-
111. Data: 2020-08-30 12:57:19
Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-08-30 o 11:32, Myjk pisze:
> Sat, 29 Aug 2020 21:43:56 +0200, cef
>
>> Możesz to traktować jak różne rzeczy i na tym opierać
>> swoje wywody o wyższości samochodu elektrycznego..
>
> To są różne rzeczy! Literalnie, ja o rybce ty o pipce. I taka to jest z
> tobą dyskusja. Klapy na oczy bo ci się nie podoba co piszę, a nie podoba ci
> się, bo nie rozumiesz co piszę. Może w końcu się skup i zrozum co chcę
> przekazać, to zniknie twój problem.
No właśnie nie zniknie, bo Twoje tłumaczenie poniżej pokazuje, że to Ty
nie rozumiesz.
>
>> Przykro mi, że nie potrafisz jasno napisać w czym te pojęcia
>> Ci przeszkadzają jeśli chodzi o definiowanie ogólne szkodliwości
>> czy przewagi jednej techniki nad drugą
>
> To nie jest skomplikowane wyszukać czym jest "niska emisja" i wykoncypować
> czym się róznic od "nieskoemisyjności". Zakładam że jak się bierzesz za
> dyskusję, to jesteś w stanie takie rzeczy odróżnić. No więc jeśli niska
> emisja odnosi się do niskiego wyrzutu niefiltrowanych spalin z kotłów
> domowych i rur samochodowych substancji wyjątkowo szkodliwych dla ludzi,
> których to wyrzutu nie powodują samochody elektryczne (bo korzystają z
> energii elektrycznej której wyrzut jest filtrowany i emitowany wysoko w
> atmosferę przez elektrownie) to nie ma to nic wspólnego z "niską
> emisyjnością" (podlinkowanego przez ciebie artykułu który odnosi się TYLKO
> do emisji ogólnej CO2). Czy to jest wystarczająco jasno wyjaśnione?
Ale zauważyłeś, że do tego wyliczenia bierze się też okres
użytkowania? Czyli porównuje się jakieś ekwiwalenty śmieci,
a nie tylko sam proces produkcji. Zatem emisja tego wszystkiego
szkodliwego co dają spalinowce została porównana z tym
co pośrednio emitują elektryki przez kominy elektrowni w okresie swojego
żywota. (liczone jako emisja gazów cieplarnianych w tym też metan,
tlenki azotu itp - ale ekwiwalent wylicza się w skrócie jako CO2)
Być może nie uwzględniają kwestii hałasu,
ale gdyby tak analizować, to wchodzimy na niebezpieczne pole:
szybsze zużycie opon, większa dynamika a zatem wzniecanie kurzu i smog.
Znasz badania wpływu dużego przyspieszenia na organizm ludzki? :-)
A ciche poruszanie się a zatem większa ilość wypadków pieszych itd -
tego się nie uwzględnia, bo nie ma jak na razie.
>> Nie analizowałem dokładnie, przeczytałem tylko wnioski.
>
> Uhm. Typowe.
Jak widać Ty też nie analizowałeś tylko walisz ze swojego działa,
a tu proszę uwzględnili emisję z okresu użytkowania.
>> Ogólnie przyjęte wartości nie odbiegają mocno od takich jakie
>> zaobserwowałem użytkując przez kilka lat diesla (przez pięć lat musiałem
>> notować każde tankowanie, co do setnych litra i stanu licznika i zużycie
>> w cyklu czteroletnim - mieszanina> cyklu miejskiego, dróg krajowych w PL
>> i autostard w DE dało mi wynik 5,8l - przy przebiegu rzędu 100tys km ,
>> 2000 pojemności i mocy 150KM) więc nie uważam, żeby to były absurdalne
>> założenia. Natomiast dlaczego nie zakładasz, że Ci, którzy podawali dane
>> do elektryków, też nie naciągali, zeby osiągnąć mniejsze zużycie energii
>> i lepsze wskaźniki?
>
> Dlatego że są statystyki trochę pojemniejsze niż jednostkowe. I wiadomo
> jest że średnie spalanie diesla to 6 litrów a benzyny 8. Ekwialent mojego
> PHEVa pali 10-12 litrów w mieście, 9-10 w trasie, podczas gdy prądu zużywa
> 20kWh.
Ale z tego co napisałeś nic nie wynika.
Wiadomo,że są takie dane i tyle.
Ani nie zaprzeczasz ani nie potwierdzasz.
>> Nie wiem jakie jest Twoje szersze spojrzenie ale mnie nie wychodzi, że
>> jest lepszy. Jest lepszy w pewnych zastosowaniach czy lokalizacjach, ale
>> to nie znaczy, że jest całosciowo lepszy a już na pewno nie jest
>> zdecydowanie lepszy - gdyby tak było, to każdy by go chciał kupić. Np
>> zdrowotnie w sensie oddechowym jest lepszy ale żywieniowo jest gorszy
>> itp.
>
> Ludzie głównie się kierują ceną, niektórzy oszczędzają parę groszy na czymś
> by za chwilę wydać 2x tyle. I jest na to prawdziwe powiedzenie nawet.
> Dotyczy to między innymi ogrzewnictwa, gdzie ludzie chcą nadal montować
> kotły węglowe do domów bo twierdzą że tak jest taniej. A to bzdura, bo raz
> że sprawność tych kotłów jest żenująco niska, to jeszcze się trują
> wyziewami z komina, skracają na własne życzenie sobie i swojej rodzinie
> życie a w przyszłości za leczenie zapłacą wielokrotnie więcej niż gdyby
> zainstalowali bardziej cywilizowane źródła ciepła.
>
Po co ten wywód nie na temat?
-
112. Data: 2020-09-01 21:30:57
Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
Od: WS <L...@c...pl>
On Thursday, August 27, 2020 at 6:55:15 PM UTC+2, ToMasz wrote:
> W dniu 27.08.2020 o 12:01, Jacek Maciejewski pisze:
> > Pieprzysz głupoty. Rowery się wynajmuje na miejscu.
> popatrz jaki ten świat dziwny. ja chcę jeździć na swoim, fajnym rowerze.
> jest lekki, dopasowany do mojej sylwetki, ma dobrze spasowane
> przełożenia. Dla mnie przesiadka na inny rower odbiera mi przyjemność z
> jazdy, bo jeżdżę dla rekreacji.
Dokladnie, ja aktualnie z zona w Chorwacji w okolicach Makarskiej jezdzimy na swoich
rowerach... Moze i da sie wypozyczyc, ale stawiam, ze toto obok rowerka nie stalo ;)
Jakos w gory wole pewny sprzet, troche szkoda mi czasu na dopasowanie pod siebie
(ustawienia siodelka, kierownicy...)
No i powod #1 mamy przedni hamulec z prawej (co za kretyn wymyslil odwrotny uklad?
chyba tylko w GB to standard?), wiec wypracowane nawyki groza przelotem przez
kierownice ;) na odwrotnym ustawieniu...
BTW a propos czasu dojazdu: z Krk wyjazd w piatek ~23:30, na miejscu (Drasnice)
~13:30 w sobote, trasa Brno-Wieden ma dolozony objazd, Austria-Slowenia na ostatnim
zjezdzie przed granica zakaz ruchu (nie dotyczy obywateli A i Slow), dane wg kompa
samochodowego: 1315KM, srednia 96km/h, czas jazdy 13:38, spalanie 8.3 l/100km (3/4
Chorwacji wialo od przodu, 2 rowery na dachu)
-
113. Data: 2020-09-01 22:29:01
Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 01.09.2020 o 21:30, WS pisze:
> BTW a propos czasu dojazdu: z Krk wyjazd w piatek ~23:30, na miejscu
> (Drasnice) ~13:30 w sobote, trasa Brno-Wieden ma dolozony objazd,
> Austria-Slowenia na ostatnim zjezdzie przed granica zakaz ruchu (nie
> dotyczy obywateli A i Slow), dane wg kompa samochodowego: 1315KM,
> srednia 96km/h, czas jazdy 13:38, spalanie 8.3 l/100km (3/4 Chorwacji
> wialo od przodu, 2 rowery na dachu)
A przerwy i obiady gdzie i kiedy?
-
114. Data: 2020-09-01 22:30:03
Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
Od: RadoslawF <r...@g...com>
W dniu 2020-09-01 o 22:29, nadir pisze:
>> BTW a propos czasu dojazdu: z Krk wyjazd w piatek ~23:30, na miejscu
>> (Drasnice) ~13:30 w sobote, trasa Brno-Wieden ma dolozony objazd,
>> Austria-Slowenia na ostatnim zjezdzie przed granica zakaz ruchu (nie
>> dotyczy obywateli A i Slow), dane wg kompa samochodowego: 1315KM,
>> srednia 96km/h, czas jazdy 13:38, spalanie 8.3 l/100km (3/4 Chorwacji
>> wialo od przodu, 2 rowery na dachu)
>
> A przerwy i obiady gdzie i kiedy?
Obowiązują tylko operatorów wózków akumulatorowych.
Pozdrawiam
-
115. Data: 2020-09-02 00:03:01
Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
https://edition.cnn.com/2020/08/26/success/kandi-100
00-electric-car-china/index.html
-
116. Data: 2020-09-02 10:08:21
Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
Od: WS <L...@c...pl>
On Tuesday, September 1, 2020 at 10:29:01 PM UTC+2, nadir wrote:
> A przerwy i obiady gdzie i kiedy?
standardowo, czyli bez...
rano bylismy juz w Slowenii, tuz przed granica tankowanie, przejazd lokalnymi drogami
do Chorwacji i tam przerwa na sniadanie (kanapki + wlasna kawa).
Nawigacja pokazywala, ze mamy 2h zapasu (mielismy na 14 dojechac) wiec sobie pozniej
(w gorach) stanelismy na ~godzinke... i ogolnie autostrada za Zagrzebiem jechalismy
wolniej, bo mocno wialo.
Obiad na miejscu po rozpakowaniu sie - w tym roku ze wzglegu na covida postawilismy
na wlasne gotowanie, unikanie knajp... :(
W sumie w okolicy b. malo ludzi...
-
117. Data: 2020-09-02 10:26:55
Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 02-09-2020 o 10:08, WS pisze:
> On Tuesday, September 1, 2020 at 10:29:01 PM UTC+2, nadir wrote:
>
>> A przerwy i obiady gdzie i kiedy?
>
> standardowo, czyli bez...
> rano bylismy juz w Slowenii, tuz przed granica tankowanie, przejazd lokalnymi
drogami do Chorwacji
Tzn jak?
Nie pisałeś że przez Mureck był zakaz ruchu?
-
118. Data: 2020-09-02 10:52:38
Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
Od: WS <L...@c...pl>
On Wednesday, September 2, 2020 at 10:26:57 AM UTC+2, Cavallino wrote:
> Tzn jak?
> Nie pisałeś że przez Mureck był zakaz ruchu?
Znak z autostrady w Spielfeld pokazywal jak zwykle, ze jest tam przejscie graniczne,
wiec zjechalismy, na granicy zakaz ruchu z tabliczka nie dotyczy obywateli Austrii i
Slowenii, nikogo nie bylo ;) ...
-
119. Data: 2020-09-02 11:07:33
Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 02-09-2020 o 10:52, WS pisze:
> On Wednesday, September 2, 2020 at 10:26:57 AM UTC+2, Cavallino wrote:
>
>> Tzn jak?
>> Nie pisałeś że przez Mureck był zakaz ruchu?
>
> Znak z autostrady w Spielfeld pokazywal jak zwykle, ze jest tam przejscie
graniczne, wiec zjechalismy, na granicy zakaz ruchu z tabliczka nie dotyczy obywateli
Austrii i Slowenii, nikogo nie bylo ;) ...
Czyli przejechaliście deczko na nielegalu...
To pewnie jakieś covid'owe obostrzenia, podobne jak u nas było, że
formalnie cudzoziemcy mogli przekraczać granice tylko na wybranych,
dużych przejściach.
-
120. Data: 2020-09-02 11:17:23
Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
Od: WS <L...@c...pl>
On Wednesday, September 2, 2020 at 11:07:36 AM UTC+2, Cavallino wrote:
> To pewnie jakieś covid'owe obostrzenia, podobne jak u nas było, że
> formalnie cudzoziemcy mogli przekraczać granice tylko na wybranych,
> dużych przejściach.
Raczej tak, troche nam namieszali, bo chcielismy z tydzien w Slowenii posiedziec, a
okazalo sie, ze tylko majac rezerwacje sprzed 2-3 tygodni sie da (dotyczy m.inn.
obywateli Polski), a wracajac z Chorwacji tylko tranzyt, 12h max...
Podobnie Austria, tzn. tez tylko tranzyt wracajac...
Jak sie nie zmieni w ciagu tygodnia, to spedzimy 3tyg tutaj...