  • Data: 2010-03-25 21:30:38
    Temat: Re: Nie ustępujcie karetkom na sygnale - nie ma po co !!!
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:hogfhc$be1$1@news2.ipartners.pl...

    > A co ma karetka do Twoich problemów na izbie przyjęć?
    >
    > Nie dalej jak miesiąc temu dzwoniłem po karetkę, na ulicy obalił się
    > facet. Rozpoczęliśmy reanimację, po 8 minutach była karetka.
    > Lekarze jakieś 45 minut reanimowali pacjenta po czym zabrali go do
    > szpitala.
    >
    > Uważasz, że należy utrudnić karetce dojazd do potrzebującego?
    >
    > A kilkanaście lat temu sam niemal się przekręciłem w szpitalu,
    > bo mi do łba strzeliło nie dzwonić po karetke, tylko udac się tam
    > osobiście.

    Dokładnie. Jak jest sprawa karetkowa to trzeba po takową dzwonić i czekać.
    Miałem taki przypadek w rodzinie - karetka dojechała w 8 minut, fachowi i
    mili sanitariusze zrobili co się dało na miejscu i zabrali pacjenta do
    szpitala. Najważniejsze jest chyba, że wjeżdżając na SOR karetką trafia się
    od razu w odpowiednio sprawny proces przemielenia/uratowania pacjenta a nie
    siedzi wykrwawiając się w poczekalni. Źle, że tak jest ale niestety służba
    zdrowia działa jak działa i na dzisiaj lepiej starać się dostosować do ich
    standardowych procedur niż działać niestandardowo.