-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: NURD
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <e...@g...com>
<1emdqotlpxy1z$.1xiwapc7plive.dlg@40tude.net>
<2...@g...com>
<qb3ub8$jva$2@dont-email.me>
<c...@g...com>
<5cd58216$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
<5cd5b877$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5cd86a59$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5cd8f6bd$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
<1cqtq6mp529x0$.v23682bfrtya.dlg@40tude.net>
<5cd91962$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<5cd9aca1$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <qbd7ao$585$1@dont-email.me>
<5cda4142$0$542$65785112@news.neostrada.pl> <qbfk5l$a8l$1@dont-email.me>
<5cdb9584$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
<qbh0a4$6ln$1@dont-email.me>
From: Shrek <...@w...pl>
Date: Wed, 15 May 2019 17:38:42 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.6.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <qbh0a4$6ln$1@dont-email.me>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 58
Message-ID: <5cdc3271$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
X-Trace: 1557934705 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 540 83.142.196.21:50986
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656584
[ ukryj nagłówki ]W dniu 15.05.2019 o 14:22, Pszemol pisze:
> Aczkolwiek jest to właśnie dobry przykład na ten sam koncept. Koncept
> którego nie rozumiesz: skrzyżowanie drogi dla pojazdów kołowych
> z linią kolejową, a również w mieście z tramwajową, ZAWSZE jest
> ustawione tak, że to pojazd szynowy ma pierwszeństwo - zapory są dla
> aut, które będą czekać grzecznie aż pociąg przejedzie... Dlaczego?
> Ano dlatego że właśnie rozpędzenie pociągu od stanu spoczynku
> to ogromny wydatek energetyczny i społeczeństwa ustalając przepisy
> drogowe wzięły to pod uwagę dając pociągom pierwszeństwo.
> Wyobraź sobie teraz wiejską drogę, do przejazdu kolejowego dochodzi
> pieszy, i Ty chcesz aby prawo działało tak aby pociąg miał się zatrzymać
> i puścić pieszego i potem ruszyć z miejsca? No widzisz - to ekstremalny
> przykład który - mam nadzieję - uruchomi Twoje myślenie... ale może nie?
No dobrze - ale tir to również dużo energii - czemu ma się zatrzymywać
przed jakimś czinkłoczento? Ponadto w swojej analogii pomijas jedną
rzecz - torów kolejowych jest stosunkowo mało a pociągów na nich jeszcze
mniej. Samochodów jest w miastach od pyty i jeszcze więcej. Co powoduje,
że różnica w ich uciążliwości dla pozostałych jest zupełnie inna.
Ponadto promowanie przez pierwszeństw uczestników o niskiej efektywności
energetycznej jest jakby bez sensu, bo powoduje, że zamiast ograniczać
niewątpliwie nieefektywny (i energentycznie i w osobach na godzinę)
sposób transportu w miescie to ją promujesz i zachęcasz następnych.
>>> Pieszemu zdecydowanie łatwiej jest się zatrzymać na 5 sekund
>>
>> Prawdę mówiąc wciśnięcie hamulca nie powoduje u mnie wysiłku
>> fizycznego, więc....
>
> Bo nie o wysiłek fizyczny kierowcy tu chodzi.
No więc nie piszmy o tym jak to trudno się zatrzymać - co najwyżej
kosztuje to energię.
>> Pojazd może i tak. Problem w tym, że w mieście rzadko kończy się na
>> jednym pojeżdzi, pojazdy jadą z dwóch stron itd. Żeby zilustrować
>> problem - często jak chcesz wyjechać z parkingu w lewo, to w godzinach
>> szczytu stałbyś ad mortem defecatum, albo aż ktoś cię przepuści.
>> Pieszy jest mniej zrywny, więc miałby jeszcze trudniej. Więc problem
>> raczej nie dotyczy tego jak cieżko się pieszemu zatrzymać, a jak
>> ciężko znaleźć się po drugiej stronie.
>
> I w ruchliwych miejscach ułatwia się życie pieszym tak jak to zilustrowałeś
> obrazkiem z google street view obok. A w innych sytuacjach pieszemu
> jest *taniej* się zastrzymać i ruszyć z miejsca - mniej energii na to
> konsumuje
Jeszcze raz - argument o promowaniu nieefektywnego środka transportu ze
względu na jego nieefektywność jest bez sensu. Jeśli już tak się
martwisz o środowisko to po prostu wywalaj samochody na rzecz transportu
miejskiego, A jak nie to przynajmniej nie bądź hipokrytą i nie wmawiaj
mi, że domagasz się pierwszeństwa dla dobra pieszych;)
Shrek
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 15.05.19 19:08 Pszemol
- 15.05.19 19:14 Pszemol
- 15.05.19 20:21 Shrek
- 16.05.19 14:53 SW3
- 16.05.19 15:01 SW3
- 16.05.19 18:06 Shrek
- 16.05.19 18:08 Shrek
- 16.05.19 23:06 kk
- 17.05.19 05:18 Pszemol
- 17.05.19 06:08 Shrek
- 17.05.19 07:04 ddddddddddddd
- 17.05.19 09:49 T.
- 17.05.19 17:19 SW3
- 17.05.19 17:29 SW3
- 17.05.19 18:02 SW3
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-12-03 Tymoteusz Sz.
- 2024-12-03 Re: Prezydent ułaskawia: Prezydent USA Biden (D) ułaskawia syna własnego
- 2024-12-03 Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- 2024-12-03 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-02 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-02 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=