-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!npeer.de.kpn-eurorings.net!npeer-ng0.de
.kpn-eurorings.net!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!p
eer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
D!not-for-mail
Subject: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <ri6sug$hd5$1@news.icm.edu.pl>
<1x4g7vyyacksr$.1woh3imulx0p$.dlg@40tude.net>
<ri7usb$708$1@dont-email.me> <ri7vit$h5s$2$Cav@news.chmurka.net>
<ri84ro$kqk$1$horizn@news.chmurka.net>
<ri882b$n59$1$Cav@news.chmurka.net>
<5f47b6ff$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
<hdcfedjl10xr$.dlg@myjk.org> <ri8jle$utj$1$horizn@news.chmurka.net>
<117rmd7z6zjg$.dlg@myjk.org> <5f4a544c$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<1fzugbaao4lru$.dlg@myjk.org>
<5f4a5e64$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@m...org> <5f4a86da$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<xmta1pdlbzg6$.dlg@myjk.org>
<5f4aaffd$0$17362$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
From: cef <c...@i...pl>
Date: Sun, 30 Aug 2020 12:57:19 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.12.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <1...@m...org>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 89
Message-ID: <5f4b860f$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
X-Trace: 1598785039 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 558 80.53.118.49:50935
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6375
X-Received-Body-CRC: 3670198240
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2683705
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-08-30 o 11:32, Myjk pisze:
> Sat, 29 Aug 2020 21:43:56 +0200, cef
>
>> Możesz to traktować jak różne rzeczy i na tym opierać
>> swoje wywody o wyższości samochodu elektrycznego..
>
> To są różne rzeczy! Literalnie, ja o rybce ty o pipce. I taka to jest z
> tobą dyskusja. Klapy na oczy bo ci się nie podoba co piszę, a nie podoba ci
> się, bo nie rozumiesz co piszę. Może w końcu się skup i zrozum co chcę
> przekazać, to zniknie twój problem.
No właśnie nie zniknie, bo Twoje tłumaczenie poniżej pokazuje, że to Ty
nie rozumiesz.
>
>> Przykro mi, że nie potrafisz jasno napisać w czym te pojęcia
>> Ci przeszkadzają jeśli chodzi o definiowanie ogólne szkodliwości
>> czy przewagi jednej techniki nad drugą
>
> To nie jest skomplikowane wyszukać czym jest "niska emisja" i wykoncypować
> czym się róznic od "nieskoemisyjności". Zakładam że jak się bierzesz za
> dyskusję, to jesteś w stanie takie rzeczy odróżnić. No więc jeśli niska
> emisja odnosi się do niskiego wyrzutu niefiltrowanych spalin z kotłów
> domowych i rur samochodowych substancji wyjątkowo szkodliwych dla ludzi,
> których to wyrzutu nie powodują samochody elektryczne (bo korzystają z
> energii elektrycznej której wyrzut jest filtrowany i emitowany wysoko w
> atmosferę przez elektrownie) to nie ma to nic wspólnego z "niską
> emisyjnością" (podlinkowanego przez ciebie artykułu który odnosi się TYLKO
> do emisji ogólnej CO2). Czy to jest wystarczająco jasno wyjaśnione?
Ale zauważyłeś, że do tego wyliczenia bierze się też okres
użytkowania? Czyli porównuje się jakieś ekwiwalenty śmieci,
a nie tylko sam proces produkcji. Zatem emisja tego wszystkiego
szkodliwego co dają spalinowce została porównana z tym
co pośrednio emitują elektryki przez kominy elektrowni w okresie swojego
żywota. (liczone jako emisja gazów cieplarnianych w tym też metan,
tlenki azotu itp - ale ekwiwalent wylicza się w skrócie jako CO2)
Być może nie uwzględniają kwestii hałasu,
ale gdyby tak analizować, to wchodzimy na niebezpieczne pole:
szybsze zużycie opon, większa dynamika a zatem wzniecanie kurzu i smog.
Znasz badania wpływu dużego przyspieszenia na organizm ludzki? :-)
A ciche poruszanie się a zatem większa ilość wypadków pieszych itd -
tego się nie uwzględnia, bo nie ma jak na razie.
>> Nie analizowałem dokładnie, przeczytałem tylko wnioski.
>
> Uhm. Typowe.
Jak widać Ty też nie analizowałeś tylko walisz ze swojego działa,
a tu proszę uwzględnili emisję z okresu użytkowania.
>> Ogólnie przyjęte wartości nie odbiegają mocno od takich jakie
>> zaobserwowałem użytkując przez kilka lat diesla (przez pięć lat musiałem
>> notować każde tankowanie, co do setnych litra i stanu licznika i zużycie
>> w cyklu czteroletnim - mieszanina> cyklu miejskiego, dróg krajowych w PL
>> i autostard w DE dało mi wynik 5,8l - przy przebiegu rzędu 100tys km ,
>> 2000 pojemności i mocy 150KM) więc nie uważam, żeby to były absurdalne
>> założenia. Natomiast dlaczego nie zakładasz, że Ci, którzy podawali dane
>> do elektryków, też nie naciągali, zeby osiągnąć mniejsze zużycie energii
>> i lepsze wskaźniki?
>
> Dlatego że są statystyki trochę pojemniejsze niż jednostkowe. I wiadomo
> jest że średnie spalanie diesla to 6 litrów a benzyny 8. Ekwialent mojego
> PHEVa pali 10-12 litrów w mieście, 9-10 w trasie, podczas gdy prądu zużywa
> 20kWh.
Ale z tego co napisałeś nic nie wynika.
Wiadomo,że są takie dane i tyle.
Ani nie zaprzeczasz ani nie potwierdzasz.
>> Nie wiem jakie jest Twoje szersze spojrzenie ale mnie nie wychodzi, że
>> jest lepszy. Jest lepszy w pewnych zastosowaniach czy lokalizacjach, ale
>> to nie znaczy, że jest całosciowo lepszy a już na pewno nie jest
>> zdecydowanie lepszy - gdyby tak było, to każdy by go chciał kupić. Np
>> zdrowotnie w sensie oddechowym jest lepszy ale żywieniowo jest gorszy
>> itp.
>
> Ludzie głównie się kierują ceną, niektórzy oszczędzają parę groszy na czymś
> by za chwilę wydać 2x tyle. I jest na to prawdziwe powiedzenie nawet.
> Dotyczy to między innymi ogrzewnictwa, gdzie ludzie chcą nadal montować
> kotły węglowe do domów bo twierdzą że tak jest taniej. A to bzdura, bo raz
> że sprawność tych kotłów jest żenująco niska, to jeszcze się trują
> wyziewami z komina, skracają na własne życzenie sobie i swojej rodzinie
> życie a w przyszłości za leczenie zapłacą wielokrotnie więcej niż gdyby
> zainstalowali bardziej cywilizowane źródła ciepła.
>
Po co ten wywód nie na temat?
Następne wpisy z tego wątku
- 01.09.20 21:30 WS
- 01.09.20 22:29 nadir
- 01.09.20 22:30 RadoslawF
- 02.09.20 00:03 ąćęłńóśźż
- 02.09.20 10:08 WS
- 02.09.20 10:26 Cavallino
- 02.09.20 10:52 WS
- 02.09.20 11:07 Cavallino
- 02.09.20 11:17 WS
- 03.09.20 08:09 Cavallino
- 03.09.20 10:23 Myjk
- 03.09.20 10:39 Myjk
- 03.09.20 11:46 cef
- 03.09.20 11:49 cef
- 03.09.20 11:56 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A