  • 11. Data: 2017-11-01 11:05:15
    Temat: Re: Najbardziej nierdzewne
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-10-31 o 22:01, Maciek pisze:
    > Który z samochodów od dużych kompaktów po klasę średnią z lat powiedzmy
    > 1999-2010 jest najbardziej odporny na korozję?
    > Tak, żeby można było mieć niemal pewność, że tylko egzemplarze powypadkowe
    > będą gnić?

    Wszystkie modele Audi i Passaty.

  • 12. Data: 2017-11-01 11:11:49
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > powiedzmy
    > 1999-2010 jest najbardziej odporny na korozję?
    > Tak, żeby można było mieć niemal pewność, że tylko egzemplarze

    Corolla - okularnik, czyli do 2001. Miałem przez 9 lati nalakierze był
    JEDEN odprysk, który zresztą ładnie poczerniał. Zabezpieczenie podwozia
    też wzorowe. Późniejsze lakiery to niestety porażka.

    --
    Yogi(n)

  • 13. Data: 2017-11-01 11:18:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/31/2017 11:44 PM, Tomasz Pyra wrote:
    > W ogólności japońskie, w szczególności Hondy.

    Widziałem pod blokiem kila Civiców z lat 1995+ (bodaj wersja VI) i
    każdy, bez wyjątku, posiadał pordzewiała klapę przednia i tylną.
    Jednolicie brązowe, czasem z bąblami. Z uwagi na ilość nie przypuszczam
    aby to był przypadek. Do dzisiaj widuje Civice z tamtego okresu
    poderzanie błyszczące nowym lakierem. Czy japończycy coś dramatycznie
    naprawili od 2000 roku że nie rdzewieją tak żałośnie?

  • 14. Data: 2017-11-01 11:59:18
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 31.10.2017 Maciek <d...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > 1999-2010 jest najbardziej odporny na korozję?
    > Tak, żeby można było mieć niemal pewność, że tylko egzemplarze powypadkowe

    Peugeot 406 ma może nie najlepsze, ale naprawdę bardzo przyzwoite
    zabezpieczenia antykorozyjne i w tym przypadku zaryzykowałbym
    tezę o gniciu wyłącznie powypadkowych.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 15. Data: 2017-11-01 15:32:04
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Wszystkie modele Audi i Passaty.

    Passaty gówno prawda. Prawie w każdej FL-ce dziury wypadają w przednich błotnikach
    regularnie za sprawą głupiej gąbki która ściąga wilgoć:

    Usuwanie korozji z błotnika/malowanie
    https://www.youtube.com/watch?v=P4pY7VTN2bU

    P.S. Inna kwestia że taki błotnik wymienić to małe piwo.

    Endriu

  • 16. Data: 2017-11-01 15:33:37
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

> [...]
    > 1999-2010 jest najbardziej odporny na korozję?
    > Tak, żeby można było mieć niemal pewność, że tylko egzemplarze powypadkowe

    Od zawsze Citroeny słyną z tego, że mają pancerne blachy.

    Endriu

  • 17. Data: 2017-11-01 15:45:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.11.2017 o 11:18, Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > każdy, bez wyjątku, posiadał pordzewiała klapę przednia i tylną.
    > Jednolicie brązowe, czasem z bąblami. Z uwagi na ilość nie przypuszczam

    Wiesz. Civic to takie miejskie BMW. Może wszystkie tłuczone;)

    > Czy japończycy coś dramatycznie
    > naprawili od 2000 roku że nie rdzewieją tak żałośnie?

    Nie wiem - Accord praktycznie nie rdzewiał (poza drzwimi obtartymi do
    głóej blachy, ale też na wylot przez pięć czy szeć lat nie przerdzewiały
    (a wydaje się, że powinny;) Po 15 latach zaczął pod uszczelkami
    rdrzewieć, ale tam się po prostu wilgotna ziemie z różnych śmieci zrobiła;)

    Shrek

  • 18. Data: 2017-11-01 16:30:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/1/2017 3:45 PM, Shrek wrote:
    > Wiesz. Civic to takie miejskie BMW. Może wszystkie tłuczone;)

    Znałem 2 właścicieli. Pytałem więc bo zastanawiałem się nad kupnem
    jakiejś Hondy. Albo machnięcie ręką z rezygnacją albo klniecie na
    "jakośc japończyka". Stłuczek nie było. Pytałem też znajomeg lakiernika,
    powiedzial że nie maluje Civiców bo co pomaluje to za chwile ktoś z
    reklamacją wraca i szkoda roboty, niech szukają innego frajera. Być może
    problem tyczył tamtych modeli a obenie jest lepiej.

    Na marginesie, taki problem typu "co klapa to brązowa" widzałem kilka
    lat temu na Focusach w pierwszej wersji. Po obejrzeniu koło dziesięciu
    sztuk skutecznie się wyleczyłem z Focusa.

    Mógłbym zasugerować że inny sąsiad ma 20 letnią Nubirę z oryginalnym
    lakierem. Ale gdzieś czytałem że to obciach pokazać się ładną Nubirą, za
    to taka przymglona na brazowo Honda ... ;)

  • 19. Data: 2017-11-01 17:04:55
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-11-01 o 08:37, Shrek pisze:
    > Accord 2001 dopiero teraz zaczął rdzewieć gdzieś pod uszczelkami i tam
    > gdzie drzwi obiłem 5 lat temu. Z tym że ja o niego wogóle nie dbam, więc
    > jakbym dbał to pewnie nie byłoby śladu korozji.

    Co rozumiesz pod pojęciem dbanie?
    Coroczne mycie podwozia po zimie i konserwacja podwozia co parę lat?

    Pewien fachowiec ;-) zachwala takie postępowanie.

    Tylko czy to ma sens ekonomiczny - 30 tys. za taką podobno dobrą
    konserwację a nie pochlapanie "barankiem"?

    Mam na myśli auta warte ok 10 tys.

  • 20. Data: 2017-11-01 17:06:17

    W dniu 2017-11-01 o 08:50, t-1 pisze:
    > Cynkowane Audi.

    Hmmm Ocynkowane audi 80 to podobno jest skarb :-)