eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNURDRe: NURD
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.uzoreto.com!eternal-s
    eptember.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-september.org!.POSTE
    D!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: NURD
    Date: Thu, 16 May 2019 22:18:05 -0500
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 2
    Message-ID: <qbl959$ovn$1@dont-email.me>
    References: <e...@g...com>
    <2...@g...com>
    <qb3ub8$jva$2@dont-email.me>
    <c...@g...com>
    <5cd58216$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cd5b877$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5cd86a59$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5cd8f6bd$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <1cqtq6mp529x0$.v23682bfrtya.dlg@40tude.net>
    <5cd91962$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <5cd9aca1$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <qbd7ao$585$1@dont-email.me>
    <5cda4142$0$542$65785112@news.neostrada.pl> <qbfk5l$a8l$1@dont-email.me>
    <5cdb9584$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <qbh0a4$6ln$1@dont-email.me> <5cdc3271$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <qbhhd8$ton$1@dont-email.me> <5cdc58a8$0$535$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 17 May 2019 03:18:01 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="8dea38bd00c1b914744e564c00820be1";
    logging-data="25591";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19p9GLOGP4hblM+HWxhTeAt"
    Cancel-Lock: sha1:V4STPpj+D82xvQmpdbAPsHyi3A8=
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    In-Reply-To: <5cdc58a8$0$535$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Importance: Normal
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656673
    [ ukryj nagłówki ]

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message
    news:5cdc58a8$0$535$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 15.05.2019 o 19:14, Pszemol pisze:
    >
    >> Więc jeszcze raz powtórzę, bo udajesz że nie zauważyłeś: w sytuacjach
    >> gdzie ruchliwość jest duża i pieszy miałby kłopoty z pokonaniem
    >> bezpiecznie
    >> jezdni albo buduje się pomosty lub tunele dla pieszych aby sobie po
    >> schodkach nad drogą lub pod drogą przeszli bezkolizyjnie albo się robi
    >> światła i zatrzymuje ruch periodycznie, nie dla jednego człowieka tylko
    >> dla całej grupy ludzi jaka się zbierze czekając na zielone...
    >
    > Robi się, albo się nie robi. W Polsce często tradycja jest tak, że światła
    > stwaia się po trzech trupach, albo jednym ale spektakularnym:(

    No czasem ludziom decydującym o światłach brakuje wyobrazni
    i potrzebują dopiero tak mocnych motywacji...

    >>> Ponadto promowanie przez pierwszeństw uczestników o niskiej efektywności
    >>> energetycznej jest jakby bez sensu, bo powoduje, że zamiast ograniczać
    >>> niewątpliwie nieefektywny (i energentycznie i w osobach na godzinę)
    >>> sposób transportu w miescie to ją promujesz i zachęcasz następnych.
    >>
    >> Nie o promowanie niczego tu chodzi tylko o rozpoznanie istniejącego
    >> już faktu że zatrzymanie pojazdu spalinowego dla jednego człowieka
    >> nie jest warte zużytej energii i wygenerowanego smogu... ale trudny
    >> jesteś.
    >
    > Czy tego chcesz czy nie - przyznanie pierwszeństwa jest zawsze czyimś
    > kosztem. Czyli promujesz samochody, Od tego się obecnie w Europie
    > odchodzi. Ze względu na to, że jakbuyuś nie kombinował to i tak zatrzyma
    > się on za chwilę w korku.

    Nie promuję samochodów tylko promuję ograniczanie zbędnego
    zatrzymywania się samochodów. I nawet jak się on zatrzyma za chwilę
    w korku to niczego to nie zmienia: zatrzyma się o jeden raz mniej.

    >>> No więc nie piszmy o tym jak to trudno się zatrzymać - co najwyżej
    >>> kosztuje to energię.
    >>
    >> Ludzie robią pewne skróty myślowe i liczą na inteligencję czytelnika :-))
    >
    > No to napiszmy wprost, że chodzi o wygodę i kasę kierowców. Po co dorabiać
    > teorię?

    Nie dorabiaj jej!

    >>> Jeszcze raz - argument o promowaniu nieefektywnego środka transportu ze
    >>> względu na jego nieefektywność jest bez sensu. Jeśli już tak się
    >>> martwisz o środowisko to po prostu wywalaj samochody na rzecz transportu
    >>> miejskiego, A jak nie to przynajmniej nie bądź hipokrytą i nie wmawiaj
    >>> mi, że domagasz się pierwszeństwa dla dobra pieszych;)
    >>
    >> Nie jest bez sensu bo nie jest praktyczne "wywalanie" samochodów.
    >
    > Ale ograniczenie już tak. Faworyzowanie samochodów w mieście jest
    > działaniem odwrotnym. I wcale nie pomaga na powietrze, bo po pierwsze w
    > Polsce smog od samochodów jest pomijalny, po drugie to głównie syf z
    > jezdni, więc im wolniej tym lepiej, po ostatnie - LA - miasto chyba przez
    > dekady najbardziej prosamochodowe ze smogiem od tych samochodów.

    Masz prawo do własnej opinii, nawet błędnej z którą mało kto się zgadza.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: