  • Data: 2011-10-30 21:14:25
    Temat: Re: Napięcie w linii telefonicznej
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Piotr napisał:
    > Witam
    > Jakie powinno być napięcie w sieci telefonicznej, takiej zwykłej domowej?
    > Mam problem z TPSA, nie dzwonią mi telefony, oni twierdzą że jest OK bo
    > ich, poklejone taśmą gruchoty testowe brzęczą, a mój normalny telefon
    > milczy. Mierzyłem napięcie przy dzwonieniu do mnie, wychodzi max 35V
    > zmiennego, na mój gust powinno być około 60V. Dobrze myślę? Mierzone
    > miernikiem cyfrowym z pamięcią Vmax.

    http://www.hurt-tp.pl/prt/pl/operatorzy/oferta_krajo
    wa/wym_tech/
    patrz na dostęp analogowy, punkt 6.4.1.1
    Częstotliwość 25 lub 50Hz. W centralach, z którymi miałem do czynienia
    było tylko 50Hz. Nie wiem czy jeszcze któreś miejskie centrale mają 25Hz.
    Napięcie zmienne sinus maksimum do 90V, nałożone na składową stałą 48
    lub 50V. Między napięciem skutecznym dla sinusa a szczytowym może być
    bardzo duża różnica. Wszystko zależy od możliwosci miernika. Składowa
    stała jest ciągle w trakcie dzwonienia i między dzwonieniem. Prąd
    dzwonienia to około 25mA. Najłatwiej ocenić napięcia przy pomocy
    oscyloskopu.
    Jeszcze łatwiej poprosić sąsiada o pożycznie jego działającego telefonu,
    wpiąć na samym początku instalacji, przed jakimiś rozgałęźnikami,
    splitterami do neostrady itp. i zadzwonić. Reszta instalacji ma być
    odcięta.
    Maciek