eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNapięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
  • Data: 2024-07-17 14:09:12
    Temat: Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 Jul 2024 22:51:47 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 16.07.2024 o 16:26, J.F pisze:
    > [...]
    >
    > Moja mama pracowała kiedyś w laboratorium "Centry" i tam ciągle były
    > robione badania +/- 30 lat temu...więc mi opowiadała i nawet znosiła do

    Ale takie badawczo-rozwojowe, czy bardziej kontrola jakosci produktĂłw
    i materiałów?

    Komuna powołała CLAiO, i to chyba gdzies przy Centrze było.

    > domu ciekawe eksponaty...ale 30 lat temu nie było tej technologii co
    > teraz i tych odkryć. Teraz ryją tam sztaby ludzi...bo mam kolegę w
    > Exide, który ciągnie ten temat :)

    Dobry akumulator to worek złota. Więc ryją.

    Ale obawiam się, ze ołowiowe to juz poza głównym kierunkiem badań.
    Nie rokują :-)

    > j/w Teaz jest lekko inaczej w sensie "dopuszczenia do produkcji
    > masowej"...i to się również realizuje, bo bazując nawet na starych
    > rozwiązaniach, zmodyfikowanych niewiele, już się uzyskuje 100% lepsze
    > efekty.

    Czytało sie o ogniwach paliwowych na alkohol, na gaz ziemny,
    SOHC, o akumulatorach Na-ion, Na-S ... i czyta się dalej.
    Materia jest oporna, a doniesienia prasowe optymistyczne.

    No ale kiedys, z 50 lat temu, tak się czytało o Li-ion, a jednak
    weszły do produkcji :-)

    Nawet dobre ogniwo paliwowe na wodĂłr jest chyba wyzwaniem, tzn mam na
    mysli wysokiej sprawnosci, trwałe i tanie.

    > Ja sobie jednak czasem eksperymentuję. Kombinowałem kiedyś, złożyć
    > baterię "doziemną" w sensie na działce, w kuwetach, w ziemi/betonowa
    > zalewka...zasadową, bo mnie wkurwiały akumulatory produkcyjne. Jak
    > odkryłem źródełko baterii używanych w BTS za niewielką cenę to mi
    > przeszło. Nie wiem co w nich siedzi ale nawet 20 lat im nie straszne,
    > jeśli zapewni się odpowiednią obsługę.

    A u UPS ciągle ołowiowe, o kilku latach trwałosci :-(

    J.