    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Napięcie w linii telefonicznej
    Date: Sun, 30 Oct 2011 19:24:18 +0000 (UTC)

    Padre napisał:

    > Proste rozwiązanie, telefon ma homologację - masz ich tłumaczenia
    > w dupie i domagasz się naprawy linii, nie ma homologacji- oni mają
    > w dupie twoje żale.

    Telefon z homologacją to się nie może zepsuć?

    Z porad praktycznych mam jedną. Porządne bramki VoIP (np. Linksys
    SPA2102 i SPA3102) pozwalają na zaprogramowanie paramietrów prądu
    dzwonienia -- napięcia, częstotliwości i kształtu sygnału (trapez
    lub sinus), bo w róznych krajach obowiązują różne standardy. Można
    sobie takim emulatorem centrali przetestować aparat i zobaczyć na
    ile jest tolerancyjny.

    Z moim telefonem też coś się kilka miesięcy temu dziwnego porobiło,
    chyba po jakiejś burzy -- dzwonek urywał się nagle, jakby się dusił,
    nie zawsze wyświetlał numer. Jak *zmniejszyłem* napięcie dzwonienia,
    to mu czkawka przeszła. To dość nietypowa awaria, awarie dzwonka
    zdarzają się od czasu do czasu. (Co to jest "35V zmiennego zmierzone
    miernikiem"? Wartość średnia? No to się mniej więcej zgadza, podaje
    się międzyszczytową, i ta ma byc około 60V).

    --
    Jarek