  • 1. Data: 2011-10-30 12:11:23
    Temat: Napięcie w linii telefonicznej
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    Witam
    Jakie powinno być napięcie w sieci telefonicznej, takiej zwykłej domowej?
    Mam problem z TPSA, nie dzwonią mi telefony, oni twierdzą że jest OK bo ich,
    poklejone taśmą gruchoty testowe brzęczą, a mój normalny telefon milczy.
    Mierzyłem napięcie przy dzwonieniu do mnie, wychodzi max 35V zmiennego, na
    mój gust powinno być około 60V. Dobrze myślę? Mierzone miernikiem cyfrowym z
    pamięcią Vmax.

    Piotr

  • 2. Data: 2011-10-30 16:24:31
    Temat: Re: Napiecie w linii telefonicznej
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 30-10-2011 o 13:11:23 Piotr <p...@k...net.pl> napisał(a):

> [...]
    > Mam problem z TPSA, nie dzwonią mi telefony, oni twierdzą że jest OK bo
    > ich, poklejone taśmą gruchoty testowe brzęczą, a mój normalny telefon
    No właśnie że nie jest 'normalny' tylko bierze prąd z lini, jak za dużo
    weźmie to centrala interpretuje to jako podniesioną słuchawkę.
    ZAłóż sobie gruchota albo wymienń na inny i będzie działać.

    Mierzyłem napięcie przy dzwonieniu do mnie, wychodzi max 35V
    > zmiennego, na mój gust powinno być około 60V. Dobrze myślę?
    Dobrze, ale to wina twojego telefonu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2011-10-30 16:43:54
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

> [...]
    weźmie to centrala interpretuje to jako podniesioną słuchawkę.
    ZAłóż sobie gruchota albo wymienń na inny i będzie działać.

    Nie mam ochoty na gruchota, mam fajny zestaw z czterema słuchawkami,
    działało to dobrze, jakies dwa tygodnie temu przestało.

    Mierzyłem napięcie przy dzwonieniu do mnie, wychodzi max 35V
    > zmiennego, na mój gust powinno być około 60V. Dobrze myślę?
    Dobrze, ale to wina twojego telefonu.

    Niby jak??? Mierzyłem bez niczego podłączonego do linii.

    > Mierzone miernikiem cyfrowym z pamięcią Vmax.

    Poza tym wszystko działa normalnie, jeśli zadzwonię do siebie z komórki i
    podniosę słuchawkę to jest normalne połączenie, dzwonić na zewnątrz też
    można normalnie.

    Piotr
    GG: 382438

  • 4. Data: 2011-10-30 18:04:28
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Jakie powinno być napięcie w sieci telefonicznej, takiej zwykłej domowej?

    Nie pamiętam już., ale więcej jak 40V (chyba 42 lub 48V)
    Możliwe że teraz może być niższe - 38V.

    > Mam problem z TPSA, nie dzwonią mi telefony, oni twierdzą że jest OK bo
    > ich, poklejone taśmą gruchoty testowe brzęczą, a mój normalny telefon
    > milczy.

    To wygląda na uszkodzony telefon...

    >Mierzyłem napięcie przy dzwonieniu do mnie, wychodzi max 35V
    > zmiennego, na mój gust powinno być około 60V. Dobrze myślę?
    Dobrze, ale to wina twojego telefonu.

    Raczej wina miernika.
    Powinno być 60V zmiennego, ale składowa stała 40V nadal jest obecna na
    linii.

    > Mierzone miernikiem cyfrowym z pamięcią Vmax.
    Dla pewności mierzyłbym przez kondensator, chyba że znasz swój miernik.

    --
    Desoft

  • 5. Data: 2011-10-30 18:15:27
    Temat: Re: Napięcie w linii telefonicznej
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-10-30 13:11, Piotr pisze:
> [...]
    > milczy. Mierzyłem napięcie przy dzwonieniu do mnie, wychodzi max 35V
    > zmiennego, na mój gust powinno być około 60V. Dobrze myślę? Mierzone

    Proste rozwiązanie, telefon ma homologację - masz ich tłumaczenia w
    dupie i domagasz się naprawy linii, nie ma homologacji- oni mają w dupie
    twoje żale.

  • 6. Data: 2011-10-30 19:24:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Padre napisał:

    > Proste rozwiązanie, telefon ma homologację - masz ich tłumaczenia
    > w dupie i domagasz się naprawy linii, nie ma homologacji- oni mają
    > w dupie twoje żale.

    Telefon z homologacją to się nie może zepsuć?

    Z porad praktycznych mam jedną. Porządne bramki VoIP (np. Linksys
    SPA2102 i SPA3102) pozwalają na zaprogramowanie paramietrów prądu
    dzwonienia -- napięcia, częstotliwości i kształtu sygnału (trapez
    lub sinus), bo w róznych krajach obowiązują różne standardy. Można
    sobie takim emulatorem centrali przetestować aparat i zobaczyć na
    ile jest tolerancyjny.

    Z moim telefonem też coś się kilka miesięcy temu dziwnego porobiło,
    chyba po jakiejś burzy -- dzwonek urywał się nagle, jakby się dusił,
    nie zawsze wyświetlał numer. Jak *zmniejszyłem* napięcie dzwonienia,
    to mu czkawka przeszła. To dość nietypowa awaria, awarie dzwonka
    zdarzają się od czasu do czasu. (Co to jest "35V zmiennego zmierzone
    miernikiem"? Wartość średnia? No to się mniej więcej zgadza, podaje
    się międzyszczytową, i ta ma byc około 60V).

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2011-10-30 19:35:29
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2011-10-30 19:15, Padre pisze:

    > Proste rozwiązanie, telefon ma homologację - masz ich tłumaczenia w
    > dupie i domagasz się naprawy linii, nie ma homologacji- oni mają w dupie
    > twoje żale.

    To, że jest homologowany nie znaczy, że jest sprawny...
    Poza tym sygnał dzwonienia OIDP to 25Hz. Pytanie co pokazuje miernik
    przy takiej częstotliwości. O ile w ogóle to jest sinus.

    --
    Michal

  • 8. Data: 2011-10-30 20:34:15
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Piotr <p...@k...net.pl> napisał(a):

    Telefon do teczki i przetestuj u znajomych którzy mają TPSA - najlepiej u
    sąsiadów (ta sama centrala) i w innej dzielnicy (inna centrala).
    Można też sprawdzić twój aparat u kogoś, kto ma np. modem od kablówki.

  • 9. Data: 2011-10-30 20:36:35
    Od: "Krzysztof" <t...@n...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > milczy. Mierzyłem napięcie przy dzwonieniu do mnie, wychodzi max 35V
    > zmiennego, na mój gust powinno być około 60V. Dobrze myślę? Mierzone
    A sprawdzał telefon na innej linii ? Zacznij od tego - telefon może być
    uszkodzony....

  • 10. Data: 2011-10-30 21:14:25
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Piotr napisał:
> [...]
    > milczy. Mierzyłem napięcie przy dzwonieniu do mnie, wychodzi max 35V
    > zmiennego, na mój gust powinno być około 60V. Dobrze myślę? Mierzone

    http://www.hurt-tp.pl/prt/pl/operatorzy/oferta_krajo
    wa/wym_tech/
    patrz na dostęp analogowy, punkt 6.4.1.1
    Częstotliwość 25 lub 50Hz. W centralach, z którymi miałem do czynienia
    było tylko 50Hz. Nie wiem czy jeszcze któreś miejskie centrale mają 25Hz.
    Napięcie zmienne sinus maksimum do 90V, nałożone na składową stałą 48
    lub 50V. Między napięciem skutecznym dla sinusa a szczytowym może być
    bardzo duża różnica. Wszystko zależy od możliwosci miernika. Składowa
    stała jest ciągle w trakcie dzwonienia i między dzwonieniem. Prąd
    dzwonienia to około 25mA. Najłatwiej ocenić napięcia przy pomocy
    oscyloskopu.
    Jeszcze łatwiej poprosić sąsiada o pożycznie jego działającego telefonu,
    wpiąć na samym początku instalacji, przed jakimiś rozgałęźnikami,
    splitterami do neostrady itp. i zadzwonić. Reszta instalacji ma być
    odcięta.
    Maciek