  • Data: 2019-11-17 15:04:11
    Temat: Re: Na "zachodzie" jest inaczej niż się kituje na tej grupie ;)
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-11-17 o 13:30, Shrek pisze:

    > Dokładnie tak jest - czyli jak widzisz "przejścia dla pieszych" w
    > rozumieniu "naszych kierowców" (czyli może przejść jak nic nie jedzie)
    > są po prostu w każdym punkcie, gdzie pieszemu przyjdzie do głowy przejść,

    To, że mogą przechodzić poza przejściami dla pieszych nie oznacza, że to
    są "przejścia dla pieszych" w rozumieniu "naszych kierowców". Poza
    wyznaczonymi przejściami piesi są gośćmi na jezdni, uważają gdzie łażą i
    w razie potrącenia/wypadku, to oni są winnymi.

    > Podejrzewam, że wręcz przeciwnie - skoro w mieście jest mało przejść, to
    > za miatem nie ma wogóle i łazi się gdzie chce.

    No nie bardzo, bo po różnego rodzaju autostradach, "landsztrasach" czy
    obwodnicach piesi nie łażą. Nie wiem tylko czy zabraniają tego ichne
    przepisy, czy to instynkt samozachowawczy? Pieszych w takich miejscach,
    w każdym razie, nie spotkałem.

    > Zgadza się, za to piesi łażą gdzie chcą i nikt co do zasady nie ma z tym
    > problemu, nie tąbi na nich i nie mandatuje.

    Ale u nas też możesz przechodzić przez jezdnię(z pewnymi wyjątkami),
    jeżeli do najbliższego skrzyżowania jest więcej niż 100 metrów. Nie wiem
    jak z trąbieniem, ale chyba mandatów policja za to nie wypisuje?