eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 80

  • 31. Data: 2010-05-12 00:06:47
    Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości
    news:slrnhujjfb.4o1.rekin@drapak.wkurw.org...
    > On Tue, 11 May 2010 22:24:48 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote:

    > Dla mnie np. skrajnym idiotyzmem jest wycinka drzew na bocznych,
    > mazurskich drogach. Te drzewa stanowiły o ich charakterze, były
    > częścią krajobrazu.

    Skrajnym idiotyzmem to jest wycięcie wszystkich starych i zasadzenie nowych
    w to miejsce...
    Miejsce drzew jest w lesie, droga to droga a nie OS.

    >> inaczej zaczniej myśleć jak w trakcie burzy jakieś
    >> zgniłe pruchno zwali Ci się na samochod a niedajboże na kogoś z bliskich
    >> poważnie raniąc bądź zabijając.
    > Ponad dziesięciometrowe ,,zgniłe pruchno'' [korekta, nie
    > poprawiać] mam jakieś trzy metry od swojego domu, na terenie
    > swojej posesji. I ostatnie, co by mi przyszło do głowy, to je
    > wyciąć. Zresztą muszę mu przyznać, że wcale aż tak zgniłe nie
    > jest i w zeszłym roku, w wichury, nieźle się trzymało.

    O gustach się nie dyskutuje...
    Nigdy nie popełniasz błędów?
    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)



  • 32. Data: 2010-05-12 00:27:41
    Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 12 May 2010 00:06:47 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote:

    > Skrajnym idiotyzmem to jest wycięcie wszystkich starych i zasadzenie nowych
    > w to miejsce...
    > Miejsce drzew jest w lesie, droga to droga a nie OS.

    Droga Krajowa numer
    sześćdziesiątpięćtysięcytrzystadwadzieściajeden ma mieć standard
    autostrady? Wąskie drogi otoczone drzewami stanowią o
    charakterze tamtych miejsc. Ale po co charakter, ważne żeby był
    beton, buda z piwkiem, gumowa zjeżdżalnia dla gówniarzy?

    >> Ponad dziesięciometrowe ,,zgniłe pruchno'' [korekta, nie
    >> poprawiać] mam jakieś trzy metry od swojego domu, na terenie
    >> swojej posesji. I ostatnie, co by mi przyszło do głowy, to je
    >> wyciąć. Zresztą muszę mu przyznać, że wcale aż tak zgniłe nie
    >> jest i w zeszłym roku, w wichury, nieźle się trzymało.
    >
    > O gustach się nie dyskutuje...

    Masz rację. Jeden woli trochę zielonego, drugi beton po
    horyzont.

    > Nigdy nie popełniasz błędów?

    Staram się minimalizować ryzyko.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 33. Data: 2010-05-12 00:34:14
    Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości
    news:slrnhujmeu.4o1.rekin@drapak.wkurw.org...
    > On Wed, 12 May 2010 00:06:47 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote:
    >
    >> Skrajnym idiotyzmem to jest wycięcie wszystkich starych i zasadzenie
    >> nowych
    >> w to miejsce...
    >> Miejsce drzew jest w lesie, droga to droga a nie OS.
    >
    > Droga Krajowa numer
    > sześćdziesiątpięćtysięcytrzystadwadzieściajeden ma mieć standard
    > autostrady?

    Wystarczy żeby miała standard drogi krajowej.
    Takiej jak w cywilizowanych krajach rzecz jasna.
    A to wyklucza drzewa w skrajni.

    A jak ma nie mieć, to uprasza się o nie numerowanie takich duktów jako dróg
    krajowych i nie robienie fikcji.


  • 34. Data: 2010-05-12 00:38:43
    Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości
    news:slrnhujmeu.4o1.rekin@drapak.wkurw.org...
    > On Wed, 12 May 2010 00:06:47 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote:
    >> Skrajnym idiotyzmem to jest wycięcie wszystkich starych i zasadzenie
    >> nowych w to miejsce...
    >> Miejsce drzew jest w lesie, droga to droga a nie OS.
    > Droga Krajowa numer
    > sześćdziesiątpięćtysięcytrzystadwadzieściajeden ma mieć standard
    > autostrady? Wąskie drogi otoczone drzewami stanowią o
    > charakterze tamtych miejsc. Ale po co charakter, ważne żeby był
    > beton, buda z piwkiem, gumowa zjeżdżalnia dla gówniarzy?

    Droga między polami to inna sprawa, choć zaryzykuje stwierdzenie że dla
    "tubylców" aleja z drzewami przy asfalcie to żaden rarytas.
    Ja nawiązuje do wielu dróg krajowych, dość ważnych, o dużym nasileniu ruchu,
    obsadzonych gęsto drzewami. To już nie jest normalne.

    >> O gustach się nie dyskutuje...
    > Masz rację. Jeden woli trochę zielonego, drugi beton po
    > horyzont.

    Zielonego tak, ale użyjmy odrobiny roumu, projektując parking na circa 15
    aut i zostawiając w samym jego środku, 2 jakieś na wpół suche drzewa!
    Przykład z ostatnio zauważonego placu budowy takowego parkingu.
    Chcesz zielonego to bylo kupić działkę na wsi z dala od tych betonów i nie
    płakać.

    >> Nigdy nie popełniasz błędów?
    > Staram się minimalizować ryzyko.
    > r.

    Czasami mimo wszystko się zdarza...

    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)


  • 35. Data: 2010-05-12 01:14:40
    Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 11 May 2010 07:46:20 -0700 (PDT), ptoki napisał(a):

    > Nie wiem ile razy juz było: kolej nie jest ekonomiczniejsza ani
    > ekologiczniejsza od transportu samochodowego.

    Nie kolej, tylko pekape.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 36. Data: 2010-05-12 02:07:25
    Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 May 2010, Artur Maśląg wrote:

    > W dniu 2010-05-11 19:29, ptoki pisze:
    > (...)
    >
    >> A prywatnie ciesze sie ze w gliwicach postawiono krzyzyk na
    >> tramwajach. I tak w wiekszosci byly to linie jednotorowe...
    >
    > Jednotorowe z mijankami - tylko w Gliwicach z nich zrezygnowano,
    > czy w całej konurbacji?

    W Gliwicach.

    > Z KM to macie tam cyrk od jakiegoś czasu
    > - rezygnacja z tramwajów to błąd i zemści się dość szybko...

    Najprawdopodobniej, ale niekoniecznie *tak* szybko.
    I to jest większy problem - nie będzie gdzie tych tramwajów
    puścić (bo tereny po torowiskach będą skutecznie wykorzystane).

    pzdr, Gotfryd


  • 37. Data: 2010-05-12 08:06:31
    Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    ptoki pisze:

    > Nie wiem ile razy juz było: kolej nie jest ekonomiczniejsza ani
    > ekologiczniejsza od transportu samochodowego.

    Od powtarzania teza nie stanie się prawdziwa.

    A wszystko zależy od ładunku, ilości i relacji.

    Gdyby było tak, jak piszesz, to nie obsługiwałbym transportów
    całopociągowych koksu Gdańsk-Ożarów, czy pojedynczych wagonów z blachą
    Częstochowa - Gdańsk (szer. 3,05).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Toyota Corolla 1.3 sedan '97
    Hyundai Atos 0.9 nanovan '00


  • 38. Data: 2010-05-12 10:10:52
    Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Maj, 20:21, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
    > W dniu 2010-05-11 19:29, ptoki pisze:
    > (...)
    >
    > > A widzisz. Kiedys tory w polsce (przynajmniej zachodniej) byly
    > > relatywnie geste. Na oko jakby wziasc mape to wyjdzie ze z kazdego
    > > punktu polski zachodniej (no moze z paroma wyjatkami) mozna bylo
    > > trafic na stacje pkp pokonujac maks 30km. Kiedys mozna bylo myslec o
    > > transporcie kolejowym. Teraz jak rozebrano wiekszosc torow to juz po
    > > problemie. Nie warto nawet sie nad tym zastanawiac.
    >
    > Taki los spotkał tory nie tylko na zachodzie.
    >
    > > A prywatnie ciesze sie ze w gliwicach postawiono krzyzyk na
    > > tramwajach. I tak w wiekszosci byly to linie jednotorowe...
    >
    > Jednotorowe z mijankami - tylko w Gliwicach z nich zrezygnowano,
    > czy w całej konurbacji? Z KM to macie tam cyrk od jakiegoś czasu
    > - rezygnacja z tramwajów to błąd i zemści się dość szybko...
    >
    No nie wiem.
    Obraz komunikacj na slasku jest calkiem dobry i bez tramwajów.
    Akurat to co jezdzi w gliwicach czy w rudzie to smiech na sali a nie
    tramwaje.

    Po pierwsze to tam (gdzie indziej jest lepiej) tramwaje jezdza po
    trasach malo efektywnych a do tego czesto po odcinkach jednotorowych.
    Do tego te miasta nie maja solidnych punktow przesiadkowych. O ile
    gliwice maja dobre zgrupowanie transportu w obszarze tych 500x500m to
    Ruda ma po prostu narzucana mase linii bez ladu i skladu.
    Poruszanie sie po tych miastach komunikacja jest mniej skuteczne od
    leniwego turlania sie rowerem.
    Tramwaje maja tez te wade ze trudno jest zmienic ich trase na wypadek
    remontu albo szkody górniczej (raczej w Rudzie niz w gliwicach).

    Co innego takie zabrze czy bytom gdzie jest jedno, dwa centra do
    ktorych sie dojezdza i skacze dalej lub przelatuje jakims pospiesznym.
    Podobnie katowice czy tarnowskie gory.

    I jak patrze na warszawe to tez tramwaje jakos sie nie wybijaja. Niby
    jezdza szybciej ale jak jeden zdechnie albo kogos zachaczy to bite
    20minut stania. A to zjada oszczednosci jakie mam na tramwaju za caly
    miesiac w porownaniu do autobusu. (cwiczylem kiedys taki statystyki z
    loggerem gps w czasie nudow).

    MSZ tramwaje czy kolej miejska powinna jezdzic szybko, z priorytetem
    na skrzyzowaniach ale z zadkimi przystankami. Wtedy glosuje na tak. A
    jesli tramwaj ma jezdzic jak autobus (przystanki czesto, stoi na
    swiatlach jak wszyscy a po moscie sie turla jak ci w korku - mimo
    wydzielonego pasu) to jestem przeciw wszystkimi konczynami.

    BTW. Jak wprowadzono buspasy i wydzielone torowisko na mostach
    poniatowskiego i slasko-dabrowskim to sie przygladalem jak wyglada
    porownanie predkosci poruszania sie tramwajki i samochodow obok. I w
    wiekszosci wypadkow (krotkie 2h popoludniu) tramwajka jezdzi wolniej
    od samochodu.To znaczy jedzie tak samo predko ale musi stawac na
    przystankach.
    Dla mnie porazka.


  • 39. Data: 2010-05-12 11:27:50
    Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w
    >I tak ciezarowka wyjdzie taniej. Nawet nie przeladowana. A do
    >tegonpewnie i szybciej bedzie. O tym ze mozna calosc zalatwic we
    >wlasnym zakresie nie wspomne. Podumaj nad scenariuszem:
    >Ciezarowka ma 20 minut obsuwy przy zaladunku.
    >Jedzie na terminal a tu zonk. Pociag juz pojechal. Nastepny za 40
    >minut ale jak nikt sie nie spozni to nie ma miejsc.

    Ale to nie musi tak dzialac ze sa miejsca rezerwowane. Kolejka i
    kto pierwszy ten lepszy.

    Raczej mysle o czyms innym - mam dowiezc towar np z Wroclawia do
    Lodzi.
    Dojazd na terminal, czekanie na pociag - czy to nie za
    optymistyczny scenariusz ze co godzina jezdzi ?
    Przejazd, dojazd do miejsca docelowego - i minelo pewnie z 8h.

    To mam was w d* - to jest tylko ~200km, w 3h zajade.

    Ale np trase Legnica-Bialystok, za konkurencyjna cene i dobrze sie
    komponujaca z czasem przerwy kierowcow, to jako przedsiebiorca
    transportowy sam bym wybral - jesli kierowca moze w przebyc droge w
    jedna dobe zamiast w dwie i w dodatku wcale nie drozej - to czemu
    nie skorzystac ?

    >W praktyce nawet niemcy tego modelu nie uskuteczniaja na wieksza
    >skale. Bylo o tym terminalu portowym na grupie.

    Tylko ze Niemcy maja wspaniala siec autostrad.
    I od paru lat miliardowe wplywy od jezdzacych nimi ciezarowek.

    J.


  • 40. Data: 2010-05-12 11:36:21
    Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w
    >Ale pamietac trzeba ze te przejazdy to tylko w okreslonych porach
    >i
    >slotach czasowych. Jesli slot jest 1h to w tym czasie ciezarowka
    >moze
    >juz zrobic 80km czyli bedzie w 1/4 drogi.
    >Od tego wymyślono kontenery ale jakoś masowo sie ich nie uzywa na
    >kolei w transporcie wewnetrznym...

    Bo to znow ta sama historia - jak mam zorganizowac tira zeby
    dowiozl konterer na dworzec, zorganizowac drugiego ktory go
    odbierze, doliczyc kary za przestoj ciezarowek bo sie pociag
    spoznil albo za przetrzymanie kontenerow, bo sie nie spoznil - to
    niech sp* z taka oferta.

    W wielu biznesach moze by i wypalilo, tylko niech sie kolej
    zorganizuje w porzadna firme transportowa i robi usluge
    door-2-door.
    Podstawiaja mi kontener, dzwonie jak jest zaladowany, podjezdza
    ciezarowka i odbiera i wiecej mnie nie interesuje - na drugi dzien
    ma byc u klienta pod brama.

    Tylko znow - konterery wymagaja dzwigow na dworcach, a dzwigow nie
    ma.

    J.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: