  • 1. Data: 2014-08-03 23:39:54
    Temat: Niekompatybilność umts w różnych miejscach?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Ostatnio doświadczyłwm dziwnego problemu z modemem gsm (wbudowany w
    laptopa modem Expedite EU870D), modem zgodny z hdspa 3.6 i tak się
    łączy np. na terenie Warszawy. Ostatnio laptop był używany w Krynicy
    Morskiej, gdzie jest dobre pokrycie umts, komórka (sgs2} bez problemu
    pokazywała łączność i transfery hdspa/hsupa, a ów modem w laptopie
    łączył się tylko edge i koniec. Na początku myślałem, że w lapku
    modern ma gorszą antenę (niż telefon) i mając słaby sygnał mógł
    łączyć się tylko edge. Po sprawdzeniu poziomu sygnału at+csq zwracał
    30 czyli -53dBm (bardzo silny, zresztą w telefonie sygnał też na
    max). Po sprawdzeniu u operatora (plus) nie było na karcie sim
    modemu przekroczonych limitów na transfer czy innych ograniczeń. Po
    powrocie do Warszawy modem od razu zgłosił połączenie hsdpa 3.6... ki
    diabeł?? Czemu w Warszawie działał w hdspa a w Krynicy nie chciał?
    Ktoś spotkał się z podobnym problemem?
    Czy możliwe, że hdspa nie jest lkompatybilny "w dół" i jeśli jest (w
    danym rejonie) pokrycie hsdpa 7.2 to starsze modemy 3.6 będą
    "zrzucane" do edge?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2014-08-05 19:38:57
    Temat: Re: Niekompatybilność umts w różnych miejscach?
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-03 23:39, Marek pisze:
> [...]
    > Czy możliwe, że hdspa nie jest lkompatybilny "w dół" i jeśli jest (w
    > danym rejonie) pokrycie hsdpa 7.2 to starsze modemy 3.6 będą

    Pewnie w Krynicy Plusowski UMTS "chodzi" w paśmie 900MHz, którego to
    nie obsługuje modem. To że pokazuje moc sygnału o niczym nie musi
    świadczyć.

  • 3. Data: 2014-08-05 20:25:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 05 Aug 2014 19:38:57 +0200, Trybun <I...@j...com> wrote:
    > Pewnie w Krynicy Plusowski UMTS "chodzi" w paśmie 900MHz, którego
    > nie obsługuje modem. To że pokazuje moc sygnału o niczym nie musi
    > świadczyć.

    wg specyfikacji ten modem ma umts 900Mhz

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-08-05 23:53:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-08-05 20:25, Marek pisze:

    > wg specyfikacji ten modem ma umts 900Mhz

    The Expedite EU870D PCI Express Mini Card Embedded Module operates
    globally on 850, 1900, and 2100 MHz bands on HSDPA and UMTS networks.

    Z tym, że wg Novatela to modem 7,2 Mb/s

  • 5. Data: 2014-08-10 22:44:28
    Od: "Belgique" <a...@w...pl>

    Progagacja w lato nad zatoką, temat znany.

    ..

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 6. Data: 2014-08-12 09:23:48
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > wg specyfikacji ten modem ma umts 900Mhz

    To może wymaga ręcznego przestawienia na taką częstotliwość?

  • 7. Data: 2014-08-12 09:31:02
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > To może wymaga ręcznego przestawienia na taką częstotliwość?

    Ręczne to ... korbką ?

  • 8. Data: 2014-08-12 09:42:52
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-12 09:31, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > Ręczne to ... korbką ?

    Nie, nie w tym sensie;-) , np. zaznaczyć w opcjach pasmo 900MHz jako
    domyślne.