  • 111. Data: 2019-11-21 02:03:21
    Temat: Re: Na "zachodzie".
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "pueblo" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:5dd46487$0$17347$65785112@news.neostrada.pl...

    > Oprócz tego bardzo bym
    > chciał nie dostawać mandatów za przechodzenie poza przejściem albo na
    > czerwonym świetle. Mam oczy i uszy i dzięki temu potrafię uniknąc
    > wper..lenia się pod samochód bez wzgledu czy na jezdni są namalowane
    > pasy, czy nie.

    Ty potrafisz, ale wielu nie potrafi i wtargnie na jezdnię.
    Już teraz wtargują, chociaż jest to zabronione.

  • 112. Data: 2019-11-21 02:08:09
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Tez to slyszalem i jestem przerażony.

    On to mateuszekkłamczuszek, ważne jest co powie fuehrer.

  • 113. Data: 2019-11-21 02:29:56
    Temat: Re: Na "za. Rowerzysta.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pieszy wg dzisiejszego prawa nie może wtargnąć na przejście przed
    > nadjeżdżający pojazd. Dlaczego jeszcze nie ma takiego zapisu odnośnie
    > rowerzystów na przejazdach? Już pomijam, że jeżdżą po przejściach. Walą w
    > kierowców jaki w bęben.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > neelix

    Rowerzystę też obowiązują znaki drogowe pierwszeństwa.
    Jeżeli ich nie ma to
    rowerzysta ma pierwszeństwo wjazdu na przejazd tylko wtedy,
    gdy pojazd samochodowy nadjeżdża z jego lewej strony (zasada prawej
    strony).
    Jeżeli rowerzysta dojeżdża do przejazdu to ma obowiązek udzielić
    pierwszeństwa pojazdom nadjeżdżającym z jego prawej strony.

  • 114. Data: 2019-11-21 02:42:35
    Temat: Re: Na "zach. "Zebra" na chodniku.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Co powiesz na przejścia, które już się zaczynają na chodniku? Tzn.
    pierwszy pas jest już na chodniku. Pieszy stając na tym pasie, zanim
    wejdzie na jezdnię już się znajduje na przejściu. Takich przejść pojawia
    > się coraz więcej.

    Taki pieszy jest już na przejściu i ma pierwszeństwo pomimo,
    że stoi na chodniku.

  • 115. Data: 2019-11-21 02:59:05
    Temat: Re: Na "zach.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Wed, 20 Nov 2019 21:27:00 +0100, w
    Uzytkownik <a...@s...pl> napisał(-a):

    > To powiem, że to co na chodniku nie jest przejściem.
    > To namalowany pas.

    Takie pasy oznaczają przejście dla pieszych i nie ma znaczenia,
    że jest już na chodniku.
    Tak wynika z Rozporządzenia o znakach i sygnałach drogowych.

  • 116. Data: 2019-11-21 06:16:22
    Temat: Re: Na "zachodzie" jest inaczej niż się kituje na tej grupie ;)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.11.2019 o 23:21, j...@i...pl pisze:

    > https://goo.gl/maps/MYvS5PckLktifBZaA tutaj to by się Naszym
    > aktywistom zwoje mózgowe poprzepalały. Brak przejść, parkowanie w
    > obrębie skrzyżowania, samochodoza na full.

    https://www.google.com/maps/@52.5065805,13.4178285,3
    a,16.1y,40.21h,90.24t/data=!3m7!1e1!3m5!1s_M9ZuuyD-6
    iCwpnBC00Xuw!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpano
    id%3D_M9ZuuyD-6iCwpnBC00Xuw%26output%3Dthumbnail%26c
    b_client%3Dsearch.revgeo_and_fetch.gps%26thumb%3D2%2
    6w%3D96%26h%3D64%26yaw%3D16.614458%26pitch%3D0%26thu
    mbfov%3D100!7i13312!8i6656

    --
    Shrek

  • 117. Data: 2019-11-21 06:57:11
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 19.11.2019 o 08:17, WS pisze:
> [...]
    czekają aż kierowca się zatrzyma pomimo tego ze ma zielone?

    > Raczej zdroworozsadkowe podejscie, czyli pieszy moze zaczekac 10-20sek, zwlaszcza
    gdy ma do przejscia 1-2 takie drogi, zamiast zatrzymywac kilkadziesiat samochodow
    (pewnie tez maja PJ ;) ), co jest mocno nieekologiczne i dla kierowcow upierdliwe, po
    przejezdzaja przez sporo przejsc...

    dokładnie tak to działa w UK - jak pieszy widzi lukę to nie wciska
    przycisku - a jak wciśnie, ale przejdzie wcześniej, to czerwone dla
    samochodów się nie zaświeci

    Lukasz

  • 118. Data: 2019-11-21 08:59:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-21 o 02:03, FreyKol pisze:
    > Użytkownik "pueblo" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ty potrafisz, ale wielu nie potrafi i wtargnie na jezdnię.
    > Już teraz wtargują, chociaż jest to zabronione.

    Wskaż definicję "wtargnięcia pieszego bezpośrednio przed samochód".

    Określ jaka powinna dzielić odległość pieszego od samochodu, aby nie
    zaistniało wtargnięcie.

  • 119. Data: 2019-11-21 09:14:45
    Temat: Re: Na "zachodzie". Wtargnięcie.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    > Wskaż definicję "wtargnięcia pieszego bezpośrednio przed samochód".
    >
    > Określ jaka powinna dzielić odległość pieszego od samochodu, aby nie
    > zaistniało wtargnięcie.

    Definicję i odległości podaje policjant,
    a bardziej dociekliwi dowiedzą się w Sądzie.

  • 120. Data: 2019-11-21 09:35:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jerzu,

    Wednesday, November 20, 2019, 11:29:33 PM, you wrote:

    > Zebra w Niemczech to bardzo rzadki widok. Ale się zdarza, wtedy razem
    > ze znakiem pionowym: https://goo.gl/maps/Mub2nnWc1JV5kEQEA

    No to jak tam sobie radzą piesi bez przejść dla pieszych?

    --
    Best regards,
    RoMan