  • 11. Data: 2013-02-03 20:45:40
    Temat: Re: Na złość Rostowskiemu - Tesla Model S 150k pln ?
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 03.02.2013 20:29, wowa wrote:

    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > A czy to wina ludzi, że olewają debilne ograniczenia?

    Tak. Jakby ich nie olewali to by można było naciskać na "władzę" że
    trzeba podnieść ograniczenie, bo przejazdu właściwie nie ma. A tak to
    wszyscy i tak jadą niezgodnie z przepisami i raz na jakiś czas zapłacą.

    > Znaki są bardziej
    > restrykcyjne niż kilkadziesiąt lat nazad.

    A wypadków mniej.

    > A przecież mamy lepsze auta
    > które trzymają się drogi.

    I coraz więcej kierowców na drogach.

    > Można zrobić jak w Bułgarii czy Rumuni, Przed
    > zakrętami był (jest?) znak INFORMUJĄCY (taki na niebieskim prostokącie)
    > o zalecanej szybkości. A ty se jedź ile chcesz :)

    Ok, ale najpierw trzeba nauczyć (wytresować) ludzi, że ograniczenia
    trzeba przestrzegać. Bo aktualnie bardzo częste jest "bezpiecznie jest
    do 110 więc postawimy 70 to raczej nie przekroczą 100".

    > Jak wylecisz z drogi
    > to twój problem.

    Nie do końca - za leczenie płaci się z budżetu.

    Michoo

  • 12. Data: 2013-02-03 21:13:51
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-02-03 20:45:40 +0100, Michoo <m...@v...pl> said:

    > Ok, ale najpierw trzeba nauczyć (wytresować) ludzi, że ograniczenia
    > trzeba przestrzegać.

    Czyli jesteś przeciwko normalnemu i prawidłowemu oznaczeniu dróg, bo
    najpierw trzebaby je prawidłowo i normalnie oznaczyć?
    Ciekawe...

    --
    Bydlę

  • 13. Data: 2013-02-03 21:48:14
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 03.02.2013 21:13, Bydlę wrote:

    > Czyli jesteś przeciwko normalnemu i prawidłowemu oznaczeniu dróg,

    Nie. Jestem za normalnym i prawidłowym oznaczeniem dróg.

    > bo
    > najpierw trzebaby je prawidłowo i normalnie oznaczyć?

    Bo najpierw ludzi muszą zrozumieć, że jak jest 70 to nie przekracza się 80.

    Michoo

  • 14. Data: 2013-02-03 22:52:18
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 3 lutego 2013 21:48:14 UTC+1 użytkownik Michoo napisał:

    > Nie. Jestem za normalnym i prawid�owym oznaczeniem dr�g.

    > Bo najpierw ludzi musz� zrozumie�, �e jak jest 70 to nie przekracza si� 80.
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Michoo

    To nie do końca jest tak że jak jest 70 to pewnymi samochodami nie da się 140. Da się
    i do tego bezpiecznie. Trzeba pamiętać że nie tylko dobre ( nie w znaczeniu że
    niedobre=popsute, niesprawne) samochody są w użyciu. BMW przejedzie ale autobus już
    nie. A nie mogą postawić dwóch znaków. Jeden dla autobusów 40 a dla osobowych 80. Bo
    na bank w pewnym momencie osobowy wbije się w dużo wolniej jadący autobus. Często
    jest tak że na dobrej drodze jest niby bez sensu postawione drastyczne ograniczenie.
    Niby łagodny zakręt i tylko 40. Ale za zakrętem jest wyjazd z jakiejś podrzędnej
    drogi. Przy niekorzystnym zbiegu okoliczności przy szybkości większej niż 40 ten co
    będzie wyjeżdżał z drogi za zakrętem musi zostać trafiony. Teraz mało jeżdżę. Ale
    jakiś czas temu zdarzało mi się więcej jeździć. Przez jakiś czas zwracałem uwagę na
    znaki ograniczające prędkość. Zwłaszcza na takie co niby tak z dupy nie wiadomo po co
    są postawione. W dzieięćdziesięciu procentach w niedużej odległości za znakiem było
    jakieś chujozolstwo. Wyjazd ze stacji benzynowej, przejście dla pieszych,
    skrzyżowanie z drogą co ją trudno nazwać drogą, wyjazd z jakiejś firmy, szkoła,
    knajpa. A w tych dziesięciu procentach mogłem nie zauważyć co za niespodzianka mnie
    czeka.

  • 15. Data: 2013-02-04 00:38:00
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 03.02.2013 22:52, k...@g...com wrote:
    > To nie do końca jest tak że jak jest 70 to pewnymi samochodami nie da
    > się 140. Da się i do tego bezpiecznie.

    Bezpiecznie - to zależy dla kogo. Mamy w poznaniu ulicę Zamenhofa a na
    niej "najniebezpieczniejsze przejście w Poznaniu". Jest to ładna prosta,
    2 jezdnie po 2 pasy. Ograniczenie jak na zabudowanym, ale większość
    jedzie 70-80. No i jest przejście dla pieszych, na którym tak ze 2 razy
    w roku ktoś zginie, bo pan zapierdalacz pojedzie 140. Nie ma fizycznej
    możliwości, żeby przy tej prędkości zobaczył w porę pieszego, a i pieszy
    raczej nie oceni prawidłowo w takiej sytuacji prędkości samochodu. No
    ale jest prosta, to trzeba zapierdalać.

    Miałem tam zresztą ze 2-3 lata temu sytuację, gdzie "chamsko" wszedłem
    na pasy widząc bolid w odległości ~200m. Zatrzymał się z piskiem opon za
    moimi plecami (byłem już od jakiś 2 sekund na chodniku, więc zrobił to
    tylko dla efektu) i rzucił tekstem który jest po prostu klasą samą w sobie:

    "JAK WIDZISZ, ŻE KTOŚ ZAPIERDALA TO SIĘ NIE WPIERDALAJ NA PASY"

    na moją nieśmiałą sugestię, że go chyba pojebało chciał przejść do
    rękoczynów, niestety żona go powstrzymała.

    > Trzeba pamiętać że nie tylko
    > dobre ( nie w znaczeniu że niedobre=popsute, niesprawne) samochody są
    > w użyciu. BMW przejedzie ale autobus już nie.

    Autobusy zazwyczaj jeżdżą wolniej.

    > A nie mogą postawić
    > dwóch znaków.

    Na trasie Poznań-Bydgoszcz kojarzę przynajmniej 2 miejsca gdzie są na
    terenie miejscowości osobne ograniczenia dla ciężarowych i osobowych...

    > Jeden dla autobusów 40 a dla osobowych 80. Bo na bank w
    > pewnym momencie osobowy wbije się w dużo wolniej jadący autobus.

    A to teraz sytuacja jest inna? Autobus jedzie bezpiecznym dla autobusu
    40, ktoś za późno to zauważa i dup.

> [...]
    > zbiegu okoliczności przy szybkości większej niż 40 ten co będzie
    > wyjeżdżał z drogi za zakrętem musi zostać trafiony.

    Tylko niestety mało kto na to zwraca uwagę - to raz. Po drugie to jeżeli
    nie ma tam też niebieskiej tabliczki to mało kto pewnie zwalnia poniżej
    60-70. (I pewnie mogłoby tam być spokojnie np. 60, tylko znowu -
    kierowcy musieli by go przestrzegać.) I jeszcze jedno - mogli razem z
    tym ograniczeniem nie poskąpić na informację o skrzyżowaniu z
    podporządkowaną.

    > A w tych dziesięciu procentach mogłem
    > nie zauważyć co za niespodzianka mnie czeka.

    Z 2 strony zdarzają się "lasy zabudowane" ciągnące się po kilka km. Niby
    tylko kilka minut straty, ale wkurza.

    Michoo

  • 16. Data: 2013-02-04 00:45:26
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2013 00:38:00 UTC+1 użytkownik Michoo napisał:

> [...]
    >
    > podporządkowaną.

    > Z 2 strony zdarzają się "lasy zabudowane" ciągnące się po kilka km. Niby

    Ale to o to chodzi że jak nie ma nikogo na pasach to da się pewno i 200 jechać. Tylko
    nie wiadomo czy ktoś na tych pasach jest, czy zdąży uciec czy dobrze oceni odległość
    i nie wejdzie na jezdnię. Przy pięćdziesięciu ma prawie gwarancję że nic mu się nie
    stanie jak będzie przechodził.

  • 17. Data: 2013-02-04 01:03:44
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > podporządkowaną.

    > Z 2 strony zdarzają się "lasy zabudowane" ciągnące się po kilka km. Niby

    Jeszcze o tych lasach i polach zabudowanych. Ty znasz przepis że jak jest teren
    zabudowany to jakaś ustawowa prędkość. To że w terenie zabudowanym może być
    podniesiona znasz z doświadczenia. Daję sobie kutasa w talarki pociąć że ci co
    decydują o ustawieniu znaków też mają swoje przepisy. Ty ich znać nie musisz, nie
    Twoje małpy nie twój cyrk. A jak w tych przepisach stoi jak byk że teren zabudowany
    pokrywa się z granicą administracyjną? No to masz jechać przez puste pole tyle ile w
    terenie zabudowanym. I to jest głupota tych od znaków. Bo mogą kazać postawić znak np
    70. A potem 50 jak faktycznie zaczną się zabudowania. Ale oni maja to w dupie bo są
    ograniczeni umysłowo. Taki stan rzeczy to również wina kierowców. Powinni żądać
    wyjaśnień od ustawiaczy znaków dlaczego ustawiają jak ustawiają. Jak ich nikt nie
    ściga to robią jak robią. Ile razy zażądałeś wyjaśnienia w takiej sprawie. Bo ja ani
    razu. A może by trzeba było ich popytać. Druga sprawa to kim są ci ludzie od znaków.
    To nasi rodzice, dzieci, znajomi, sąsiedzi. Nie wzięli się z kosmosu, obce mocarstwo
    też ich nie przysłało. Dlaczego ich na drodze prywatnej nie opierdalamy za to co
    robią źle?

  • 18. Data: 2013-02-04 01:55:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Feb 2013 16:03:44 -0800 (PST), k...@g...com napisał(a):
> [...]
    > może być podniesiona znasz z doświadczenia. Daję sobie kutasa w talarki
    > pociąć że ci co decydują o ustawieniu znaków też mają swoje przepisy. Ty

    A jak najbardziej maja, szczegolowe ..

> [...]
    > zabudowanym. I to jest głupota tych od znaków. Bo mogą kazać postawić
    > znak np 70. A potem 50 jak faktycznie zaczną się zabudowania.

    Po pierwszym skrzyzowaniu 50 automatycznie obowiazuje, nie trzeba ustawiac.

    Ale najwyrazniej nie ma takiego przepisu, bo znaki terenu zabudowanego
    stoja roznie.

> [...]
    > ustawiają jak ustawiają. Jak ich nikt nie ściga to robią jak robią. Ile
    > razy zażądałeś wyjaśnienia w takiej sprawie. Bo ja ani razu. A może by

    To ci odpowiedza "na podstawie rozporzadzenia i po przeprowadzeniu analizy"
    ... No chyba ze ze jakas zorganizowanagrupa pytac bedzie wiecej razy, to
    dla swietego spokoju podniosa ... albo zabraknie im czasu obnizac :-)

    > Druga sprawa to kim są ci ludzie od znaków. To
    > nasi rodzice, dzieci, znajomi, sąsiedzi. Nie wzięli się z kosmosu, obce
    > mocarstwo też ich nie przysłało.

    No, to akurat nie takie pewne :-)

    > Dlaczego ich na drodze prywatnej nie
    > opierdalamy za to co robią źle?

    Ale jak maja robic dobrze ? Ja uwazam ze powinno byc 80,
    a Artur Kapelusznik ze 40, to ile jest dobrze ?
    Ja ganie za wymalowanie linii ciaglej, Artur chwali za podniesienie
    bezpieczenstwa ...

    J.

  • 19. Data: 2013-02-04 02:48:21
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2013 01:55:38 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >
    > a Artur Kapelusznik ze 40, to ile jest dobrze ?
    >
    > Ja ganie za wymalowanie linii ciaglej, Artur chwali za podniesienie

    Dzięki. Uratowałeś mi kutasa. Masz rację że zdania mogą być różne. Ale na pewno na to
    też są jakieś przepisy, skoro piszesz że mają szczegółowe. Jak dostatecznie dużo osób
    by spytało to by do nich zajrzeli czy można. Bo tak każdemu muszą odpisać. A jak
    trafią na upierdliwego to może ich męczyć i po sądach administracyjnych ciągać. Patrz
    jaka paranoja. My tutaj potrafimy u kogoś znaleźć źdźbło w oku. Jak by wykorzystać
    nasze talenty do przeczołgania urzędników to na pewno by coś z tego wyszło.
    Generalnie głupich tu niedużo. Nie uchowają się. Żeby napierdalać się na grupach
    dyskusyjnych to pomijając że trzeba być jebniętym. To sporo wiadomości trzeba mieć w
    jednym palcu. I my tak puszczamy parę w gwizdek i tylko jojczymy. A może jak jest
    jakaś kobylnica albo inna gmina, to taki co ma blisko by poszukał haka.
    Przeanalizowało by się czy znaków nie można by poprawić żeby 10 kilometrów pustego
    pola było sobie zabudowane ale żeby postawili znak z odpowiedniejszą liczbą. Jak my
    tego nie zrobimy to kto to zrobi?

  • 20. Data: 2013-02-04 15:56:28
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-02-03 21:48:14 +0100, Michoo <m...@v...pl> said:

    > Nie. Jestem za normalnym i prawidłowym oznaczeniem dróg.

    > Bo najpierw ludzi muszą zrozumieć, że jak jest 70 to nie przekracza się 80.

    No i do tego wiedzie prosta droga (!):
    Prawidłowe oznaczenie dróg.
    Nic więcej nie trzeba...
    ;>