eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingNielimitowane renderowanie detaliRe: Nielimitowane renderowanie detali
  • Data: 2013-10-18 11:42:27
    Temat: Re: Nielimitowane renderowanie detali
    Od: firr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu piątek, 18 października 2013 10:46:32 UTC+2 użytkownik firr napisał:
    > W dniu czwartek, 17 października 2013 22:09:58 UTC+2 użytkownik Borneq napisał:
    >
    > > Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    > > news:l3pfhd$pkd$1@node2.news.atman.pl...
    > > > W internetach próbowali rozgryźć to, przewija się
    > > > pomysł z powrotem do raytrackingu. Zamiast rysować
    > > > trójkąty, każdy piksel sprzwdza, na kogo wpadnie.
    > > > Bardo teoretycznie możemy mieć logarytmiczną zależność
    > > > czasu od liczby obiektów na scenie.
    > > Raytracking jest chyba bardzo czasochłonny nawet przy małej ilości obiektów.
    > > A w jaki sposób udaje się sprawdzać prawie że tylko logarytm obiektów?
    > Rytracing nie jest az tak czasochłonny (zalezy jak na to spojrzec ale rasteryzacja
    tez jest czasochlonna)
    >
    > Koszt raytracing to mozna powiedziec koszt odpalenia tylu procedur ile jest pixeli
    na viewporcie gdzie kazda procedura robi pare
    > rzeczy :
    > po pierwsze wyszukuje kolidujace z promieniem 'przedmioty' (momencik)


    jesli tych przedmiotów jest tysiac to trzebaby przemiesc liste tysiaca przedmiotów w
    kazdym
    promieniu ale prawdopodobnie oplacalnie jest to
    przyspieszyc dokonujac czegos w rodzaju 'czesciowej
    rasteryzacji' w fazie ruchu przedmiotów tak ze
    wyszukiwanie po liscie zmienie sie w proste
    look-up - taka rasteryzacja jest kosztowna
    ale byc moze bardziej oplacalne byloby to robic w jakis czesciowy sposob na przyklad
    wierzcholki bounding boxów do jakiejs tablicy

    po drugie jak przedmiot jest wybrany robi sie dokladny test kolizji promienia z
    przedmotem
    (ja mam o ile pamietam trójkata z promieniem i
    kuli s promieniem) gdzie wyznacza sie dokladny
    punkt 3d kolizji i wektor normalny do powierzchni
    w tym punkcie (to niby tez mozna robic na sposob
    rasteryzacji - bo tutaj w pewnym siensie te dwie
    metody(tj wyznaczanie gdzie jaki przedmiot laduje na ekranie) sa jakostam zbieżne

    w sumie moze nawet wyszukiwanie po kilkudziesieciu przedmiotach nie bylo by tak wolne
    - nie wiem bo nigdy nie sprawdzalem


    dalej prowadzi sie promienie o od n zrodel swiatla
    do tego punktu w sumie tez trzeba robic wyszukiwania po listach - czyli jest
    kwadratowe - ale dotaje sie cienie i dodawanie sie swiateł -
    to wyszukiwanie moznaby wysoko podoptymalizowac robiac jakis podzial przestrzenny na
    sektory itp

    bardziej zaawansowanych efektów nie robilem

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: