eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNapięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
    From: Krystek <s...@k...art.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do
    UPS?
    Date: Sat, 6 Jul 2024 19:30:05 +0200

    On 2024-07-05 18:20, J.F wrote:

    > [...]
    >
    > Mogło tak być, tylko UPS powinien być na to odporny.
    > Rozładowuje do jakiegoś napięcia, wyłacza się, potem ładuje.
    >
    > Musiałoby prądu nie być ze dwa tygodnie, to może by się rozładowaly
    > ponizej limitu.

    > Też tak mogło być, tylko nie wiem czy by tak łatwo wykrył zwarcie
    > celi. Gdzieś chyba dopiero po dłuższym czasie ładowania.
    >
    > A próbowałes je naładować?
    > Rzeczywiscie zwarta cela, czy po prostu rozładowane?

    Nie mam czym ich naładować, w tym sęk. Nie mam prostownika żadnego. Poza
    tym 5 lat i tak minęło (jak jeden dzień) to szkoda się z nimi bawić. UPS
    rozłączony i czeka(m) na nowe akumulatory.

    > No ale nie wiesz, czy nie było wyłączenia, czy wiesz ?

    Nie wiem. UPS stoi w takim miejscu, że widać włączone podświetlenie
    ekranu, ale ciężko dojrzeć, czy pokazuje ładowanie baterii.

    9-zasilanie-awaryjne-pieca-inwerton-ups-sinus-1000-d
    c12v.html>

    > To chyba nie tylko do PV - awaria będzie, dwa dni bez prądu,
    > gaz/węgiel jest, a w domu zimno, bo piec bez prądu nie działa :-(
    >
    > A na zwykłym UPS pompa halasuje, a akumulatorek starcza na krótko :-(
    > Hałasuje, ale się jednak kreci, więc może jednak zwykły Ups plus
    > samochodowy aku.

    laczenia-zewnetrznych-akumulatorow-ProSinus2000-BIAL
    Y-/466>

    > Ale praktycznie do każdego podłączysz zewnętrzny aku.
    > Co najwyzej będzie go długo ładował, albo szybko rozwali, tzn w 2-5
    > lat :-)

    Prędzej nie doładuje i rozwali. A gdy przyjdzie co do czego to nie
    będzie potrafił zassać energii do podtrzymania urządzeń.

    > Samochodowy rozruchowy akumulator wytrzyma niedużo rozładowań.
    > Ale też zazwyczaj jest ich niedużo, bo prąd zawsze jest.
    >
    > No i jak myślisz o 100W, to i niedużo godzin wytrzyma.
    > Moze jednak generator spalinowy kupic, lub trzymac w rezerwie gotówkę
    > na zakup, w razie dłuższej awarii.

    Panie, gdzie agregat prądotwóczy w bloku? Nawet gdyby na balkonie go
    odpalić w dzień to hałas pieroński ;)

    > A trzeba by jeszcze przetestować z lodówką - pozwoli na rozruch
    > agregatu, czy się wyłaczy, bo przeciążenie.
    > No chyba, ze nie chcesz lodówki zabezpieczać.

    Nie. Lodówki nie zabezpieczam UPS-em. Mam do niego podpięte zewnętrzne
    zasilacze (kostki) od tunera tv, konsoli i tunera, tv (instrukcja
    podaje, że 55W pobiera TV podczas typowej pracy), zasilacz komputera, na
    którym pracuję (max 65 zasilacza, sam komputer pobiera do 45W - taki, o
    -
    <https://amso.pl/product-pol-233834-Lenovo-ThinkCent
    re-M92p-Tiny-i5-3470T-2x2-9GHz-8GB-240GB-SSD-DVD-Win
    dows-10-Home.html>),
    monitor (max 50W), drugi monitor - nowszy, więc energooszczędniejszy
    (producent podaje 25W max) + drugi komputer z zasilaczem 200W. Całość
    zestawu nigdy nie przekraczała 450W, a pobór mocy wymienionych urządzeń
    zaokrągliłem w górę. To tylko do ochrony elektroniki w jednym pomieszczeniu.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne