  • 131. Data: 2014-09-08 17:03:45
    Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:luju0h$8av$1@node2.news.atman.pl...
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To dlaczego nie wymieniać tych żarówek zawczasu? Np co roku przy okazji
    > przeglądu? Owszem pewności to nie da ale znacząco zminimalizuje
    > prawdopodobieństwo konieczności wymiany żarówki na trasie.

    Poszedłem dalej i zamontowałem diody do jazdy dziennej, co zwiększyło
    żywotność żarówek. Po za tym C5 ma taką wadę, ze jak jedziesz szybciej to
    regulator nie trzyma napięcia i żarówka dostaje zamiast 12, to jakieś
    podobno nawet 15 V. Dlatego te żarówki przeważnie mi sie palą podczas
    dalszych wyjazdów na autostradach.

  • 132. Data: 2014-09-08 17:44:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1409072244350.1144@quad..
    .

    > Zgoda.

    > Odpuść to niebo - w zupełności wystarczyłaby pomsta KUPUJĄCYCH.
    > Tak jak już pisali w wątku - "pierwsi kupujący" mogliby być
    > usprawiedliwieni na zasadzie "kto normalny spodziewałby się
    > problemów z żarówką".
    > Ale teraz problem jest powszechnie znany.
    > Kupują ŚWIADOMIE, przynajmniej w znacznej części takie auta.
    > Powiedz mi - DLACZEGO?

    Bo praktycznie dotyczy to wszystkich?
    W jednych jest nieco gorzej, w drugich nieco lepiej, ale we wszystkich źle

  • 133. Data: 2014-09-08 17:47:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Skoro pomysł ich wymiany gdy jeszcze są dobre nie jest w Twojej opinii
    > przewidywaniem że kiedyś padną to widocznie są wieczne. Nie ma "trzeciej
    > alternatywy".

    Znaczy jak żarówka nie padnie po pół roku, to chcesz ją po pół roku
    wymieniać?
    Bo zdarza się (często), że padają po pół roku, ale również że 3 lata
    przejeżdżą?

    I tak przed każdym wakacjami?
    Poważnie?

  • 134. Data: 2014-09-08 17:50:54
    Temat: Re: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1409072356420.1144@quad..
    .
    > Ja w sprawie formalnej:
    >
    > On Sun, 7 Sep 2014, kamil/Endurorider.pl wrote:
    > [...]
    >
    > Hm... Obstawiałbym jednak wersję, że "od roku 2013 (?)" :D
    > ("do roku" oznaczałoby, że posiadacze aut mieli nieprzekraczalny
    > termin aby do zeszłego roku dostosować auta do dyrektywy :D)
    > [post LEPKa[1] też widziałem]
    > [1] podpisujący powinien zeznać czym jest jego nick, a w sumie
    > czy traktować jak obcojęzyczny ew. akronim i pisać LEPE'Ka ;))

    Lepka.
    Skrót od nazwiska (gdybyś się postarał to byś wyguglał), dający się
    odmieniać.

  • 135. Data: 2014-09-08 18:31:02
    Temat: Re: Niemo?no?? ... ograniczenie mocy.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 08 Sep 2014 16:22:24 +0200, Marek napisał(a):

    > go
    >
    > A jakie są tanie 300 konne auta? Nie wystarczy, że sam samochód
    > jest drogi?

    Stanowczo nie wystarczy :) Co widać z marzeń i priorytetów niektórych tu
    pisujących :)
    --
    Jacek

  • 136. Data: 2014-09-08 18:38:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 8 Sep 2014 10:14:36 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > a to 300KM zużywa drogę więcej niż 150KM?
    > nie ma to jak dowalić bogatemu

    Tumanie, trzeba ci ręcznie wytłumaczyć. Zasadniczo samochód służy do
    przemieszczania się z punktu A do punktu B. Do tego celu wystarczy żeby
    miał silnik 1-konny, jak tego dowiodła pewna dzielna pani u zarania
    motoryzacji. Ale przyjęło się że używa się samochodu niezgodnie z
    przeznaczeniam a mianowicie jako wzmacniacza ego. I to podejście trzeba
    stanowczo tępić jako wysoce niebezpieczne dla bliźnich. A że przy okazji
    drogi będziemy mieć lepsze to co w tym złego? :)
    Bogaty w swoim 1-konnym samochodzie może zrobić złote klamki i wysadzane
    diamentami wycieraczki. Taka forma wzmacniania ego jest społecznie
    bezpieczna.
    --
    Jacek

  • 137. Data: 2014-09-08 18:40:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 08 Sep 2014 15:11:42 +0200, dddddddd napisał(a):

    > zazdrość przez niego przemawia :)
    > przecież taki 300-konny to i więcej pali, i częściej przeglądy robić
    > musi, i więcej za części płaci - czysty zysk dla budżetu... :)

    W moim wieku już się rozumie że rozmiar nie jest istotny :) Młodzi jeszcze
    mają wiele do odkrycia.
    --
    Jacek

  • 138. Data: 2014-09-08 18:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik AL a...@s...tam.pl ...

    > no i co ten dealer ma zrobic w takiej sytuacji?
    > Napisac skarge do producenta, ze przez zarowke stracil klienta i prosi o
    > odszkodowanie?
    > ;)

    Jak zrezygnuje tak 100 klientów u kazdego dealera to producent szybko sie
    dowie.

    > no obecnie mozesz miec juz problem z kupnem auta :)

    Ano.
    To moze odwrócmy pytanie: w ktorych wymienia sie obecnie nadal łatwo?

  • 140. Data: 2014-09-08 18:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jakub Witkowski j...@d...z.sygnatury ...

    > Tak sobie statystyczny Jasiu, osobliwie po lekturze korwina, wyobraża
    > działanie niewidzialnej ręki. I to nawet się sprawdza, w skali,
    > powiedzmy, warzywniaka, w którym właściciel sam obsługuje klientów.
    > A przestaje już w sklepie ciut większym, ekspedientce na śmieciówce
    > kompletnie wisi, czy kupisz, i ile.

    Cos sie zmieniło?
    Sprzedawcy samochodów nie sa juz na wysokich prowizjach ze sprzedazy?

    Ja to na pewno jestem dziwoląg. :)
    Ale co masz na mysli piszac o 90%?

  • 139. Data: 2014-09-08 18:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

> [...]
    > problemów z żarówką".
    > Ale teraz problem jest powszechnie znany.
    > Kupują ŚWIADOMIE, przynajmniej w znacznej części takie auta.

    Wydaje mi sie ze nadal brak swiadomosci.
    Nawet tutaj ktos pisał, ze kupował i zapomniał sprawdzic.