  • Data: 2018-02-11 11:12:52
    Temat: Re: Nauka programowania FPGA
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2/11/2018 8:07 AM, Marek wrote:
    > Jakb mawiał Norwid "Bardzo mi z tego przyjemnie ale..." co z tego
    > postępu od 50 lat skoro np. najnowszy tv Samsunga potrzebuje "nagrzać
    > lampy" tak samo jak rubin sprzed 35 lat??

    Jaki to ma związek z FPGA? To tylko dziadostwo programistów embedded.

    > Więc co z tych mądrych testów, unitów, urewow, rrerwow, qrewow* skoro i
    > tak końcowy produkt nie działa, tak jak się tego oczekuje?

    Ponieważ konsument końcowy glosuje portfelem co w tym przypadku oznacza
    że kupi ładne, ale niekoniecznie dobre.

    Tak na marginesie kiedys zapytałem czemu mój telewizor wstaje 10 sekund.
    Dowiedziałem sie (na tej grupie) że jądro systemu musi znaleźć sobie
    wszystkie perfyferia. MUSI bo przecież jak inaczej. Innymi slowy widać
    tutaj wlasnie *dyletanta* który nie jest w stanie dostarczyć
    oprogramowania o sensownej jakości bo programiści embedded ciągle nie
    słyszeli o milionie rowiązań tego problemu tylko stosują te same
    dziadostwo to samo co zawsze i co gorsza sa na świecie ludzie którzy nie
    widza w tym żadnego problemu.

    Pytasz więc dlaczego rynek oprogramowania (w tym i HDL) jest taki
    gówniany. Bo ludzie gówniani, niereformowalni, zacofani, niedouczeni,
    religijni. Skoro jusz takie dygresje: odpalasz aplikację olx na
    androidzie i mam zatrzymania GUI na 5 sekund kiedy aplikacja przetwarza
    w tle jakieś zapytania. Miałem lepsza responsywnośc na 7MHz na Amidze.
    Dyletanctwo, dziadostwo. Jest wszechobecne.

    Dlatego w HDL masz obecnie taki nacisk na weryfikację. Aby te całe stada
    dyletantów były zmuszone dostarczyć implementację spelniającą
    specyfikację *mimo* wszystko. A to że specyfikacja nie kładzie nacisku
    na wydajność to należy rozmawiać z księgowymi.

    Nijak to wszystko jednak nie zmienia ogólnych trendow. Można tuptać
    nerwowo nogą, wymachiwac rekoma a świat idzie dalej w kierunku który
    raczej nie ma związku ze schematami poza kilkoma niszami.