  • Data: 2009-05-27 18:35:48
    Temat: Re: Nagrywanie na PVR i DVD
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kot Prezydenta" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gvjr0g$5b8$1@inews.gazeta.pl...
    > Nie piszesz też że sie zgadzasz ;-) A sens ma, mastering którego wynikiem
    > jest materiał jaki dostają telewizje, np filmy to wynik pracy małego
    > procesorka w nagrywarce tylko wyspecjalizowanego w tym studia, gdzie
    > szczegółowej obrobce poddawane sa małe fragmenty np. filmu i trwa to z
    > tego co mi widomo sporo czasu, wielokrotnie dłużej niż czas trwania
    > projekcji.

    Z tym pozwolę się sobie nie zgodzić. Nadawcy dostaja materiał w formacie
    małostratnym, albo i bezstratnym. Więc tu cała teoria dotycząca wielu
    przebiegów itp. raczej nie ma zastosowania. Co innego w przypadku authoringu
    DVD czy BR.
    Poza tym cały sprzęt studyjny też pracuje w czasie rzeczywistym, więc nie ma
    miejsca tu miejsca na zbyt zaawansowany mastering.
    Samo kodowanie materiału przy emisji też jest robione w locie. Rzecz w tym,
    że po pierwsze źródłem jest sygnał cyfrowy, po drugie, że sygnał jest bez
    kompresji (lub z niewielką); po trzecie, że "kostka" w koderze może mieć
    ciut lepsze parametry niż ta w domowej nagrywarce.

    --
    Wiewior
    j...@t...cy