  • 1. Data: 2009-10-02 13:57:18
    Temat: Netia wypowiada umowy preselekcji z dawnym Tele2?
    Od: M <m...@g...com>

    Była sobie, prawie zapomniana, preselekcja Tele2 z 2003 roku (tuż
    przed zmianą oszczędnego na &tp socjal) - aż właśnie przyszło pocztą
    wypowiedzenie od Netii, prawnego następcy Tele2 (powołujące się na
    punkt regulaminu, że każda ze stron ma prawo rozwiązać umowę za
    miesięcznym wypowiedzeniem). To jakaś większa akcja, czy tylko mnie
    tak wyróżnili bo od dawna nie korzystam (mam bramkę VoIP, oraz 15
    jednostek specjalnych &tp)? Nie przypominam sobie, by było określone
    jakieś minimum, ile minut trzeba wydzwonić by nadal móc być klientem.

    Oczywiście piszą tam, że jak mam pytania to mogę zadzwonić do
    całodobowej infolinii (801 8xxxxx - 1 JT za całe połączenie), ale po
    godzinie słuchania muzyczki wszyscy (dwaj?) konsultanci nadal byli
    zbyt zajęci by odebrać, więc niczego konkretnego (np. co ich skłoniło
    do tego kroku - nadmiar klientów?) nie udało mi się dowiedzieć.

    Czy w takim wypadku &tp jest powiadamiana że ma zdjąć preselekcję, czy
    może trzeba to zrobić samodzielnie?
    A może coś się zmieniło (przyznam, nie jestem na bieżąco) i jest już
    jakiś godny uwagi operator świadczący usługi przez prefiks, najlepiej
    z opłatami porównywalnymi do VoIP i bez konieczności podpisywania
    umowy?

  • 2. Data: 2009-10-02 18:03:19
    Od: "Artur W" <w...@v...pl>

[...]

    Chyba większa akcja bo dostali te pisma nawet ci co z telefonu stacjonarnego
    zrezygnowali całkowicie juz w 2007 roku :-)

  • 3. Data: 2009-10-02 21:29:54
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Artur W" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Chyba większa akcja bo dostali te pisma nawet ci co z telefonu
    > stacjonarnego zrezygnowali całkowicie juz w 2007 roku :-)

    Do mnie przyszło na numer, który istnieje obecnie, jak i na ten, który
    zlikwidowałem 4 lata temu, miałem na nim SDI.
    To w sumie dobrze, oszczędzili mnie i mojej Mamie kłopotu z pisaniem
    wypowiedzeń, rozliczenie jeśli jakieś jest, to groszowe, bo ponad 2 lata
    nie przyszła żadna faktura. Ale oczywiście, zapłacę, jeśli wystawią
    FVAT. Bo preselekcję znowu wzięła Tepsa, a swojej nie ruszałem.

    --
    "E, tam, oszukaństwo, oszukaństwo... Zwyczajna polityka!"
    (C) Kazimierz Pawlak, do Kargula, o pomalowanej czarną pastą świni;

    PS. Mam prośbę... gdy odpowiadasz na post w Quoted Printable, jak tutaj
    (na pohybel Guglowi, bramka dokleja i nie da się wyłączyć), to jeśli nie
    wstawisz ręcznie ptaszkow cytowania, lub nie korzystasz z programów
    robiących to automatycznie, to oddzielaj jakoś, wyróżniaj, który jest
    tekst poprzednika, który Twój...

  • 4. Data: 2009-10-02 21:55:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Sempiterna" <r...@a...pl> writes:

    > PS. Mam prośbę... gdy odpowiadasz na post w Quoted Printable, jak
    > tutaj (na pohybel Guglowi, bramka dokleja i nie da się wyłączyć),

    Ale czego chcesz od QP? Nie jest to moze optymalne (usenet jest
    w calosci 8-bitowy) ale to normalne, dozwolone kodowanie, a w takim
    emailu jest nawet typowe (jesli zostaly uzyte znaki "narodowe" itp).

    > jeśli nie wstawisz ręcznie ptaszkow cytowania, lub nie korzystasz z
    > programów robiących to automatycznie, to oddzielaj jakoś, wyróżniaj,
    > który jest tekst poprzednika, który Twój...

    Natomiast Ty pamietaj, ze wpisujac PS. pod "sygnatura", utrudniasz
    zacytowanie takiego fragmentu - mojemu Gnusowi zaznacze co ma zacytowac
    i zrobi, ale wiele readerow po prostu wytnie taki fragment jako czesc
    sygnatury :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2009-10-02 22:11:56
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    > Ale czego chcesz od QP? Nie jest to moze optymalne (usenet jest

    Tu akurat chodziło mi o odróżnienie, który tekst jest czyjego autorstwa.
    Inaczej np. odpowie się swemu przyjacielowi, a inaczej komuś, kogo się
    nie zna, także, zależnie, kto ma jaki styl wypowiadania się. Do samego
    QP nie mam nic, ale do jego używania (no, akurat ci, co przez Google, to
    ich nie widzię, nic nie mogą zrobić). Jednak tam, gdzie ktoś specjalnie
    używa QP (czy wykorzystuje "begin-a") wiedząc, że innym osobom sprawi
    kłopot takim postępowaniem, zasługuje na potępienie.

    > w calosci 8-bitowy) ale to normalne, dozwolone kodowanie, a w takim
    > emailu jest nawet typowe (jesli zostaly uzyte znaki "narodowe" itp).

    Tu mam Unicode i jakoś QP nie jest mu potrzebny.

    > Natomiast Ty pamietaj, ze wpisujac PS. pod "sygnatura", utrudniasz

    Tak jest, Panie Kierowniku! Macie rację, szefie!

    > zacytowanie takiego fragmentu - mojemu Gnusowi zaznacze co ma
    > zacytowac
    > i zrobi, ale wiele readerow po prostu wytnie taki fragment jako czesc
    > sygnatury :-)

    Nie mów, że wytnie już na etapie czytania :)

  • 6. Data: 2009-10-03 14:14:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Sempiterna" <r...@a...pl> writes:

> [...]
    > Jednak tam, gdzie ktoś specjalnie używa QP (czy wykorzystuje
    > "begin-a") wiedząc, że innym osobom sprawi kłopot takim postępowaniem,

    Ale QP to normalne kodowanie, np. normalny serwer SMTP (np. prywatny
    zbramkowany do usenetu, takze mail reader itp.) >>>musi<<< wyslac w QP
    (lub w BASE64) jesli tylko nie ma pewnosci, ze druga strona umie robic
    8bit MIME.

    Tu nie chodzi o tresc, ale o forme. W razie watpliwosci -> QP/BASE64.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2009-10-03 15:08:25
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    > Ale QP to normalne kodowanie, np. normalny serwer SMTP (np. prywatny

    Ale ja nie mówię, że nie jest!
    Czepiam się przypadków, kiedy QP NIE MUSI być zastosowane, a jest
    _celowo, aby utrudnić innym_. Jest taka jedna pani na p.r.w....

    > zbramkowany do usenetu, takze mail reader itp.) >>>musi<<< wyslac w QP
    > (lub w BASE64) jesli tylko nie ma pewnosci, ze druga strona umie robic
    > 8bit MIME.

    Ja mam być tą drugą stroną, czy któryś-tam serwer? Jak mam dać znać, że
    ma do mnie _nie_ słać QP?
    Hmm... tylko dlaczego jedynie bramka Google ma taki dylemat, a np.
    bramka Onetu, czy bramka Gazety, jakoś umieją nie utrudniać?

    > Tu nie chodzi o tresc, ale o forme. W razie watpliwosci -> QP/BASE64.

    Z BASE64 nie mam kłopotu, ptaszkowanie jest OK, umie nadać i wysłać.
    Mógłbym używać, ale wiem, że są ci, co z kolei tego nie przeczytają. Nie
    ze względu na normy, czy ich brak, ale ze względu, aby nie utrudniać tym
    osobom. Inna sprawa, jeśli ktoś ma kłopot, że mu np. ustawienie nie
    działa, czycoś sie chrzani i ma do wyboru tak, albo w ogóle... To
    wystarczy powiedzieć "Sory panowie, ale mój wybór jest tylko, albo z QP
    (czy z czym innym), albo w ogóle". To wtedy się tej osobie odpuści na
    jakiś czas. (zainstalowanie i nauczenie się nowego czytnika, lub (z
    ewentualnym uzyskaniem pomocy) usunięciem błędu w dotychczasowym).
    Postawa "jebcie się, bo błędu nie usunę" wystawia tylko, tej osobie,
    wiadome czarne świadectwo. Stąd nie winię kogoś, kto pisząc przez bramkę
    Google ma QP. Choć raz widziałem posta na newsach, z poprawną deklaracją
    charsetu, kodowania, a bez QP, i był to post bramkowany przez Google...
    Raz jeden jedyny tak trafiłem.

  • 8. Data: 2009-10-03 18:08:33
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 03 Oct 2009 16:14:44 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Ale QP to normalne kodowanie

    No to w takim razie przekonaj ludzi żeby nie używali Outlook Expressa,
    który sobie nie radzi z odpowiadaniem na posty kodowane w QP ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 9. Data: 2009-10-03 19:43:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Sempiterna" <r...@a...pl> writes:

    > Czepiam się przypadków, kiedy QP NIE MUSI być zastosowane, a jest
    > _celowo, aby utrudnić innym_. Jest taka jedna pani na p.r.w....

    A tego to ja juz nie wiem.

    > Ja mam być tą drugą stroną, czy któryś-tam serwer? Jak mam dać znać,
    > że ma do mnie _nie_ słać QP?

    No nie, serwer. Tzn. w samym usenecie wszystkie serwery sa 8-bitowe,
    wiec jesli wiadomo ze wysylamy (tylko) do usenetu to nie ma problemu.

    > Hmm... tylko dlaczego jedynie bramka Google ma taki dylemat, a np.
    > bramka Onetu, czy bramka Gazety, jakoś umieją nie utrudniać?

    Obawiam sie ze nie jest to jedyna taka bramka. Moze wsrod tych trzech.

    > Z BASE64 nie mam kłopotu, ptaszkowanie jest OK, umie nadać i wysłać.

    Tzn. OE czy cos w tym rodzaju nie ma problemu, a ma z QP?
    Swoja droga, ciekawe jaki zwiazek ma kodowanie w transporcie ze sposobem
    cytowania - ale widac stosowni programisci widzieli jakis :-)

> [...]
    > ogóle... To wystarczy powiedzieć "Sory panowie, ale mój wybór jest
    > tylko, albo z QP (czy z czym innym), albo w ogóle". To wtedy się tej

    Problem w tym, ze takiej osobie nie ma czego odpuszczac, bo wszystko
    robi zgodnie ze sztuka. Jesli ktos ma problem z QP, BASE64, ISO-8859-*,
    UTF-8, to jest to tylko i wylacznie jego problem i ja bym sie na
    miejscu takiej osoby nawet do tego nie przyznawal. Normalne czytniki nie
    maja tego typu problemow (a jesli chwilami maja, to nikt nie twierdzi ze
    to problem kogos innego) od nastu lat.

    > Choć raz widziałem posta na
    > newsach, z poprawną deklaracją charsetu, kodowania, a bez QP, i był to
    > post bramkowany przez Google... Raz jeden jedyny tak trafiłem.

    To bez znaczenia. To tak jakby na parkingu przed supermarketem (niedawno
    wrocilem) miec pretensje ze ktos rowno zaparkowal - bo przeciez wiele
    samochodow stoi jakkolwiek i trudno moze pozniej do takich wejsc (jak
    ktos obok rowno zaparkuje).

    Swoja droga, analizowanie (poprawnego zwlaszcza i normalnie
    wygladajacego) kodowania to musi byc interesujace zajecie :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2009-10-03 19:46:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

    > No to w takim razie przekonaj ludzi żeby nie używali Outlook Expressa,
    > który sobie nie radzi z odpowiadaniem na posty kodowane w QP ;)

    A co mnie obchodzi ich wadliwy program, maja wybor - zmienic program,
    zmusic producenta do poprawienia bugow, recznie dopisywac co trzeba, nic
    nie pisac, albo pisac wadliwie wiedzac ze nie bedzie tego mozna
    zrozumiec.
    --
    Krzysztof Halasa