  • Data: 2010-03-06 02:32:18
    Temat: Re: Na Majke...
    Od: "adam" <j...@o...maile.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał

    > Wręcz przeciwnie - nachalna oficjalna propaganda, z drugiej zaś
    > strony "owoce zakazane" które, jak wiadomo, smakuja najlepiej.
    > To była niezła pożywka intelektualna, zwłaszcza dla młodzieży.
    >
    > Porównując dyskusje jakie toczyliśmy w ogólniaku w latach 80-tych
    > z tym co wygaduje obecnie młodzież z liceum (a mam kontakt), nie mogę
    > otrząsnąć się ze zgrozy. Jak jednowymiarowe, płytkie i naiwne jest ich
    > postrzeganie świata (poza b.nielicznymi wyjątkami), jak łatwo
    > i bezkrytycznie łykają podawane im z różnych stron slogany...

    Ale to tylko dlatego, że nie jesteś w stanie cofnąć się choćby na jeden
    dzień do tamtej rzeczywistości. Ot taka cecha pamięci - koloryzowanie
    przeszłości.
    Ja dość dobrze pamiętam podstawówkę i średnią (przypadały na lata 70. i 80.)
    i wyciągam z tego jeden wniosek - było prawie tak samo. Różnica tkwiła w
    nieco węższym polu działania (brak normalnego kontaktu ze światem + solidnie
    blokowane granice) i innych zabawkach. Teraz co prawda doszło jeszcze parę
    zdobyczy postępu np. w poczuciu przyzwoitości ale to wszystko.
    Ja się niemal zgadzam z tym co powiedział Kamil - ludzie nie byli wiele
    mądrzejsi niż dzisiaj.
    Tylko nam się może wydawać, że było inaczej.

    adam