  • Data: 2014-12-07 22:22:54
    Temat: Re: Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/07/2014 09:57 PM, Zbych wrote:

    > Jak ci zasilacz puści dyski z dymem, to żaden raid nie pomoże.

    Jak się kupuje Codegeny czy inne Tracery za 20zł, to może i tak jest.
    Używam wielu komputerów od wielu lat, parę zasilaczy padło w tym czasie,
    ale żaden nie zrobił szkody większej niż spalona płyta główna.
    A jak nie masz backupu, to sam jesteś sobie winien :-)

    > Tylko w przypadku awarii takiego serwera dyskowego padają ci wszystkie
    > komputery bezdyskowe i masz przestój. A jak masz dysk w każdym kompie,
    > to najwyżej nie zrobisz sobie dziś backupu na swój serwer dyskowy.

    Czyli trzymasz serwer z dyskami, żeby mielił powietrze. Dodatkowo
    trzymasz dyski w komputerach, żeby zjadały prąd. A jak padnie dysk w
    kompie to i tak masz dzień przestoju na reinstalacje wszystkiego.

    Jak sytuacja 'mam przestój' powoduje realne straty, to mam wtedy 2
    serwery z macierzami, które dane replikują real-time i automatycznie się
    przełączają w razie awarii co daje co najwyżej kilka sekund downtime.

    Ale jak ktoś lubi tracić czas na instalację wszystkiego od zera po
    padzie jednego dysku, to przecież nie mogę tego zabronić :-)

    A powiem Ci, mając spore próbki ze skali kilkuset serwerów i wielu lat,
    że najczęściej padają dyski, później ram, czasem płyty główne, a reszta
    to margines. Więc całkiem rozsądne jest zabezpieczanie się przed
    najczęściej występującą sytuacją zamiast nic nie robienia 'bo i tak
    zasilacz wszystko spali'.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg