  • Data: 2018-07-14 08:55:02
    Temat: Re: Navitel
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 13 Jul 2018 20:03:04 +0200, Akarm napisał(a):
> [...]
    atlas z zeszlego roku nie zawieral aktualnie juz zbudowanych drog/ulic.
    > Toteż dlatego kupowałem atlasy często, już pisałem.

    Az tak duzo i szybko to sie nie budowalo i atlas starczal na dlugo.
    Juz za nowego ustroju najwieksza niespodzianke sprawila mi zmiana
    numeracji drog - to sie przydawalo, a w atlasie mialem stare.

    ulicy i w indeksie jej nie mozna bylo znalezc.
    post w odpowiedzi do kk. Jemu nie dziala a mi dziala.

    > Faktycznie, pewnie mi się tylko udawało. Jeździłem samochodami osobowymi
    > po całej Polsce, około 100 tys. kilometrów rocznie. Teraz tylko głównie
    > Warszawa, nie jeżdżę już po różnych Pipidówkach, nawigacja nadal mi
    > niepotrzebna, siedzi w schowku.

    Sie przydaje do omija korkow.

    > Nawet jeśli jadę poza miasto, w jakieś nieznane mi miejsce.

    Nawet w znane miejsce sie przydaje. Trase znam na pamiec ... a tu
    wypadek na drodze i trzeba omijac. Zanim wyciagne nawigacje ze schowka
    i odpale ...

    Choc prawde mowiac - do takiego planowania trasy to atlas lepszy.
    Albo komputer z telewizorem 4k

    >Przecież wszędzie są drogowskazy. Wystarczy rzut oka na mapę przed jazdą.

    No zartujesz. Rzut oka na mape - z Wroclawia do Stuttgartu jedzie sie
    caly czas autostradami przez Legnice, Zgorzelec, Drezno, Chemnitz,
    Hof, Norymberge, Heilbronn.

    No i jak miniesz Nyse, to drogowskazy cie pieknie poprowadza na
    kolejne miasta. Ba - bedziesz wracal, to nawet Niemcy ci drogowskaz na
    Wroclaw postawia,

    Ale we Wroclawiu ... Warszawa, Kudowa, Lubawka, Katowice, Budziska,
    Jedrzychowice ... tylko nie to, czego sie spodziewasz.

    Prosze bardzo - jedz
    https://goo.gl/maps/NvaQmTqxtjG2

    chyba ze cie nudza 3 km przez miasto, to zacznij tu
    https://goo.gl/maps/MV9EYWUFaW82

    A4 Legnica, Zgorzelec, Drezno ...

    Na szczescie cos sie zmienia.

    Ale wrocmy do starych czasow. Atlasy byly. Ale atlas pozycji nie
    pokaze. Wiesz ze masz skrecic w prawo za kawalek, widzisz droge w
    prawo, skrecasz ... to nie ta. (*)

    Atlas mial skale np 1cm=3km.
    Z uwagi na wieksza rozdzielczosc papieru, to jakos tak wygladalo

    https://www.google.com/maps/dir/50.5980595,19.147732
    6/50.4541175,18.2977942/@50.5359095,18.7474182,12z

    A w szczegolach trzeba np tak
    https://www.google.com/maps/dir/50.5980595,19.147732
    6/50.4541175,18.2977942/@50.5806187,18.8113138,18z
    https://www.google.com/maps/dir/50.5980595,19.147732
    6/50.4541175,18.2977942/@50.5301639,18.7157199,16z
    https://www.google.com/maps/dir/50.5980595,19.147732
    6/50.4541175,18.2977942/@50.4538887,18.5195539,17z

    Tego juz w atlasie nie zobaczysz.
    Podobnie jak nie zobaczysz nazw ulic w miastach.
    Choc takie pogladowe mapki miast na pol strony byly, z glownymi
    ulicami. Glownych miast.

    Nie mowie nie, czasem sie jakis pomocny drogowskaz pojawi. A czasem
    nie.
    https://goo.gl/maps/LKGSJCP8GZ52
    Chcemy do A4 w kierunku Opola
    Nastepne miasteczko na mapie - Nieswieze.
    Gdzies w tym miasteczku (Toszek) trzeba skrecic w lewo.
    Jedz.

    J.

    (*) testuje kiedys dwie nawigacje i one unisono "za 500m w prawo".
    Za chwile razem "za 200m w prawo". Juz widze te ulice, gdy jedna mowi
    "za 100m w prawo". Wot szutka.