eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNapięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
  • Data: 2024-07-16 15:27:54
    Temat: Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.07.2024 o 12:12, J.F pisze:

    > Bylo pisac, żebym poczytał szczegółowe parametry.

    To jak? Podaję linka i nie czytasz? Link jest po to abym nie kopiował :>

    > No, i to byłoby chyba za duzo, ale możliwe, ze potem obniża.

    Obniża, widać nie łapiesz tego "mechanizmu".

    > 14 brzmi ciekawie, ale co to BOOST ?

    Dojebanie. Korelacja napięcia z pojemnością danego akumulatora daje
    dokładnie wyliczony prąd ładowania, który początkowo może być duży ale
    później automatyka go stabilizuje niżej.

    > Ale to juz aku rozładowane. I wtedy zaczyna się zasiarczanie.

    To jest ustawiane w "menu" a 11,8V nie jest głębokim rozładowaniem.

    > Hm, jak to rozumiec?
    > Odbiorników nie podłaczy póki nie osiągnie choć 11.4V ?

    Bo z logiką to Ty się jeszcze nie poznałeś. Kiedy MPPT odłączy
    odbiorniki, to ich nie podłączy na powrót jeśli nie będzie odpowiedniego
    napięcia akumulatora, żeby go nie ujebać głęboko.
    [...]
    > Śmiem twierdzić, ze obecność maty szklanej na elektrochemię nie
    > wpływa. Mylę się?

    Nie, nie mylisz się. Z tego co wiem, to zmieniła się "masa czynna" bo
    coś dodali żeby się to tak nie zasiarczało. Ciągle kombinują. Co tydzień
    czytam o nowych aku w sensie budowy...odchodzą od litu teraz, poprawiają
    gęstość, ciężar i pojemność.

    > Z tego co pisze Varta:
    > -AGM mają niższą rezystancję wewnętrzną ... ciekawe czemu.
    > Wieksza powierzchnia płyt?
    > -kilka innych zalet, to IMHO pokłosie powyzszego.
    >
    > -mogą operować na częsciowym naładowaniu ... i znów jestem ciekaw,
    > czemu ...
    >
    > o odpornosci na przeładowanie nie piszą ... nieistotna, czy też nie
    > lubią?
    Kup&sprawdź :)

    --
    LordBluzg(R)??