  • Data: 2018-07-11 16:34:38
    Temat: Re: Navitel
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 11 lipca 2018 09:22:55 UTC-5 użytkownik RadoslawF napisał:
> [...]
    pietra i nie wie w ktory wyjazd wjechac aby trafic na te ulice z parkiem ktorej nazwy
    nie pamieta a chce uniknac wbicia sie w ulice z dworcem bo tam jest korek.

    nazywa ulica przy dworcu ktorej bym chcial uniknac (aby trzymac sie narracji z
    dyskusji). Niby sie da ale czasem trzeba zrobic dodatkowe kolko po parkingu aby
    wywnioskowac ktory wyjazd jest tym ktory nam pasuje. A drugie kolko to juz "zgubienie
    sie" bo jednak sie nie wiedzialo gdzie jechac.

    > Jak jestem w obcym terenie, nie znam miasta, parkingu też to wyjeżdżając
    > będę wiedział na jaką ulice chcę wyjechać. Jak ruszę zanim się tego
    > dowiem to jeżdżenie w kółko nie będzie bładzeniam a głupotą spowodowaną
    > brakiem myślenia.

    Bedzie bladzeniem. Ale nie powiedzial bym ze glupota. Moze raczej brakiem czasu na
    myslenie o tej czynnosci. Standardowy scenarusz ludzkiego zachowania jest taki ze
    zanim sie wsiada do auta to sie planuje gdzie i jak sie jedzie. Ale czasem czlowiek
    jest zajety (dzieci, zakupy, inne sprawy) i o tym nie mysli a jak juz wsiadzie do
    auta i sie skupi na tym to sie okazuje ze nie widzi gdzie jest, nie zwracal uwagi na
    wskazowki wiec albo wysiadzie i sie rozejrzy i zorientuje albo po prostu zrobi
    dodatkowe kolko.

    Jeden tu powie ze sie zgubil, drugi ze glupio postepuje a trzeci powie ze to
    standardowa sytuacja i nawigacja wtedy sie przydaje.

    Takie tam roztrzasanie ludzkich zachowan.

    Podsumowujac:
    Nawigacja fajna jest ale jak zwykle nawet najlepsze narzedzie mozna albo lepiej
    wykorzystac albo ulepszyc.
    I faktem jest ze zupelnie nie znajac miasta, wpisujac miejsce docelowe zazwyczaj
    nawet ciemny ludzik na miejsce dojedzie. O ile oczywiscie nie pomyli sie i nie
    wybierze innej miejscowosci o tej samej nazwie :)
    Ale ogolnie nawigacje dzis dzialaja nad wyraz sprawnie i precyzyjnie.
    Nawet te bazujace na mapach osm.