-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c140-222.icpne
t.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
Date: Tue, 12 Jan 2021 22:30:01 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <rtl4cp$87b$1$Cav@news.chmurka.net>
References: <5ffc1f24$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<5ffd794d$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<5ffd8ed9$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<rtk3pn$h32$1$Cav@news.chmurka.net>
<5ffd9c75$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
<rtk83c$jom$1$Cav@news.chmurka.net>
<5ffdb039$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
<rtkc2m$nj7$1$Cav@news.chmurka.net>
<5ffdba9f$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<rtkme7$u1q$1$Cav@news.chmurka.net>
<5ffdf2e1$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: c140-222.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 12 Jan 2021 21:30:01 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="c140-222.icpnet.pl:85.221.140.222";
logging-data="8427"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.6.0
X-Antivirus: Avast (VPS 210112-8, 12.01.2021), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
In-Reply-To: <5ffdf2e1$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2689918
[ ukryj nagłówki ]W dniu 12-01-2021 o 20:05, T. pisze:
> W dniu 2021-01-12 o 18:31, Cavallino pisze:
>
>>
>>> rocznie, koszt samochodu - niech Ci będzie - jest mniejszy o 20 tys.
>>> zł. Skąd te 40 tys. drożej?
>>
>> Przecież liczyłem.
>> 1. Różnica kupno-sprzedaż (po 3 latach) = 0
>> (a nie 20, 20 to tylko to co musisz na dzień dobry więcej wyłożyć, ale
>> dostaniesz to z powrotem przy sprzedaży, wtedy też Zoe będzie więcej
>> warte o podobną kwotę).
>>
>> 2. Na elektryka zwrot 17 tys dotacji
>>
>> 3. wydasz 30 tys mniej na paliwo przez 3 lata.
>>
>> 4. wydasz 2 tys mniej na przeglądy przez 3 lata.
>>
>> Wychodzi: -20+20+17+30+2=49 tys różnicy na korzyść Zoe.
>>
>>> Bo nie bardzo rozumiem... W mojej wersji po 3 latach będę jeszcze o 5
>>> tys. do przodu.
>>
>> Nie będziesz, początkowy wydatek to NIE JEST koszt.
>> Koszt = suma wydatków - suma przychodów
>
> Masz rację, ale ja nie zakładam, że sprzedam po 3 latach.
Im dłużej będziesz trzymał, tym różnica będzie się powiększać.
Bo różnica na kosztach eksploatacji będzie nadal po 10 tys rocznie, a
różnica w cenie odsprzedaży będzie malała, ale o wiele mniej niż 10 tys
rocznie.
> Więc liczę jeszcze raz - nowe Zoe - 137 - 17 dotacji = 120.
Nie.
120 (cena u dealera) -17 dotacji = 103.
Na prąd
> wyjdzie może z 1 tys. zł - sprawa pomijalna.
> Moje auto - 92 tys. zł. Pali 7,5 w mieście *4,5 = 4000 rocznie za paliwo.
Wybacz, ale jeździłem Capturem 1.2 i automatem i 7,5 to on palił z górki
przy dobrym wietrze.
Moje zużycie to dobre 8,5 l, w mieście więcej.
W 1.0 podobnie.
Przyjmijmy średnio 9.
9*5=45 zł*25000 km rocznie = 11,5 tys zł
> Rzeczywiście w tym czasie będą mnie
> kosztowały przeglądy, ale chyba w elektryku też są.
Ale za 200 zł, a nie za 1000 i to w przypadku gdy nic nie trzeba
zmieniać poza olejem.
>
Według mnie dla mnie najlepsza opcja to hybryda - na trasy w mieście i
> tak bym jeździł na akumulatorze, a w trasę nie strach wyjechać.
Tyle że hybryda plug-in kosztuje tyle co elektryk, jest mniej
praktyczna, bo na prądzie zasięg ma żaden, więc smrodzi i psuje się tak
jak każdy inny smrodowóz, albo bardziej.
A w trasę za 0 zł nią nie pojedziesz - a ja elektrykiem tak.
> Ps. Wspomniałeś coś o ogrzewaniu postojowym - o co chodzi?
Ustawiasz ile stopni ma być w aucie na określoną godzinę, albo
uruchamiasz je z komórki przed wyjściem.
Oprócz grzania oczywiście też chłodzi latem.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.01.21 22:31 Cavallino
- 12.01.21 22:37 Cavallino
- 12.01.21 22:39 Cavallino
- 12.01.21 22:57 cef
- 12.01.21 23:00 cef
- 12.01.21 23:06 mk4
- 12.01.21 23:27 mk4
- 13.01.21 08:05 Cavallino
- 13.01.21 08:08 Cavallino
- 13.01.21 08:43 cef
- 13.01.21 09:17 Pete
- 13.01.21 10:23 K
- 13.01.21 10:39 T.
- 13.01.21 10:42 T.
- 13.01.21 10:43 T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-16 odpowiedzialnosc powodz
- 2024-12-16 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-16 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=