    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Na złość Rostowskiemu - Tesla Model S 150k pln ?
    Date: Mon, 04 Feb 2013 00:38:00 +0100

    On 03.02.2013 22:52, k...@g...com wrote:
    > To nie do końca jest tak że jak jest 70 to pewnymi samochodami nie da
    > się 140. Da się i do tego bezpiecznie.

    Bezpiecznie - to zależy dla kogo. Mamy w poznaniu ulicę Zamenhofa a na
    niej "najniebezpieczniejsze przejście w Poznaniu". Jest to ładna prosta,
    2 jezdnie po 2 pasy. Ograniczenie jak na zabudowanym, ale większość
    jedzie 70-80. No i jest przejście dla pieszych, na którym tak ze 2 razy
    w roku ktoś zginie, bo pan zapierdalacz pojedzie 140. Nie ma fizycznej
    możliwości, żeby przy tej prędkości zobaczył w porę pieszego, a i pieszy
    raczej nie oceni prawidłowo w takiej sytuacji prędkości samochodu. No
    ale jest prosta, to trzeba zapierdalać.

    Miałem tam zresztą ze 2-3 lata temu sytuację, gdzie "chamsko" wszedłem
    na pasy widząc bolid w odległości ~200m. Zatrzymał się z piskiem opon za
    moimi plecami (byłem już od jakiś 2 sekund na chodniku, więc zrobił to
    tylko dla efektu) i rzucił tekstem który jest po prostu klasą samą w sobie:

    "JAK WIDZISZ, ŻE KTOŚ ZAPIERDALA TO SIĘ NIE WPIERDALAJ NA PASY"

    na moją nieśmiałą sugestię, że go chyba pojebało chciał przejść do
    rękoczynów, niestety żona go powstrzymała.

    > Trzeba pamiętać że nie tylko
    > dobre ( nie w znaczeniu że niedobre=popsute, niesprawne) samochody są
    > w użyciu. BMW przejedzie ale autobus już nie.

    Autobusy zazwyczaj jeżdżą wolniej.

    > A nie mogą postawić
    > dwóch znaków.

    Na trasie Poznań-Bydgoszcz kojarzę przynajmniej 2 miejsca gdzie są na
    terenie miejscowości osobne ograniczenia dla ciężarowych i osobowych...

    > Jeden dla autobusów 40 a dla osobowych 80. Bo na bank w
    > pewnym momencie osobowy wbije się w dużo wolniej jadący autobus.

    A to teraz sytuacja jest inna? Autobus jedzie bezpiecznym dla autobusu
    40, ktoś za późno to zauważa i dup.

    > Często jest tak że na dobrej drodze jest niby bez sensu postawione
    > drastyczne ograniczenie. Niby łagodny zakręt i tylko 40. Ale za
    > zakrętem jest wyjazd z jakiejś podrzędnej drogi. Przy niekorzystnym
    > zbiegu okoliczności przy szybkości większej niż 40 ten co będzie
    > wyjeżdżał z drogi za zakrętem musi zostać trafiony.

    Tylko niestety mało kto na to zwraca uwagę - to raz. Po drugie to jeżeli
    nie ma tam też niebieskiej tabliczki to mało kto pewnie zwalnia poniżej
    60-70. (I pewnie mogłoby tam być spokojnie np. 60, tylko znowu -
    kierowcy musieli by go przestrzegać.) I jeszcze jedno - mogli razem z
    tym ograniczeniem nie poskąpić na informację o skrzyżowaniu z
    podporządkowaną.

    > A w tych dziesięciu procentach mogłem
    > nie zauważyć co za niespodzianka mnie czeka.

    Z 2 strony zdarzają się "lasy zabudowane" ciągnące się po kilka km. Niby
    tylko kilka minut straty, ale wkurza.

    Michoo