    From: Michal Lukasik <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Nforce 4 i dysk 4TB
    Date: Sat, 30 May 2015 21:31:05 +0100

    On 30/05/2015 19:00, Piotr B. [pb2004] wrote:

    > Normalnej czyli takiej pojemności, przy której nie trzeba rzeźbić
    > systemu.

    A kto pisze o rzeźbieniu? Wszystko zalecenia M$ - czyt. inne posty.

    > Tak to jest wygoda. Pojemność według potrzeb nie potrzeby według
    > pojemności. Oczywiście mowa o oprogramowaniu zajmującym mebibajty a nie
    > współczesnych grach.

    Jeśli ktoś woli wybulić kilka razy więcej za większą pojemność to ja w
    zasadzie nie mam nic przeciwko. Chodzi mi tylko, że IMO jeśli ma to być
    tylko kaprys a nie rzeczywista potrzeba to jest to albo zbyt "tłusty
    portfel" albo "frajerstwo".

    > Programy muszą być wszystkie. Dane te, które są czytane losowo. W
    > przeciwnym razie SSD służy tylko do podniecania się jak szybki jest
    > start systemu do ekranu logowania.

    Dane mają być te, które akurat potrzebujemy a nie, które może będziemy
    potrzebować. Magazyn mam na NASie.
    Np. film z wakacji, który chcę obrobić mam na HDD bo i tak nie mam na
    tyle szybkiego CPU/GPU by obrabiał to w takim tempie by dysk nie nadążał
    i robiło różnicę użycie SSD. Dokumentacje, które akurat potrzebuję do
    jakiegoś projektu mam na SSD by szybko się otwierały - te których nie
    potrzebuję -> NAS. I tak ze wszystkim - kwestia zorganizowania i
    zaplanowania.

    > Nadal nie rozumiesz że twój sposób nie jest jedynym. To że ktoś ma wg.
    > Ciebie 10 aplikacji do tego samego nie oznacza że tak faktycznie jest.
    > To jest kwestia zdefiniowania zadania.

    Jakie zadania może mieć Poldek?
    AFAIR pisał (nie w tym wątku) o enkodowaniu filmów? Poza tym pewnie
    home-office. Jaki SSD do tego będzie dobry według Ciebie?

    > Wyobraź sobie że kto inny może mieć inny pogląd i także mieć rację.

    Już pisałem, że w przypadku "narzędzia do pracy" jest inne podejście,
    ale nie takim przypadku była mowa od początku - Poldek wyraźnie
    zaznaczał, że budżet jest mały to i proponowany SSD proporcjonalny do
    niego. Zresztą z innych Jego postów wynika, że zanim coś kupi to wypyta
    by nie wydać kasy bez sensu - i w zasadzie te jego wybory nie są złe. ;D

    > Tylko jeśli pominiesz część postu Poldka.

    Sugerujesz, że opcja z jednym dyskiem i "odpalaniem" systemu z USB
    byłaby wygodniejsza?
    --