    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Thu, 10 Sep 2015 23:41:50 +0200

    Thu, 10 Sep 2015 12:33:25 -0700 (PDT), furifurius

    > ze system typu ESP psuje sie w taki sposob, ze prawie powoduje wypadek,
    > zamiast sie po prostu wylaczyc?

    W Fabce mi padł czujnik w prawym przednim kole i działy się różne dziwne
    cyrki (zwłaszcza przy zakrętach, albo przy jeździe po wybojach). Ergo,
    wystarczy uszkodzony jeden czujnik ABS i...

    Ale to nie jedyny przypadek gdy kontrola trakcji może przyczynić się do
    utraty panowania czy też raczej wyprowadzenia auta z równowagi. RZadko, bo
    rzadko, ale może sięzdarzyć. W końcu programiści nie są w stanie
    przewidzieć wszystkiego.

    Żonę uczulałem jak jechała sama na narty, żeby unikała przejeżdżania i
    najeżdżania na różne nawierzchnie, typu mokry/suchy/zaśnieżony asfalt, czy
    przejeżdżania przez koleiny śniegowe (a jeśli już, to bez dodawania gazu
    czy hamowania), bo rezultat może być opłakany.

    Sam niejednokrotnie doświadczyłem zarzucania samochodu przez kontrolę
    trakcji w sytuacji pozornie oczywistej. Mam przy domu taki specyficzny
    zakręt prowadzący ostro w prawo i jednocześnie z górki -- jak jest śnieg,
    to zawsze mnie tam "trakcja" bokiem stawia jak szybciej jadę, a w miarę
    normalnie przejeżdża się z wyłączoną trakcją.

    Tu jest ciekawy przypadek -- IMHO właśnie sfiksowania kontroli trakcji:
    https://youtu.be/fWnVyzY5OY0?t=32s

    Także IMO przy niesprzyjajacych sytuacjach, jest to możliwe.

    --
    Pozdor
    Myjk