  • Data: 2014-12-07 22:23:57
    Temat: Re: Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Zbych napisał:

    > Jak połączysz dysk lokalny z backupem na serwerze i z backupem serwera,
    > to redundancja jest jakby chyba trochę lepsza.

    Nie, nie jest lepsza. W praktyce nie ma jej wtedy wcale. Ileż to ja
    widziałem takich sieci, gdzie kupiono wypasione serwery z redundancją,
    macierzami i backupami (bo w naszej firmie bezpieczeństwo, to podstawa),
    a wszyscy wszystko trzymaja na pulpitach, zaś dyski serwerowe są całkiem
    puste. Pan prezes, to już zwłaszcza, bo jemu nikt nie podskoczy. Jak
    potem zginie raport kwartalny, co na jutro ma być wysłany do GPW, to
    jest płacz i zgrzytanie zębów. Rzec można, że taka sytuacja, to reguła,
    a wyjątkiem jest roztropny admin, co jakoś poblokuje możliwość lokalnego
    zapisu i nawet prezesa się nie boi.

    Z tym że to tylko dane, a my tym razem o czymś więcej -- o zabezpieczeniu
    ciągłości działania sprzętu, a więc trzymaniu systemu operacyjnego
    w miejscu bardziej bezpiecznym od nabiurkowego peceta. XXI wiek mamy,
    elektronika, internety, a jak w tym cymbale prądowym siądzie ten no, dysk
    twardy:

    http://youtu.be/5AS-7tBrPEQ

    to wystarczy dać nową skrzynkę, wpisać gdzie potrzeba nowy adres MAC do
    konfigów i można pracować dalej nad ważnymi rzeczami, nie trzeba ręcznie.

    --
    Jarek