eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingNielimitowane renderowanie detaliRe: Nielimitowane renderowanie detali
  • Data: 2013-10-18 10:20:52
    Temat: Re: Nielimitowane renderowanie detali
    Od: firr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu piątek, 18 października 2013 00:35:06 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
    > W dniu 2013-10-17 22:09, Borneq pisze:
    >
    > > Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > > news:l3pfhd$pkd$1@node2.news.atman.pl...
    >
    > >> W internetach próbowali rozgryźć to, przewija się
    >
    > >> pomysł z powrotem do raytrackingu. Zamiast rysować
    >
    > >> trójkąty, każdy piksel sprzwdza, na kogo wpadnie.
    >
    > >>
    >
    > >> Bardo teoretycznie możemy mieć logarytmiczną zależność
    >
    > >> czasu od liczby obiektów na scenie.
    >
    > >
    >
    > > Raytracking jest chyba bardzo czasochłonny nawet przy małej ilości
    >
    > > obiektów. A w jaki sposób udaje się sprawdzać prawie że tylko logarytm
    >
    > > obiektów?
    >
    >
    >
    >
    >
    > To nawet nie miał być pełny Raytracking. W przypadku,
    >
    > gdy rozdzielczość już tak bardzo nie zwiększamy, a chcemy
    >
    > zwiększyć liczbę obiektów, przy w miarę szybkim algorytmie
    >
    > znajdowania kolizji punkt(trójkąt) - promień i b.wielu
    >
    > obiektach może to się zacząć opłacać.
    >
    >
    >
    > Algorytm... Coś z okolic k-d tree albo R-tree.
    >
    > To była luźna sugestia, nie wiem, czy jest to robialne
    >
    > rozsądnie dla takiego zastosowania:)
    >
    >
    >
    > Może fir wie? ;)
    >

    Nie wiem (zief) poki co pisalem jedynie prosty
    raytracer i prosty rasteryzer a ostatnio wogole
    megaobijam sie i choruje (forma nie lepsza niz
    zwykle a nawet gorsza) i dopiero z wolna mysle
    by wrocic do roboty (bo przynajmniej troche odpoczalem umysłowo).

    Ogolnie mowiac to zdaje mi sie ze raytracing ma
    wieksze mozliwosci i jest bardziej naturalny dla takich rzeczy jak cienie dobicia itp
    - zeby robic gry na raytracingu kompy sa moze troche za wolne ale prawdopodobnie nie
    az tak wiele za wolne (moze z 10 razy) tak ze droga jest otwarta

    Nie wiem czy bedzie mi sie chcialo w jakims blizej okreslonym czasie pogrzebac w
    bebechach mojego prymitywnego raytracera ale pewnie nie bo mam tyle klopotów ze glowa
    mała..



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: