  • 121. Data: 2019-11-21 11:46:50
    Temat: Re: Na "zachodzie" jest inaczej niż się kituje na tej grupie ;)
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-11-21 09:35, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > No to jak tam sobie radzą piesi bez przejść dla pieszych?

    A tak:
    https://goo.gl/maps/MZBS6oRrLpompkdX8
    :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 122. Data: 2019-11-21 11:51:36
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-11-20 23:21, j...@i...pl wrote:

    > https://goo.gl/maps/MYvS5PckLktifBZaA tutaj to by się Naszym
    > aktywistom zwoje mózgowe poprzepalały. Brak przejść, parkowanie w
    > obrębie skrzyżowania, samochodoza na full.

    Albo tu (choć to zdecydowanie wschód ;) ):
    https://goo.gl/maps/9rJRW9UCba9cUQTt5

    Na tym ujęciu tylko jeden pojazd jest w ruchu (w najbliższej
    perspektywie i nie lichąc Googlowozu :) )

    Pozdrawiam - Mirek

  • 123. Data: 2019-11-21 17:10:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.11.2019 o 06:57, ddddddddddddd pisze:

    > dokładnie tak to działa w UK - jak pieszy widzi lukę to nie wciska
    > przycisku - a jak wciśnie, ale przejdzie wcześniej, to czerwone dla
    > samochodów się nie zaświeci

    A skąd "przejście" wie, że pieszy przeszedł wcześniej?

    --
    Shrek

  • 124. Data: 2019-11-21 17:13:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No to jak tam sobie radzą piesi bez przejść dla pieszych?

    Normalnie - łażą gdzie chcą, tym bardziej, że większość miast to strefa 30.

    --
    Shrek

  • 125. Data: 2019-11-21 21:57:01
    Temat: Re: Na "zach.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 21 Nov 2019 02:59:05 +0100, w <qr4r23$12iu$1@gioia.aioe.org>, "FreyKol"
    <o...@s...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Wed, 20 Nov 2019 21:27:00 +0100, w
    > <5dd5a18f$0$524$65785112@news.neostrada.pl>,

    > Takie pasy oznaczają przejście dla pieszych i nie ma znaczenia,
    > że jest już na chodniku.
    > Tak wynika z Rozporządzenia o znakach i sygnałach drogowych.

    Z rozporządzenia wynika, że przejście musi być zlokalizowane na jezdni.
    Chodnik nie jest jezdnią.

  • 126. Data: 2019-11-21 22:10:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.11.2019 o 21:57, r...@k...pl pisze:

    > Z rozporządzenia wynika, że przejście musi być zlokalizowane na jezdni.
    > Chodnik nie jest jezdnią.

    Być może masz rację, ale z ciekawości sprawdziłem:

    10. Przejście dla pieszych w obrębie wyspy albo pasa dzielącego powinno
    być w poziomie jezdni. Dopuszcza się wykonanie rampy na szerokości
    przejścia o pochyleniu nie większym niż 15%. Wyniesienie krawężnika
    wyspy albo pasa dzielącego na przejściu dla pieszych nie powinno być
    większe niż 2 cm.
    11. W obrębie przejścia dla pieszych, na połączeniu chodnika z jezdnią,
    należy wykonać rampę o szerokości nie mniejszej niż 0,9 m i pochyleniu
    nie większym niż 15%.

    Wychodzi na to, że według ministra przejście jest nawet na wyspie albo
    pasie zieleni. Rampa w obrębie przejścia też raczej jest na chodniku...

    --
    Shrek

  • 127. Data: 2019-11-21 22:22:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Już niedługo naoglądasz się przejść do oporu. Jak będziesz musiał się przed każdym
    zatrzymać albo zwolnić do prędkości "pchać". Z chujow jakie stojąc puscisz przez rok
    trasę Poznań Warszawa bedziesz mogl ułożyć. A potem uniemożliwia jazdę w miastach bo
    zanieczyszczenie powietrza będzie za duże. W zasadzie zakaz ruchu ze względu na
    zanieczyszczenie powinien być dynamiczny. Jak duże to trzeba stać aż spadnie. Łatwe
    do zrobienia. Na wszystkich sygnalizatorach czerwone światło. Ty samochodu nie masz.
    Nikt kto ma samochód nie może być taki glupi zeby samemu sobie w kolano strzelić.

  • 128. Data: 2019-11-22 00:41:38
    Temat: Re: Na "zach. Rozporządzenie par. 85.1
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    <o...@s...pl> napisał(-a):

> [...]
    > <5dd5a18f$0$524$65785112@news.neostrada.pl>,

    > Z rozporządzenia wynika, że przejście musi być zlokalizowane na jezdni.

    W rozporządzeniu Dz. U poz. 1393 z dnia 31 lip 2002 par. 85.1 jest napisane
    " i inne linie zwiazane z oznaczaniem określonych miejsc na drodze ".
    Chodnik wchodzi w skład drogi.

  • 129. Data: 2019-11-22 07:35:49
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 21 Nov 2019 22:10:29 +0100, w
    <5dd6fd45$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>, Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Być może masz rację, ale z ciekawości sprawdziłem:

    Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

    11) przejście dla pieszych - powierzchnię jezdni, drogi dla rowerów lub
    torowiska przeznaczoną do przechodzenia przez pieszych, oznaczoną odpowiednimi
    znakami drogowymi;

    Art. 2 pkt 11 ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2018 r. poz. 1990).

  • 130. Data: 2019-11-22 09:34:16

    Fri, 22 Nov 2019 00:41:38 +0100, w <qr77d5$2vu$1@gioia.aioe.org>, "FreyKol"
    <o...@s...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > W rozporządzeniu Dz. U poz. 1393 z dnia 31 lip 2002 par. 85.1 jest napisane
    > " i inne linie zwiazane z oznaczaniem określonych miejsc na drodze ".

    Nie dotyczy. Masz w ustawie jasno napisane.