    Bo ja znam rozne interesy ... w jednych jest tasma i musisz nadazyc, w
    innych jest akord i jakos niektorzy zarabiaja 2x lepiej ...

    J.

  • 348. Data: 2014-09-16 19:08:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .pl...
    > Użytkownik "Cavallino" napisał
    >
    > A jak ten mobbing w Amazonie w/g Ciebie wyglada ?

    Nie wg mnie, tylko wg tych co go doświadczyli.
    Jest dość zorganizowany:
    http://www.hotmoney.pl/nabiezaco/Chcesz-pracowac-w-A
    mazonie-Musisz-to-przeczytac-s32630

    > Bo ja znam rozne interesy ... w jednych jest tasma i musisz nadazyc, w
    > innych jest akord i jakos niektorzy zarabiaja 2x lepiej ...

    Ale może to ich wybór?
    Nie każdy musi chcieć się spinać każdej minuty na krwiopijcę.....

  • 349. Data: 2014-09-16 19:09:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .pl...
    > Użytkownik "Cavallino" napisał
    >
    > A jak ten mobbing w Amazonie w/g Ciebie wyglada ?

    I jeszcze tu:
    http://biznes.onet.pl/amazon-rekrutuje-czy-warto,184
    93,5645413,5451429,462,news-detal#.U70IFlR9jkI.faceb
    ook

  • 350. Data: 2014-09-17 08:06:47
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-09-07 19:29, Marcin N pisze:
    > Polskie przepisy nakazują - w sytuacji gdy przepali się żarówka w
    > samochodzie - samodzielną jej wymianę na trasie, lub trzeba liczyć się
    > z mandatem.

    To nie tak, przepisy nakazują jechać sprawnym autem, a w wypadku awarii
    oświetlenia jest możliwość że obędzie się bez mandatu jeżeli kierowca
    wymieni żarówkę na miejscu.
    Pretensje nie do obowiązującego w tym punkcie prawa a do producentów
    samochodów.