    From: "Wiewior" <j...@t...cy>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Nagrywanie na PVR i DVD
    Date: Wed, 27 May 2009 07:56:03 +0200
    <gvgato$cj$1@polsl.pl> <gvgli1$arn$1@inews.gazeta.pl>
    <gvgm58$cig$1@polsl.pl> <gvgmp6$mms$1@news.onet.pl>
    <gvgofu$eul$2@polsl.pl> <gvgons$t4r$1@news.onet.pl>
    <gvgp80$fpk$1@polsl.pl> <gvgs51$7qu$1@news.onet.pl>
    <gvgs9d$iqo$1@polsl.pl> <gvgsve$a4i$1@news.onet.pl>
    <gvh1d3$ntk$1@polsl.pl> <gvh300$79c$1@inews.gazeta.pl>
    <gvh383$pf8$1@polsl.pl> <gvh3ep$93f$1@inews.gazeta.pl>
    <gvh5dr$r7j$1@polsl.pl> <gvh62r$k6u$1@inews.gazeta.pl>
    <gvhc4h$od$2@polsl.pl> <gvhcsk$nsd$1@inews.gazeta.pl>
    <gvhj2s$6gk$2@polsl.pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gvhj2s$6gk$2@polsl.pl...
    > I tu się zgodzę. Ale w którymś z poprzednich postów było, że bez różnicy,
    > czy puścić sygnał przez RGB czy nie (w domyśle Composite). I o ile mogę
    > się zgodzić, że oba połączenia są analogowe, ergo w jakiś sposób psują
    > sygnał, o tyle nie mogę się zgodzić, że ich wpływ jest taki sam, a to
    > sugerowałeś pisząc "bez różnicy".

    Owszem, bez różnicy, bo tak czy siak strata jakości będzie. I na to sie nic
    nie poradzi.

    > A co do kompresji w sensie informatycznym, to w analogowej TV opartej na
    > systemie PAL jakoś jej nie widzę. Chyba, że wynika z użycia kompresji w
    > części cyfrowej wcześniej, ale to osobna sprawa.

    Jak osobna? Nadajnik naziemny (analogowy) robi dokładnie to samo co Twój PVR
    wysyłając sygnał na wyjścia analogowe. Fakt, że jakość raczej porównywalna z
    composite, ale zasada dokładnie ta sama. Choć w sumie nadajnik ma jednak
    lepsze "bebechy" niż Twój PVR. W obu przypadkach (nadajnik i PVR) źródłem w
    99% przypadków jest ten sam sygnał satelitarny.

    > Każda technika przesyłu ma jakieś ograniczenia.

    To może wreszcie skumasz, o co chodzi w połączeniach analogowych między PVR
    i DVD?

    > Zaszumionego i zakłóconego, czy z artefaktami pochodzącymi z
    > wcześniejszych kompresji? Bo IMO to nie to samo.

    No to zilustruj różnice na przykładach i wykaż, że zmiany przepływności
    potrzebnej do zakodowania takiego sygnału są inne w każdym z przypadków.

    --
    Wiewior
    j...@t...cy