  • 101. Data: 2019-11-20 21:19:59
    Temat: Re: Na "zachodzie" jest inaczej niż się kituje na tej grupie ;)
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    news:03ccb13b-dc8a-4384-afb1-abed503aa60f@googlegrou
    ps.com...
    Tez to slyszalem i jestem przerażony. Powiedzenie że piesi będą mieli super
    przywilej to danie małpie brzytwy. Bo spora część z pieszych od jutra będzie
    wymuszała pierwszenstwo. Gdybym miał moc sprawczą to od jutra przez tydzień
    kazal bym kierowcom jezdzic tak jak by mialo byc po zmianie. Znaczy się
    zwalniać przed wszystkimi przejściami do prędkości "pchać". A jak w pobliżu
    przejscia jakis pieszy to obowiązkowo się zatrzymywać nawet jak nie chce
    przejsc. Czyli zablokować ruch w miastach. A najlepiej na trasach których
    poruszają się "rzadzacy panstwem". Typowy włoski strajk kierowców trwalby
    maksymalnie dwa tygodnie. Potem by wszystko odszczekiwali w tv. Jesli maja
    kase na kilkugodzinne transmisje z mszy różnych to powinni mieć na zrobienie
    filmów jak należy w oparciu o dzisiejsze przepisy zachowywać się na
    przejsciach dla pieszych. Filmy powinny być dedykowane dla kierowców i dla
    pieszych. Puszczane powinny być do urzygu, tak jak reklamy pampersów dla pań
    co posikują.

    -----------------

    Ja też jestem przerażony głupotą rządzących. Brzytwa już u kuriera. Jutro
    dotrze.
    Kiedy pytam rowerzystę dlaczego jedzie po chodniku i mówię, że jest to
    zabronione to bezczelny odpowiada, że chodnik ma 2 metry! I nic nie trafia.
    Pieszy wg dzisiejszego prawa nie może wtargnąć na przejście przed
    nadjeżdżający pojazd. Dlaczego jeszcze nie ma takiego zapisu odnośnie
    rowerzystów na przejazdach? Już pomijam, że jeżdżą po przejściach. Walą w
    kierowców jaki w bęben.

    neelix

  • 102. Data: 2019-11-20 21:22:25
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > P.o.remier też zapowiedział milion aut elektrycznych, elektrownie atomową
    > i kupę innych fajnych lub nie rzeczy. Poprzednia p.o.remier zapowiadała
    > politykę prorodzinną a zwalniała kobiet w ciąży i na urlopach
    > macierzyńskich. Nie bez powodu premier ma ksywę pinokio. Jak coś mówi, to
    > na ogół znaczy że kłamie.

    Przywileje dla pieszych nic nie kosztują. To tylko jedno zdanie w PoRD. I
    jak nie będzie oporu to wprowadzi. Dziwne bo ta dyskusja już była przed
    wyborami i debilizm upadł.

    neelix

  • 103. Data: 2019-11-20 21:27:00
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    kierowców i dla pieszych. Puszczane powinny być do urzygu, tak jak reklamy pampersów

    Co powiesz na przejścia, które już się zaczynają na chodniku? Tzn.
    pierwszy pas jest już na chodniku. Pieszy stając na tym pasie, zanim
    wejdzie na jezdnię już się znajduje na przejściu. Takich przejść pojawia
    się coraz więcej. Wtedy też trąbisz, aby przegonić tego pieszego z tego
    pasa?

  • 104. Data: 2019-11-20 21:30:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-20 o 19:38, WS pisze:
> [...]
    z punktu widzenia PoRD- jesli nie idzie, to znaczy, ze nie ma mozliwosci, czyli wlazi
    "bezposrednio przed"...,

    >>> 3)zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas
    przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;

    > Nie, Twoj przyklad nie ma zwiazku z rzeczywistoscia. Piesi stosuja taka metode w
    calkowicie innej sytuacji: jedzie sznur samochodow, nie ma za bardzo jak przejsc... a
    to se postawie noge na pasach => musza sie zatrzymac, bo wlasnie uzyskalem
    pierwszenstwo ;)
    > To jest wg mnie naginanie przepisow/powod do ukarania pieszego mandatem
    >
    > Jesli pieszy wejdzie w bezpiecznej odleglosci, a kierowca go oleje, nie zwolni, nie
    zatrzyma sie to oczywiscie pieszy ma prawo (a nawet obowiazek) uniknac wypadku za
    wszelka cene i wtedy moze robic co uwaza za stosowne: zatrzymac sie, zawrocic,
    przebiec...

    Tylko, że coraz więcej przejść już się zaczyna na chodniku. Pierwszy pas
    przejścia znajduje się właśnie na chodniku.

    Jak myślisz dlaczego? Czy jak pieszy stoi na tym pasie to ustępujesz
    pieszemu należytego pierwszeństwa czy tak jak kogutek trąbisz, aby go
    przegonić?

  • 105. Data: 2019-11-20 22:04:17
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, November 20, 2019 at 9:30:31 PM UTC+1, Uzytkownik wrote:

    > Tylko, że coraz więcej przejść już się zaczyna na chodniku. Pierwszy pas
    > przejścia znajduje się właśnie na chodniku.

    hm...u nas (w Krk) takiego nie widzialem,

    ale jesli ktos tak namalowal, to ma cos z glowa ;)

    "Znaki te wyznaczają powierzchnię jezdni lub torowiska tramwajowego przeznaczoną do
    poprzecznego ruchu"

    calosc:

    wg ROZPORZĄDZENIEMINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1 w sprawie szczegółowych warunków
    technicznych dla znaków i sygnałów drogowych ...

    ,,4.1. Zasady ogólneZnaki poprzeczne stosuje się w celu oznaczenia miejsc
    przeznaczonych do ruchu pieszych i rowerzystów w poprzek drogi, miejsc wymagających
    zatrzymania pojazdów oraz miejsc lokalizacji progów zwalniających.
    Dziennik Ustaw - 23 - Poz. 1314
    Stosuje się następujące znaki wyznaczające miejsca przeznaczone do ruchu w poprzek
    jezdni:- P-10 ,,przejście dla pieszych",- P-11 ,,przejazd dla
    rowerzystów".Znaki te wyznaczają powierzchnię jezdni lub torowiska tramwajowego
    przeznaczoną do poprzecznego ruchu, odpowiednio - pieszych lub rowerzystów. krawędzie
    tych powierzchni znajdujące się bliżej nadjeżdżających pojazdów określają
    jednocześnie miejsce zatrzymania pojazdów, o ile nie została zastosowana linia
    zatrzyma-nia (P-12, P-13 lub P-14).

  • 106. Data: 2019-11-20 22:23:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 20 Nov 2019 21:27:00 +0100, w <5dd5a18f$0$524$65785112@news.neostrada.pl>,
    Uzytkownik <a...@s...pl> napisał(-a):

    > Co powiesz na przejścia, które już się zaczynają na chodniku?

    To powiem, że to co na chodniku nie jest przejściem.
    To namalowany pas.

  • 107. Data: 2019-11-20 22:24:49
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 20 Nov 2019 19:45:38 +0100, w
    <5dd589d1$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>, Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > To wolno się zatrzymywać i biegać czy nie? Bo coś się plączesz.

    Nie. Chyba, że trzeba, to wtedy można ;)

  • 108. Data: 2019-11-20 23:21:46
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 16 Nov 2019 21:26:08 +0100, nadir <n...@h...org> wrote:

    >A tu dla kontrastu Berlin, ani to ścisłe centrum, ani jakieś zadupie.
    >
    >https://bit.ly/2pocqsb

    https://goo.gl/maps/MYvS5PckLktifBZaA tutaj to by się Naszym
    aktywistom zwoje mózgowe poprzepalały. Brak przejść, parkowanie w
    obrębie skrzyżowania, samochodoza na full.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 109. Data: 2019-11-20 23:29:33
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 17 Nov 2019 15:08:24 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Rzeklbym, ze normalne przejscie ze swiatlami.
    >Ale ... z jakis powodow nie chcieli namalowac zebry.

    Zebra w Niemczech to bardzo rzadki widok. Ale się zdarza, wtedy razem
    ze znakiem pionowym: https://goo.gl/maps/Mub2nnWc1JV5kEQEA

  • 110. Data: 2019-11-20 23:31:18
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 17 Nov 2019 21:09:09 +0100, Mateusz Viste
    <m...@x...invalid> wrote:

    >No i nie pisał jak daleko za nią - podał tylko luźną wzmiankę o jakichś
    >"1000 km", a takim tropem można dojść lekko licząc do 6 różnych państw.

    100 km/h poza terenem zabudowanym to chyba tylko w jednym kraju za
    zachodnią granicą jest dozwolone.