eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNURDRe: NURD
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: NURD
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <e...@g...com>
    <1emdqotlpxy1z$.1xiwapc7plive.dlg@40tude.net>
    <2...@g...com>
    <qb3ub8$jva$2@dont-email.me>
    <c...@g...com>
    <5cd58216$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cd5b877$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5cd86a59$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5cd8f6bd$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <1cqtq6mp529x0$.v23682bfrtya.dlg@40tude.net>
    <5cd91962$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <5cd9aca1$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <qbd7ao$585$1@dont-email.me>
    <5cda4142$0$542$65785112@news.neostrada.pl> <qbfk5l$a8l$1@dont-email.me>
    <5cdb9584$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <qbh0a4$6ln$1@dont-email.me>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Wed, 15 May 2019 17:38:42 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.6.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <qbh0a4$6ln$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 58
    Message-ID: <5cdc3271$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1557934705 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 540 83.142.196.21:50986
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656584
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 15.05.2019 o 14:22, Pszemol pisze:

    > Aczkolwiek jest to właśnie dobry przykład na ten sam koncept. Koncept
    > którego nie rozumiesz: skrzyżowanie drogi dla pojazdów kołowych
    > z linią kolejową, a również w mieście z tramwajową, ZAWSZE jest
    > ustawione tak, że to pojazd szynowy ma pierwszeństwo - zapory są dla
    > aut, które będą czekać grzecznie aż pociąg przejedzie... Dlaczego?
    > Ano dlatego że właśnie rozpędzenie pociągu od stanu spoczynku
    > to ogromny wydatek energetyczny i społeczeństwa ustalając przepisy
    > drogowe wzięły to pod uwagę dając pociągom pierwszeństwo.
    > Wyobraź sobie teraz wiejską drogę, do przejazdu kolejowego dochodzi
    > pieszy, i Ty chcesz aby prawo działało tak aby pociąg miał się zatrzymać
    > i puścić pieszego i potem ruszyć z miejsca? No widzisz - to ekstremalny
    > przykład który - mam nadzieję - uruchomi Twoje myślenie... ale może nie?

    No dobrze - ale tir to również dużo energii - czemu ma się zatrzymywać
    przed jakimś czinkłoczento? Ponadto w swojej analogii pomijas jedną
    rzecz - torów kolejowych jest stosunkowo mało a pociągów na nich jeszcze
    mniej. Samochodów jest w miastach od pyty i jeszcze więcej. Co powoduje,
    że różnica w ich uciążliwości dla pozostałych jest zupełnie inna.

    Ponadto promowanie przez pierwszeństw uczestników o niskiej efektywności
    energetycznej jest jakby bez sensu, bo powoduje, że zamiast ograniczać
    niewątpliwie nieefektywny (i energentycznie i w osobach na godzinę)
    sposób transportu w miescie to ją promujesz i zachęcasz następnych.

    >>> Pieszemu zdecydowanie łatwiej jest się zatrzymać na 5 sekund
    >>
    >> Prawdę mówiąc wciśnięcie hamulca nie powoduje u mnie wysiłku
    >> fizycznego, więc....
    >
    > Bo nie o wysiłek fizyczny kierowcy tu chodzi.

    No więc nie piszmy o tym jak to trudno się zatrzymać - co najwyżej
    kosztuje to energię.

    >> Pojazd może i tak. Problem w tym, że w mieście rzadko kończy się na
    >> jednym pojeżdzi, pojazdy jadą z dwóch stron itd. Żeby zilustrować
    >> problem - często jak chcesz wyjechać z parkingu w lewo, to w godzinach
    >> szczytu stałbyś ad mortem defecatum, albo aż ktoś cię przepuści.
    >> Pieszy jest mniej zrywny, więc miałby jeszcze trudniej. Więc problem
    >> raczej nie dotyczy tego jak cieżko się pieszemu zatrzymać, a jak
    >> ciężko znaleźć się po drugiej stronie.
    >
    > I w ruchliwych miejscach ułatwia się życie pieszym tak jak to zilustrowałeś
    > obrazkiem z google street view obok. A w innych sytuacjach pieszemu
    > jest *taniej* się zastrzymać i ruszyć z miejsca - mniej energii na to
    > konsumuje

    Jeszcze raz - argument o promowaniu nieefektywnego środka transportu ze
    względu na jego nieefektywność jest bez sensu. Jeśli już tak się
    martwisz o środowisko to po prostu wywalaj samochody na rzecz transportu
    miejskiego, A jak nie to przynajmniej nie bądź hipokrytą i nie wmawiaj
    mi, że domagasz się pierwszeństwa dla dobra pieszych;)

    Shrek

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: