  • 101. Data: 2020-08-29 18:48:25
    Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-29 o 18:36, Myjk pisze:
    > Sat, 29 Aug 2020 15:55:47 +0200, cef

    > Nadal widać nie rozumiesz o czym ja pisałem a o czym podlinkowałeś
    > dokument. Masakra.

    Bo tylko to co Ty napiszesz jest prawomocne?
    Ja mam szukać jakichś dowodów na swoje stwierdzenia
    a to co Ty napiszesz jest objawieniem?
    Nie mieszaj tu pojęciami, bo lokalną niskoemisyjność ja rozumiem tak
    samo jak Ty,
    nie rozumiem tylko dlaczego tak gloryfikujesz ten fakt.
    Trzeba myśleć globalnie a nie przez pryzmat jednego produktu -
    dodatkowo sterowanego reklamą, że eko i zdrowe.
    Coca-cola nie jest szczególnie zdrowa a kupują i piją ją miliony ludzi
    na świecie. Walcz z tym.
    Ty też nie rozumiesz mojego podejścia - ja jestem za czystym powietrzem
    i złośliwie mógłbym napisać, że dlatego wybieram spalinowy.
    Chcę tylko, żebyś przestał rozgłaszać jaki EV jest eko,
    bo globalnie nie jest aż taki super.
    Masakra.

  • 102. Data: 2020-08-29 19:06:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 29 Aug 2020 17:01:24 +0200, nadir

    > Ale mnie i wielu innych nie interesuje skąd i za ile firmy biorą prąd, i
    > czy potem to sprzedają zyskiem, czy pozwalają ładować elektryki za
    > darmo.

    To przecież widzę i mówię że cię to nie interesuje, do tego nie masz
    wiedzy. Wiec po jaką cholerę się w temacie wypowiadasz i snujesz opowieści
    dziwnej treści? Wyjaśniłem ci chyba wystarczajaco jasno dlaczego obecnie
    ceny są wysokie, ale widzę nie dotarło. Trudno żeby dotarło w takim razie,
    że ceny nie skoczą już wyżej, a moga tylko i wyłącznie spadać, szczególnie
    wraz ze wzrostem obecności EV na drogach.

    > My póki co nie jesteśmy zainteresowani nowalijkami. Interesuje
    > nas jak to będzie wyglądać za 10-15 lat, gdy elektryki będą miały dużo
    > większy udział w rynku, powiedzmy 50%?

    Ty już wiesz na 100% że będzie drożej, choć nie wiesz i co gorsza nie
    chcesz przyjąc do wiadomości dlaczego obecnie prąd na stacjach ładowania EV
    kosztuje ile kosztuje.

    > Bo że w naszej szerokości geograficznej w okresie zimowym nie da się
    > naładować kilkunastu milionów pojazdów z samych OZE(które tak na prawdę
    > też za darmo nie są) to zdajesz sobie sprawę czy już nie bardzo?

    Ale da się produkować energię w lato zmniejszając wtedy zużycie wungla. I
    to wystarczy aby całość się lepiej zbilansowała. Przy okazji OZE pozbawia
    energetykę paru problemów, np. z chłodzeniem.

    > Mnie nie interesuje wikipediowa definicja, a art. 1. pkt. 2. Ustawy o
    > podatku akcyzowym, który brzmi: "Akcyza stanowi dochód budżetu państwa."
    > Nie ma w tej ustawie nic na temat szkodliwości jakichkolwiek towarów i
    > wydatkowania pieniędzy z akcyzy na leczenie czegokolwiek.

    Oczywiście że cię nie interesuje. To dlatego że masz wzrok krótszy niż nos.

    > Ty kiedyś czytałeś kiedyś ustawę o akcyzie i wiesz w jakim rozdziale
    > jest prąd, gaz czy metanol?

    Nie ma to znaczenia dla wykazania absurdalności twoich twierdzeń

    > Że niby nie jest paliwem i się nie da?

    Pokaż mi stację na której tankujesz metanol do swojego samochodu i ile na
    nim przejedziesz zanim rozsypie ci się silnik. Czas start.

    > O akcyzie napisałem w tym wątku w kwestii paliw i nośników energii,
    > które są niezbędne do przemieszczania się, czy to na prądzie, czy
    > paliwie płynnym. Ty wyskoczyłeś z jakimiś "szkodnikami".

    Tak, bo nie rozumiesz po co jest akcyza, więc ci dałem przykład w innych
    miejscach niż tylko paliwa. Zacznij w takim razie wyjaśniać czemu ma służyć
    to "ograniczanie przemieszczania się" literalnie jałowego, często
    niepotrzebnego marnotrawienia energii.

    > Nikogo zdrowie nie obchodzi w podatku akcyzowym, akcyzę płaci się od
    > pojemności silnika.

    No i co, lampka ci się nie zapala, żadnej korelacji nie widzisz?

    > Do niedawna brano w przypadku elektryków najniższą
    > stawkę, bo pojemność zerowa, a teraz chcą po prostu
    > pobudzić elektromobilność.

    Dlaczego chcą pobudzić? Pomyśl choć raz!

    > I tyle w tym temacie, kosztami leczenia nikt sobie tu
    > dupy nie zawraca.

    Może taki ignorant jak ty sobie nie zawraca, mądrzejsi już dawno
    przeliczyli i doszli do wniosku że zamiast leczyć lepiej zapobiegać. Zrozum
    w końcu, to co rząd zbiera w podatkach musi oddać w leczeniu publicznym. To
    się nie kalkuluje nijak.

    > A kiedy napisałem, że nie jest? Czytasz to na co odpowiadasz?

    Borze, przecież trzy posty wyżej napisałeś:

    "A jeszcze nie ma akcyzy na prąd do pojazdów, która prędzej czy później
    się pojawi, żeby rząd się wyżywił."

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 103. Data: 2020-08-29 19:18:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 29 Aug 2020 18:48:25 +0200, cef

    > Bo tylko to co Ty napiszesz jest prawomocne?

    Człowieku, bo ja pisałem o niskiej emisji, a ty wystrzeliłeś o
    niskoemisyjności (o której ja nie pisałem). To twie różne rzeczy, które ci
    się popierdzieliły zwyczajnie. Znowu!

    > Ja mam szukać jakichś dowodów na swoje stwierdzenia
    > a to co Ty napiszesz jest objawieniem?

    Wpadasz, znowu, między wódkę a zakąskę z ciastem bananowym i jęczysz że nie
    dajooo ci pić.

    > Nie mieszaj tu pojęciami, bo lokalną niskoemisyjność ja rozumiem tak
    > samo jak Ty,

    Póki co to ty mieszasz i widze można do usranej śmierci tłumaczyć.

    > nie rozumiem tylko dlaczego tak gloryfikujesz ten fakt.
    > Trzeba myśleć globalnie a nie przez pryzmat jednego produktu -
    > dodatkowo sterowanego reklamą, że eko i zdrowe.

    No to właśnie myślę głobalnie a nie tylko przez rozdmuchane CO2, które jest
    tylko jednym z elementów. No a jeszcze jak się robi takie "rzetelne"
    porównania. Pytam ponownie, czy przed linkowaniem w ogóle przecyztałeś
    dokładnie ten dokument? Zauważyłeś jak absurdalne parametry brzegowe
    zużycia paliwa przez spaliniaki podali oraz jaki przebieg uwzględniono?

> [...]
    > i złośliwie mógłbym napisać, że dlatego wybieram spalinowy.
    > Chcę tylko, żebyś przestał rozgłaszać jaki EV jest eko,

    Tak, tak, i namawiam i agituję żebyś kupował, żeby wszyscy kupowali. Ale
    tak, jak się spojrzy nieco szerzej na temat niż tylko przez pryzmat CO2, to
    jest zdecydowanie lepszy niż spaliniak.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 104. Data: 2020-08-29 21:43:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-29 o 19:18, Myjk pisze:
    > Sat, 29 Aug 2020 18:48:25 +0200, cef

    > Człowieku, bo ja pisałem o niskiej emisji, a ty wystrzeliłeś o
    > niskoemisyjności (o której ja nie pisałem). To twie różne rzeczy, które ci
    > się popierdzieliły zwyczajnie. Znowu!

    Możesz to traktować jak różne rzeczy i na tym opierać
    swoje wywody o wyższości samochodu elektrycznego..

    > Wpadasz, znowu, między wódkę a zakąskę z ciastem bananowym i jęczysz że nie
    > dajooo ci pić.

    Bez związku.

    > Póki co to ty mieszasz i widze można do usranej śmierci tłumaczyć.

    Przykro mi, że nie potrafisz jasno napisać w czym te pojęcia
    Ci przeszkadzają jeśli chodzi o definiowanie ogólne szkodliwości
    czy przewagi jednej techniki nad drugą

> [...]
    > dokładnie ten dokument? Zauważyłeś jak absurdalne parametry brzegowe
    > zużycia paliwa przez spaliniaki podali oraz jaki przebieg uwzględniono?

    Nie analizowałem dokładnie, przeczytałem tylko wnioski.
    Ogólnie przyjęte wartości nie odbiegają mocno od takich jakie zaobserwowałem
    użytkując przez kilka lat diesla (przez pięć lat musiałem notować każde
    tankowanie,
    co do setnych litra i stanu licznika i zużycie w cyklu czteroletnim -
    mieszanina
    cyklu miejskiego, dróg krajowych w PL i autostard w DE dało mi wynik 5,8l -
    przy przebiegu rzędu 100tys km , 2000 pojemności i mocy 150KM) więc nie
    uważam, żeby to były absurdalne założenia.
    Natomiast dlaczego nie zakładasz, że Ci, którzy podawali dane do elektryków,
    też nie naciągali, zeby osiągnąć mniejsze zużycie energii i lepsze
    wskaźniki?

    > Tak, tak, i namawiam i agituję żebyś kupował, żeby wszyscy kupowali. Ale
    > tak, jak się spojrzy nieco szerzej na temat niż tylko przez pryzmat CO2, to
    > jest zdecydowanie lepszy niż spaliniak.

    A tak prywatnie pewnie nie chciałbyś żeby obok Twojej posesji wybudowali
    zakład budowy baterii samochodowych?
    Nawet jeśli napiszą, że to obojętne dla środowiska.

    Nie wiem jakie jest Twoje szersze spojrzenie ale mnie nie wychodzi, że
    jest lepszy.
    Jest lepszy w pewnych zastosowaniach czy lokalizacjach, ale to nie
    znaczy, że
    jest całosciowo lepszy a już na pewno nie jest zdecydowanie lepszy -
    gdyby tak było, to każdy by go chciał kupić.
    Np zdrowotnie w sensie oddechowym jest lepszy ale żywieniowo jest gorszy
    itp.

  • 105. Data: 2020-08-29 21:47:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-29 o 18:38, Myjk pisze:
    > Sat, 29 Aug 2020 18:26:15 +0200, cef

    > Wiem, jesteś za a nawet przeciw, opierając się na prasówce niewiadomej
    > treści i jeszcze się z tym nie kryjesz.

    Ty za to nie musisz się opierać na żadnej prasówce i jesteś jak ten mnich
    u Krasickiego: "wiem bom to czytał w uczonym Tostacie, że po ciemnej
    nocy dzień jasny wstaje"
    Ja po prostu zakładam, że w prasówce wiadomej treści jest dokładnie tyle
    samo manipulacji ile ty zakładasz u tych badaczy, którzy pracowali nad
    tym raportem
    dla parlamentu UE.

  • 106. Data: 2020-08-30 09:54:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 29 Aug 2020 21:47:56 +0200, cef

    > Ty za to nie musisz się opierać na żadnej prasówce i jesteś jak ten mnich
    > u Krasickiego: "wiem bom to czytał w uczonym Tostacie, że po ciemnej
    > nocy dzień jasny wstaje"

    Akurat aby sprawdzić jakie są koszty postawienia stacji szybkiego ładowania
    można bardzo łatwo sprawdzić, nie trzeba do tego żadnej prasówki. No ale ty
    zamiast faktów wolisz jednak prasówkę i razem z nadirem wróżenie z fusów.

    > Ja po prostu zakładam, że w prasówce wiadomej treści jest dokładnie tyle
    > samo manipulacji ile ty zakładasz u tych badaczy, którzy pracowali nad
    > tym raportem dla parlamentu UE.

    Oczywiście, bo nie dociera do ciebie NADAL, że ten raport uwzględnia TYLKO
    I WYŁĄCZNIE emisję CO2, nie uwzględniając innych aspektów o których
    pisałem, czyli niskiej emisji związków trujących (w tym rakotwórczych typu
    PM, NOx itp.) oraz hałasu od silników spalinowych, który, co udowodnione
    naukowo, wpływa negatywnie na ludzi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 107. Data: 2020-08-30 10:40:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-30 o 09:54, Myjk pisze:
> [...]
    > PM, NOx itp.) oraz hałasu od silników spalinowych, który, co udowodnione

    A nie pomyśłałeś, że skoro zrobili taki raport (obejmujący tylko CO2),
    żeby przedstawić
    sytuację ogólną obu tych typów napędu, to te inne czynniki uznano za
    marginalne albo
    porównywalne z emisją kominową?
    I znowu piszesz, że coś tam udowodniono naukowo ale gdybym
    to zakwestionował, to żądałbyś ode mnie dowodów a Twoje pisanie mam
    przyjąć bezkrytycznie?
    Gdybyś wskazał jakieś poważne ośrodki deprecjonujące autorów i źródła
    tego raportu,
    to wtedy można coś rozważyć. Moje doświadczenia z wiadomościami z sieci są
    niestety takie, że nie biorę nic na wiarę (przekonałem się na podatkach)
    i wszystko sprawdzam sam - ale jest to temat tak rozmyty, że nie ma co
    porównywać. A ogólniki typu "badania szwedzkich naukowców" czy
    "wieloletnie obserwacje amerykańskich profesorów z uczelni XYZ"
    to są dobre dla internetowych dziennikarzy.

  • 108. Data: 2020-08-30 11:32:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 29 Aug 2020 21:43:56 +0200, cef

    > Możesz to traktować jak różne rzeczy i na tym opierać
    > swoje wywody o wyższości samochodu elektrycznego..

    To są różne rzeczy! Literalnie, ja o rybce ty o pipce. I taka to jest z
    tobą dyskusja. Klapy na oczy bo ci się nie podoba co piszę, a nie podoba ci
    się, bo nie rozumiesz co piszę. Może w końcu się skup i zrozum co chcę
    przekazać, to zniknie twój problem.

    > Przykro mi, że nie potrafisz jasno napisać w czym te pojęcia
    > Ci przeszkadzają jeśli chodzi o definiowanie ogólne szkodliwości
    > czy przewagi jednej techniki nad drugą

    To nie jest skomplikowane wyszukać czym jest "niska emisja" i wykoncypować
    czym się róznic od "nieskoemisyjności". Zakładam że jak się bierzesz za
    dyskusję, to jesteś w stanie takie rzeczy odróżnić. No więc jeśli niska
    emisja odnosi się do niskiego wyrzutu niefiltrowanych spalin z kotłów
    domowych i rur samochodowych substancji wyjątkowo szkodliwych dla ludzi,
    których to wyrzutu nie powodują samochody elektryczne (bo korzystają z
    energii elektrycznej której wyrzut jest filtrowany i emitowany wysoko w
    atmosferę przez elektrownie) to nie ma to nic wspólnego z "niską
    emisyjnością" (podlinkowanego przez ciebie artykułu który odnosi się TYLKO
    do emisji ogólnej CO2). Czy to jest wystarczająco jasno wyjaśnione?

    > Nie analizowałem dokładnie, przeczytałem tylko wnioski.

    Uhm. Typowe.

> [...]
    > założenia. Natomiast dlaczego nie zakładasz, że Ci, którzy podawali dane
    > do elektryków, też nie naciągali, zeby osiągnąć mniejsze zużycie energii

    Dlatego że są statystyki trochę pojemniejsze niż jednostkowe. I wiadomo
    jest że średnie spalanie diesla to 6 litrów a benzyny 8. Ekwialent mojego
    PHEVa pali 10-12 litrów w mieście, 9-10 w trasie, podczas gdy prądu zużywa
    20kWh.

    > A tak prywatnie pewnie nie chciałbyś żeby obok Twojej
    > posesji wybudowali zakład budowy baterii samochodowych?
    > Nawet jeśli napiszą, że to obojętne dla środowiska.

    Oczywiście, tak samo jak bym nie chciał aby obok wybudowali oczyszczalnię
    ścieków, wysypisko śmieci czy inny kurnik czy ubojnię. Po to właśnie się
    wyznacza strefy na takie rzeczy i wprowadza przepisy aby nie oddziaływało,
    albo jak najmniej oddziaływało, na ludzi.

> [...]
    > zdecydowanie lepszy - gdyby tak było, to każdy by go chciał kupić. Np
    > zdrowotnie w sensie oddechowym jest lepszy ale żywieniowo jest gorszy

    Ludzie głównie się kierują ceną, niektórzy oszczędzają parę groszy na czymś
    by za chwilę wydać 2x tyle. I jest na to prawdziwe powiedzenie nawet.
    Dotyczy to między innymi ogrzewnictwa, gdzie ludzie chcą nadal montować
    kotły węglowe do domów bo twierdzą że tak jest taniej. A to bzdura, bo raz
    że sprawność tych kotłów jest żenująco niska, to jeszcze się trują
    wyziewami z komina, skracają na własne życzenie sobie i swojej rodzinie
    życie a w przyszłości za leczenie zapłacą wielokrotnie więcej niż gdyby
    zainstalowali bardziej cywilizowane źródła ciepła.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 109. Data: 2020-08-30 11:51:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 30 Aug 2020 10:40:07 +0200, cef

    > A nie pomyśłałeś, że skoro zrobili taki raport (obejmujący tylko CO2),
    > żeby przedstawić sytuację ogólną obu tych typów napędu,
    > to te inne czynniki uznano za marginalne albo porównywalne z emisją kominową?

    I oczywiście jest to stwierdzone w tym, albo innym raporcie, czy to znowu
    tylko twój domysł? Po prostu w tym raporcie jest TYLKO badanie dotyczące
    CO2, co tu więcej dorabiać? Istotne jest że ja pisałem o niskiej emisji i
    hałasie trującym (dosłownie) ludzi (a że są to problemy to wiadomo od 100
    lat kiedy SMOG i hałas, w wyniku rewolucji przemysłowej, zaatakował choćby
    Londyn) a ty odpaliłeś o emisji CO2 która nijak ma się do poruszanych
    wątków.

    > I znowu piszesz, że coś tam udowodniono naukowo ale gdybym to
    > zakwestionował, to żądałbyś ode mnie dowodów a Twoje pisanie
    > mam przyjąć bezkrytycznie?

    Problem w tym, że ty NIC nie zakwestionowałeś, bo zwyczajnie napisałeś nie
    na temat. A to dlatego, że użytych w dyskusji pojęć nie odróżniłeś.

    > Gdybyś wskazał jakieś poważne ośrodki deprecjonujące
    > autorów i źródła tego raportu, to wtedy można coś rozważyć.

    Przede wszystkim to deprecjonuję ciebie jako rzetelnego dyskutanta, bo
    dyskusja była o a) cenach prądu na ładowarkach i twierdzeniu że będą wyższe
    (bez żadnych logicznych podstaw ku temu) b) niskiej emisji i hałasu od
    śmierdzieli spalinowych wpływających negatywnie na ludzi.

> [...]
    > typu "badania szwedzkich naukowców" czy "wieloletnie obserwacje
    > amerykańskich profesorów z uczelni XYZ" to są dobre dla internetowych

    W takim razie po co w ogóle linkowałeś ten raport skoro to rzekomo tylko
    podkładka pod klikbajt dla miernych dziennikarzy?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 110. Data: 2020-08-30 12:55:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-30 o 11:51, Myjk pisze:
> [...]
    > lat kiedy SMOG i hałas, w wyniku rewolucji przemysłowej, zaatakował choćby
    > Londyn) a ty odpaliłeś o emisji CO2 która nijak ma się do poruszanych

    Nijak się ma dla Ciebie, bo nie pasuje do Twojej teorii?
    Takie są przyjęte schematy wyliczania, bo ogólnie
    wylicza się zużycie energii w cyklach produkcyjnych i eksploatacyjnych
    w oparciu o taki model - jako ekwiwalent emisji CO2,
    ale to przecież zawiera wszystkie gazy cieplarniane
    i najczęściej mówi się o tym, że to co elektryk traci w procesie
    produkcji baterii odzyskuje w procesie użytkowania i to tylko wtedy,
    kiedy używa energii pochodzącej maksymalnie z OZE.
    Dlatego to odpalam, bo widzę, że tego nie wiesz i się upierasz,
    że EV jest ekologiczny. Jest bardziej ekologiczny od spaliniaka
    w samym procesie eksploatacji ale tez tylko lokalnie a patrząc ogólnie
    na planetę,
    to może szkodzi bardziej niż spaliniaki.

    > Problem w tym, że ty NIC nie zakwestionowałeś, bo zwyczajnie napisałeś nie
    > na temat. A to dlatego, że użytych w dyskusji pojęć nie odróżniłeś.

    To o co się czepiasz skoro uważasz, że nic nie kwestionowałem?

> [...]
    > (bez żadnych logicznych podstaw ku temu) b) niskiej emisji i hałasu od
    > śmierdzieli spalinowych wpływających negatywnie na ludzi.

    Kiedy to akurat prawda, bo jak będzie więcej klientów
    do darmowych wtyczek, to przestaną one być darmowe.
    A Ty zaraz wyjedziesz (i to jest właśnie nie na temat), że spaliniaki
    smrodzą.

    > W takim razie po co w ogóle linkowałeś ten raport skoro to rzekomo tylko
    > podkładka pod klikbajt dla miernych dziennikarzy?

    Bo to nie jest dziennikarski materiał i ma większe szanse
    być bliżej obiektywnej prawdy.